Red Bull ukázal svou sílu. I tak by se dal v krátkosti popsat průběh a hlavně výsledek druhého tréninku před GP Mexika. Max Verstappen v něm totiž zajel jednoznačně nejrychlejší čas, čímž se katapultoval do role největšího favorita zbytku závodního víkendu.
Druhý trénink pokračoval v podobném duchu jako ten první. Do čela se okamžitě dostal tandem Red Bullu, přičemž rychlejším byl z dua rudých býků Verstappen. Výrazně. Naproti tomu Hamilton prudce probrzdil a skončil v trávě. Vůz si Brit nepoškodil, ale pneumatiky už tak dobře nedopadly. Ty si Brit zničil, což sám potvrdil v týmovém rádiu. Šlo navíc o nejméně zastoupenou bílou (tedy nejtvrdší) sadu.
George Russell měl problém s motorem, který mu neposkytoval dostatečný výkon. Budoucí pilot Stříbrných šípů byl nucen zajet do boxů. V rámci kvalifikačních simulací exceloval Red Bull, tedy hlavně Max Verstappen. Holanďan nadělil druhému Bottasovi čtyři desetiny, třetí Hamilton ztrácel přes půl sekundy. Zeď málem políbil Mazepin, Rus však dokázal přetáčivý smyk na poslední chvíli korigovat.
Recalculating route ⚠️↩️#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/l2kITMNgef
— Formula 1 (@F1) November 5, 2021Pozici třetího nejrychlejšího týmu zatím drží Ferrari, Sainz i Leclerc byli defacto hned za elitní čtveřicí. Rozdělil je pouze Gasly. Důvody k přemýšlení má McLaren. Přímý konkurent Ferrari v boji o třetí místo v Poháru konstruktérů v Mexiku nestíhá a je otázkou, jestli bude oranžový tým schopen udělat ve zbytku závodního víkendu dostatečný pokrok vpřed.
Smyk potkal Latifiho, Kanaďan měl štěstí, že si nepoškodil svůj monopost, chybělo k tomu málo. Nutno podotknout, že Williams spoléhal ve druhém tréninku pouze právě na Kanaďana, protože Russell si kvůli již zmíněným technickým problémům nepřipsal žádný měřený čas.
Závěr pátečního programu patřil klasicky jízdám s větším množstvím paliva, přičemž tempo Red Bullu a Mercedesu bylo podobné. Vše nasvědčuje tomu, že i tentokrát budou závod rozhodovat detaily a snad i ono pověstné štěstí, které v takto vyrovnaných bitvách prostě potřebujete.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.