Red Bull ukázal svou sílu. I tak by se dal v krátkosti popsat průběh a hlavně výsledek druhého tréninku před GP Mexika. Max Verstappen v něm totiž zajel jednoznačně nejrychlejší čas, čímž se katapultoval do role největšího favorita zbytku závodního víkendu.
Druhý trénink pokračoval v podobném duchu jako ten první. Do čela se okamžitě dostal tandem Red Bullu, přičemž rychlejším byl z dua rudých býků Verstappen. Výrazně. Naproti tomu Hamilton prudce probrzdil a skončil v trávě. Vůz si Brit nepoškodil, ale pneumatiky už tak dobře nedopadly. Ty si Brit zničil, což sám potvrdil v týmovém rádiu. Šlo navíc o nejméně zastoupenou bílou (tedy nejtvrdší) sadu.
George Russell měl problém s motorem, který mu neposkytoval dostatečný výkon. Budoucí pilot Stříbrných šípů byl nucen zajet do boxů. V rámci kvalifikačních simulací exceloval Red Bull, tedy hlavně Max Verstappen. Holanďan nadělil druhému Bottasovi čtyři desetiny, třetí Hamilton ztrácel přes půl sekundy. Zeď málem políbil Mazepin, Rus však dokázal přetáčivý smyk na poslední chvíli korigovat.
Recalculating route ⚠️↩️#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/l2kITMNgef
— Formula 1 (@F1) November 5, 2021Pozici třetího nejrychlejšího týmu zatím drží Ferrari, Sainz i Leclerc byli defacto hned za elitní čtveřicí. Rozdělil je pouze Gasly. Důvody k přemýšlení má McLaren. Přímý konkurent Ferrari v boji o třetí místo v Poháru konstruktérů v Mexiku nestíhá a je otázkou, jestli bude oranžový tým schopen udělat ve zbytku závodního víkendu dostatečný pokrok vpřed.
Smyk potkal Latifiho, Kanaďan měl štěstí, že si nepoškodil svůj monopost, chybělo k tomu málo. Nutno podotknout, že Williams spoléhal ve druhém tréninku pouze právě na Kanaďana, protože Russell si kvůli již zmíněným technickým problémům nepřipsal žádný měřený čas.
Závěr pátečního programu patřil klasicky jízdám s větším množstvím paliva, přičemž tempo Red Bullu a Mercedesu bylo podobné. Vše nasvědčuje tomu, že i tentokrát budou závod rozhodovat detaily a snad i ono pověstné štěstí, které v takto vyrovnaných bitvách prostě potřebujete.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.