Druhý trénink i Imole přinesl suchou trať a poměrně hustý provoz. Na jeho konci patřila první příčka Russellovi, kterého následují Pérez a Leclerc.
Druhý trénink přinesl poklidný průběh. Jelikož už týmy nemohou měnit nastavení svých vozů, nebylo se čemu divit. Pro jezdce byl pozitivní alespoň fakt, že konečně mohli odjet kola na suché trati, což včera nebylo kvůli počasí možné.
Kvalitní časy zajížděly Red Bully. Rudým býkům zdatně sekundovali Hamilton s Russellem, přičemž Russell se po půl hodině dostal dokonce do vedení. Naproti tomu Ferrari kroužilo s větším množstvím paliva a na různých směsích pneumatik.
The tifosi are just warming up! 😃#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/YxyCR67Ygf
— Formula 1 (@F1) April 23, 2022Technické problémy řešili u Mclarenu a Alfy Romeo. Bottas ani Ricciardo si během úvodních třiceti minut nepřipsali měřená kola a jejich vozy stály rozebrané v garážích. Drobnou chybu předvedl Hamilton, který projel šikanu rovně. Nejednalo se však o nic závažného.
Radost mohli mít fanoušci Williamsu. Alexi Albonovi patřila průběžná šestá příčka. Aktivně si počínal Aston Martin. Vettel a Stroll měli na svém kontě v součtu největší počet kol. Čtvrt hodiny před vypršeným časového limitu zrychlil Leclerc. Monačan obsadil druhé místo se ztrátou dvou desetin na Russella.
V závěru tréninkových jízd se toho už moc nestalo. Na čele tedy zůstal Russell, druhý byl Pérez a třetí Leclerc. Smůlu měli Ricciardo a Bottas, kteří o celý třetí trénink přišli. V případě Australana byl problém zřejmě v motoru. Odpoledne nás čeká sprintový závod.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.