Lewis Hmailton debutoval ve Formuli 1 během sezony 2007, kdy hájil barvy McLarenu. O šest let později přestoupil Brit do Mercedesu, kde zřejmě svou kariéru ve Formuli 1 také ukončí.
Alespoň se tak sám nechal slyšet. Nynější Lewisův kontrakt vyprší za dva roky, přičemž momentálně to vypadá, že půjde o kontrakt poslední. Hamilton tak ve své formulové kariéře (zřejmě) vystřídá jen dva týmy. Tedy McLaren a Mercedes. Rudý overal stáje z Maranella Brit nejspíš neoblékne.
O spojení Hamiltona a Ferrari se přitom několikrát polemizovalo. Obě strany dokonce potvrdily, že k určitým kontaktům došlo, leč ty prý nikdy neměly nijak dramaticky závažný charakter. A vlastně se není co divit, vždyť Mercedes má nepřetržitě od sezony 2014 špičkový vůz, takže Lewis neměl důvod odcházet. Jediná Ferrari, se kterými bude mít zkušenosti jsou proto ta, která měl Hamilton ve své soukromé garáži.
„Když si uvědomím, že jsem nikdy nejezdil a patrně ani nebudu jezdit za Ferrari, je to šílené. Červená je stále červená, prakticky pro každého jezdce je to vysněná pozice. Jen pro mě ta pozice nikdy nebyla reálně ve hře, i když nikdy asi nebudu vědět z jakého důvodu," říká Hamilton.
„Jediná Ferrari, která budu mít, jsou ta, která jsou v mojí vlastní garáži. Na trati se budu snažit jim zabránit v tom, aby vyhráli šampionát. Ale jinak je to skvělá značka a já jim přeji jen to nejlepší," uzavírá sedminásobný šampion.
Jen připomeňme, že Hamilton bojoval s jezdci Ferrari o titul hned několikrát. První dvě řeže se odehrály v letech 2007 a 2008, kdy Brit nejdříve prohrál s Kimim Raikkonenem, aby následně zdolal Felipeho Massu. Další dvě bitvy napsaly svůj příběh v letech 2017 a 2018, Lewis tehdy v obou případech porazil Sebastiana Vettela. Která z těchto bitev je vaše nejoblíbenější?
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.