První trénink ve znamení Mercedesu. Pérez a Leclerc dali zabrat mechanikům

Valtteri Bottas v závodě v Soči
Valtteri Bottas v závodě v Soči, foto: Mercedes AMG F1 Team
Pavel Mandát , F1NEWS.CZ 5. listopadu 2021 19:47
Sdílej:

Úvodní mexický trénink zvládl nejlépe Mercedes, Red Bull ale není daleko. V souboji o třetí místo v Poháru konstruktérů má prozatím navrch Ferrari, nicméně McLaren je znám tím, že v během pátků netlačí na pilu.

Formule 1 zůstává na zámořské půdě, po zastávce v americkém Austinu jsme se přesunuli do Mexika. První trénink přinesl slunečné počasí a poměrně divoký průběh. Do vedení se brzy dostaly vozy Mercedesu, které následovaly Red Bully. Na tom by nebylo nic až tak překvapivého, nicméně  s tím, že havárie potkají Charlesa Leclerca i Sergia Péreze už nikdo moc nepočítal. Monačan si drobně poškodil zadní křídlo, to Pérez na tom byl ještě hůře. Ten si zadní spoiler doslova zničil, navíc se zdálo, že v jeho případě dostalo zabrat i zadní zavěšení.

Na první pohled bylo zřejmé, že asfalt na mexickém okruhu hodně klouže, což týmům situaci rozhodně neulehčovalo. Většina nasbíraných dat totiž v takovém případě nemá nikterak zásadně vypovídající hodnotu. Tak či tak se v solidním světle ukazovala AlphaTauri. Oba její piloti se během úvodní půlhodiny pohybovali v elitní pětce výsledkové listiny.

Zajímavostí byla také různorodost ve volbě pneumatik. V akci jsme viděli během úvodních měřených jízd všechny tři sady, což by mohlo indikovat velkou variabilitu strategií pro nedělní závod. 

Peraltada BITES!Both Charles Leclerc and Sergio Perez slide backwards into the barrier and pick up some rear wing damage 😱#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/ZM4Jzi5F1D

— Formula 1 (@F1) November 5, 2021

Za zmínku stojí rovněž úchvatná mexická kulisa. Bylo vyprodáno. Dvaadvacet minut před vypršením času pro první trénink zajel nejrychlejší čas Verstappen. Ještě větší radost však měli mexičtí fanoušci z opětovného výjezdu Sergia Péreze. Poškození, které utrpěl Pérezův vůz tedy nebylo nikterak závažné. Na trať se těsně po Sergiovi dostal i Leclerc, také v jeho případě mechanici obtížnou situaci zvládli. 

Drobný výlet mimo trať předvedl Raikkonen. Nic si z toho ale nedělal, vždyť Finovi zbývá posledních pár závodů ve Formuli 1. Kimi byl navíc vždy znám svou flegmatickou povahou a jak se říká... Starý strom nepřesadíš. Navíc forma Alfy není  světoborná, koneckonců tým už letošní sezonu pouze dojíždí.

V závěrečné pasáži úvodního tréninku zazářily oba Mercedesy. Bottas zajel nejrychlejší čas, Hamilton byl těsně za ním. Ani Red Bully ale neztráceli z třetího a čtvrtého místa příliš. Vypadá to, že máme zaděláno na další třaskavou bitvu. 

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.