Druhý trénink i Imole přinesl suchou trať a poměrně hustý provoz. Na jeho konci patřila první příčka Russellovi, kterého následují Pérez a Leclerc.
Druhý trénink přinesl poklidný průběh. Jelikož už týmy nemohou měnit nastavení svých vozů, nebylo se čemu divit. Pro jezdce byl pozitivní alespoň fakt, že konečně mohli odjet kola na suché trati, což včera nebylo kvůli počasí možné.
Kvalitní časy zajížděly Red Bully. Rudým býkům zdatně sekundovali Hamilton s Russellem, přičemž Russell se po půl hodině dostal dokonce do vedení. Naproti tomu Ferrari kroužilo s větším množstvím paliva a na různých směsích pneumatik.
The tifosi are just warming up! 😃#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/YxyCR67Ygf
— Formula 1 (@F1) April 23, 2022Technické problémy řešili u Mclarenu a Alfy Romeo. Bottas ani Ricciardo si během úvodních třiceti minut nepřipsali měřená kola a jejich vozy stály rozebrané v garážích. Drobnou chybu předvedl Hamilton, který projel šikanu rovně. Nejednalo se však o nic závažného.
Radost mohli mít fanoušci Williamsu. Alexi Albonovi patřila průběžná šestá příčka. Aktivně si počínal Aston Martin. Vettel a Stroll měli na svém kontě v součtu největší počet kol. Čtvrt hodiny před vypršeným časového limitu zrychlil Leclerc. Monačan obsadil druhé místo se ztrátou dvou desetin na Russella.
V závěru tréninkových jízd se toho už moc nestalo. Na čele tedy zůstal Russell, druhý byl Pérez a třetí Leclerc. Smůlu měli Ricciardo a Bottas, kteří o celý třetí trénink přišli. V případě Australana byl problém zřejmě v motoru. Odpoledne nás čeká sprintový závod.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.