Red Bull ukázal svou sílu. I tak by se dal v krátkosti popsat průběh a hlavně výsledek druhého tréninku před GP Mexika. Max Verstappen v něm totiž zajel jednoznačně nejrychlejší čas, čímž se katapultoval do role největšího favorita zbytku závodního víkendu.
Druhý trénink pokračoval v podobném duchu jako ten první. Do čela se okamžitě dostal tandem Red Bullu, přičemž rychlejším byl z dua rudých býků Verstappen. Výrazně. Naproti tomu Hamilton prudce probrzdil a skončil v trávě. Vůz si Brit nepoškodil, ale pneumatiky už tak dobře nedopadly. Ty si Brit zničil, což sám potvrdil v týmovém rádiu. Šlo navíc o nejméně zastoupenou bílou (tedy nejtvrdší) sadu.
George Russell měl problém s motorem, který mu neposkytoval dostatečný výkon. Budoucí pilot Stříbrných šípů byl nucen zajet do boxů. V rámci kvalifikačních simulací exceloval Red Bull, tedy hlavně Max Verstappen. Holanďan nadělil druhému Bottasovi čtyři desetiny, třetí Hamilton ztrácel přes půl sekundy. Zeď málem políbil Mazepin, Rus však dokázal přetáčivý smyk na poslední chvíli korigovat.
Recalculating route ⚠️↩️#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/l2kITMNgef
— Formula 1 (@F1) November 5, 2021Pozici třetího nejrychlejšího týmu zatím drží Ferrari, Sainz i Leclerc byli defacto hned za elitní čtveřicí. Rozdělil je pouze Gasly. Důvody k přemýšlení má McLaren. Přímý konkurent Ferrari v boji o třetí místo v Poháru konstruktérů v Mexiku nestíhá a je otázkou, jestli bude oranžový tým schopen udělat ve zbytku závodního víkendu dostatečný pokrok vpřed.
Smyk potkal Latifiho, Kanaďan měl štěstí, že si nepoškodil svůj monopost, chybělo k tomu málo. Nutno podotknout, že Williams spoléhal ve druhém tréninku pouze právě na Kanaďana, protože Russell si kvůli již zmíněným technickým problémům nepřipsal žádný měřený čas.
Závěr pátečního programu patřil klasicky jízdám s větším množstvím paliva, přičemž tempo Red Bullu a Mercedesu bylo podobné. Vše nasvědčuje tomu, že i tentokrát budou závod rozhodovat detaily a snad i ono pověstné štěstí, které v takto vyrovnaných bitvách prostě potřebujete.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.