George Russella čeká první rok v elitním týmu, když u Mercedesu nahradí Valtteriho Bottase. Právě Bottas si ale myslí, že mladík proti Lewisi Hamiltonovi neobstojí.
Russell má za sebou skvělé roky u Williamsu. Robert Kubica ani Nicholas Latifi proti němu neuspěli. Ba co víc, oba odešli z vzájemného souboje s pořádnou nakládačkou. Není se tak co divit, že Russell získal nálepku vycházející hvězdy budoucnosti.
Mnozí mu prorokují brzký mistrovský titul. Valtteri Bottas ale taková očekávání krotí. Podle něj zažije Russell teprve teď tu "skutečnou realitu". Souboj proti Hamiltonovi mladíka podle Bottase pořádně prověří. A nutno říct, že novopečený jezdec Alfy Romeo Russellovi moc šancí nedává.
„Nevěřím, že někdo v blízké budoucnosti ve stejném autě Lewise porazí. George vypadá slibně, u Williamsu jezdil skvěle, ale tohle není jen tak. Lewis je úžasný. Už jsem zkoušel ho porazit, ale konstantně se mi to nikdy nedařilo. Vím, o čem mluvím," hlásí Bottas.
A v čem je podle Valtteriho největší Lewisova přednost? „Je velmi konzistentní. Spousta jezdců má dobré a špatné dny. Vždycky máte formu, která se určitým způsobem vyvíjí, ale Lewis je výborný i když má zrovna horší den. Zároveň umí skvěle pracovat s pneumatikami. Tahle jeho schopnost je až výjimečná," popisuje Bottas.
Valtteri je proto při zpětném pohledu rád za vítězství, kterých u Mercedesu dosáhl. Nebylo jich sice mnoho, k mistrovskému titulu se nikdy nepřiblížil, ale ve světle výše zmíněného jde o to cennější triumfy. „Lewis vkládá do všeho strašně moc úsilí. To spousta lidí nevidí. Když se tohle úsilí spojí s jeho talentem, tak je fakt hodně těžké ho porazit. Moc si vážím těch závodů, kdy jsem to dokázal. Občas jsem měl dost dobrý den a stačilo to, ale nebylo to natolik dobré, abych ho porážel pravidelně."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.