INTERLAGOS - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Brazílie předvedl Lewis Hamilton s Mercedesem, v neděli si ovšem bude muset odpykat penalizaci za nasazení nového spalovacího motoru. Max Verstappen s Red Bullem skončil těsně za ním, před svým týmovým kolegou Sergiem Pérezem.
Trénink začal pod zamračeným nebem a meteorologové očekávali déšť. Teplota vzduchu se pohybovala nízko - kolem 18 °C, asfalt 37 °C. Pirelli přivezlo svůj zlatý střed, směsi C2 - C4.
V 16:30 našeho času všichni vyrazili z garáže, týmy svým jezdcům rozdělili pneumatiky - pro jednoho jezdce tvrdé, pro druhého středně-tvrdé. Před dnešní kvalifikací (zítra se jede bodovaný sprintový závod) mají k dispozici pouze 60 min na poznání toho, jak se chovají, a nastavení svých vozů.
Mercedes Hamiltonovi vyměnil spalovací motor, Lewis bude v neděli odsunut o pět míst dozadu. Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera to ale přístup jeho týmu k Velké ceně Brazílie niktera nezmění.
Verstappen si v úvodu stěžoval na "docela velké vibrace pneumatik," přesto se dostal do čela s časem 1:10,189 min. Po půl hodině se za ním seřadili Pérez (+0,020 s), Hamilton (+0,849), Ocon (+1,156), Bottas (+1,351) a Vettel (+1,494).
Předpovědi se naplnily a okruh začal skrápět první kapky. FIA jej oficiálně označila za mokrý, piloti nicméně dále pokračovaly na hladkých pneumatikách, déšť nebyl silný.
Lewis nebyl spokojený s přilnavostí přední části svého Mercedesu: "Prosím, přijďte s jiným řešení předního zavěšení," oznámil svému inženýrovi Peteovi Bonningtonovi. "Předek poskakuje po trati," stěžoval si dále a zamířil do boxů ke změně nastavení.
Na začátku druhé poloviny nasadily oba Red Bully měkké pneumatiky a časy šly opět dolů: Verstappen 1:09,417 min (313 km/h na cílové rovince), Pérez 1:09,492. Na třetí příčku povyskočil Leclerc (1:10,194), jenž očekává silnější McLaren, na čtvrté Alonso (1:10,201) a na páté Sainz s druhým Ferrari (1:10,599). Ricciardo byl v tu chvíli až šestnáctý (1:12,261) a Norris startovní pole uzavíral (1:13,759).
Čtvrt hodiny před koncem zaútočil Hamilton, jeho čas (1:09,768) ale stačil pouze na třetí příčku - na Maxe ztrácel 0,35 s; čtvrtý Bottas o desetinu více. Fin ale dokázal v dalším pokuse ukrojit tři desetiny (1:09,567) a dostal se na chvíli před svého týmového kolegu. Ten za to 9 min před koncem opět vzal (1:09,348) a přeskočil i oba Red Bully.
#F1 #BrazilGP Simulated qualifying pace based on best sectors by @f1, just #McLaren wasn't running soft tyres pic.twitter.com/IpGo1X6qJC
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 12, 2021S vozem stále nebyl spokojený: "Nejsou přední tlaky nízké?" "Negativní," dostalo se mu odpovědi z boxové zídky. Poté úřadující šampion ukrojil další 3 desetiny a dostal se na 1:09,050. Max na něj ztrácel téměř čtyři desetiny, v závěru se však nehonil rychlá kola.
Top týmům bylo nejblíže Ferrari, to už ale zaostávalo přes sekundu. Za ním se seřadili Alpine, Aston Martin, AlphaTauri a Alfa Romeo. Piloti McLarenu (s Alpine jako jediní) ale nejměkčí směsi vůbec nenasadili, soustředili se na jízdy s větším množstvím paliva.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.