INTERLAGOS - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Brazílie předvedl Lewis Hamilton s Mercedesem, v neděli si ovšem bude muset odpykat penalizaci za nasazení nového spalovacího motoru. Max Verstappen s Red Bullem skončil těsně za ním, před svým týmovým kolegou Sergiem Pérezem.
Trénink začal pod zamračeným nebem a meteorologové očekávali déšť. Teplota vzduchu se pohybovala nízko - kolem 18 °C, asfalt 37 °C. Pirelli přivezlo svůj zlatý střed, směsi C2 - C4.
V 16:30 našeho času všichni vyrazili z garáže, týmy svým jezdcům rozdělili pneumatiky - pro jednoho jezdce tvrdé, pro druhého středně-tvrdé. Před dnešní kvalifikací (zítra se jede bodovaný sprintový závod) mají k dispozici pouze 60 min na poznání toho, jak se chovají, a nastavení svých vozů.
Mercedes Hamiltonovi vyměnil spalovací motor, Lewis bude v neděli odsunut o pět míst dozadu. Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera to ale přístup jeho týmu k Velké ceně Brazílie niktera nezmění.
Verstappen si v úvodu stěžoval na "docela velké vibrace pneumatik," přesto se dostal do čela s časem 1:10,189 min. Po půl hodině se za ním seřadili Pérez (+0,020 s), Hamilton (+0,849), Ocon (+1,156), Bottas (+1,351) a Vettel (+1,494).
Předpovědi se naplnily a okruh začal skrápět první kapky. FIA jej oficiálně označila za mokrý, piloti nicméně dále pokračovaly na hladkých pneumatikách, déšť nebyl silný.
Lewis nebyl spokojený s přilnavostí přední části svého Mercedesu: "Prosím, přijďte s jiným řešení předního zavěšení," oznámil svému inženýrovi Peteovi Bonningtonovi. "Předek poskakuje po trati," stěžoval si dále a zamířil do boxů ke změně nastavení.
Na začátku druhé poloviny nasadily oba Red Bully měkké pneumatiky a časy šly opět dolů: Verstappen 1:09,417 min (313 km/h na cílové rovince), Pérez 1:09,492. Na třetí příčku povyskočil Leclerc (1:10,194), jenž očekává silnější McLaren, na čtvrté Alonso (1:10,201) a na páté Sainz s druhým Ferrari (1:10,599). Ricciardo byl v tu chvíli až šestnáctý (1:12,261) a Norris startovní pole uzavíral (1:13,759).
Čtvrt hodiny před koncem zaútočil Hamilton, jeho čas (1:09,768) ale stačil pouze na třetí příčku - na Maxe ztrácel 0,35 s; čtvrtý Bottas o desetinu více. Fin ale dokázal v dalším pokuse ukrojit tři desetiny (1:09,567) a dostal se na chvíli před svého týmového kolegu. Ten za to 9 min před koncem opět vzal (1:09,348) a přeskočil i oba Red Bully.
#F1 #BrazilGP Simulated qualifying pace based on best sectors by @f1, just #McLaren wasn't running soft tyres pic.twitter.com/IpGo1X6qJC
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 12, 2021S vozem stále nebyl spokojený: "Nejsou přední tlaky nízké?" "Negativní," dostalo se mu odpovědi z boxové zídky. Poté úřadující šampion ukrojil další 3 desetiny a dostal se na 1:09,050. Max na něj ztrácel téměř čtyři desetiny, v závěru se však nehonil rychlá kola.
Top týmům bylo nejblíže Ferrari, to už ale zaostávalo přes sekundu. Za ním se seřadili Alpine, Aston Martin, AlphaTauri a Alfa Romeo. Piloti McLarenu (s Alpine jako jediní) ale nejměkčí směsi vůbec nenasadili, soustředili se na jízdy s větším množstvím paliva.
Carlos Sainz absolvoval své první dvě kola za volantem Williamsu FW47 na trati v Silverstonu, přičemž jeho počáteční hodnocení bylo pozitivní. Po krátkém testu uvedl, že vše probíhalo podle očekávání a "šlo všechno dobře".
Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.
Sezóna představování nových vozů pro rok 2025 pomalu začíná a McLaren se stal včera prvním týmem, který na slavném okruhu ve Silverstonu odhalil své nejnovější očekávání pro novou sezonu.
Čtyřnásobný šampion Formule 1 Sebastian Vettel ukončil svou závodní kariéru v roce 2022 po více než patnácti letech ve vrcholném motorsportu, během nichž závodil za týmy BMW Sauber, Toro Rosso, Red Bull Racing, Ferrari a Aston Martin.
Příchod Lewise Hamiltona do Ferrari a jeho snaha přizpůsobit se novému prostředí patří mezi největší témata letošní přestávky ve Formuli 1.
Německý soud poslal muže do vězení za vydírání rodiny Michaela Schumachera. Hrozil zveřejněním citlivých fotografií legendárního jezdce Formule 1, čímž se snažil získat finanční prospěch. Uvedl to server Daily Express.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.