Lewis Hmailton debutoval ve Formuli 1 během sezony 2007, kdy hájil barvy McLarenu. O šest let později přestoupil Brit do Mercedesu, kde zřejmě svou kariéru ve Formuli 1 také ukončí.
Alespoň se tak sám nechal slyšet. Nynější Lewisův kontrakt vyprší za dva roky, přičemž momentálně to vypadá, že půjde o kontrakt poslední. Hamilton tak ve své formulové kariéře (zřejmě) vystřídá jen dva týmy. Tedy McLaren a Mercedes. Rudý overal stáje z Maranella Brit nejspíš neoblékne.
O spojení Hamiltona a Ferrari se přitom několikrát polemizovalo. Obě strany dokonce potvrdily, že k určitým kontaktům došlo, leč ty prý nikdy neměly nijak dramaticky závažný charakter. A vlastně se není co divit, vždyť Mercedes má nepřetržitě od sezony 2014 špičkový vůz, takže Lewis neměl důvod odcházet. Jediná Ferrari, se kterými bude mít zkušenosti jsou proto ta, která měl Hamilton ve své soukromé garáži.
„Když si uvědomím, že jsem nikdy nejezdil a patrně ani nebudu jezdit za Ferrari, je to šílené. Červená je stále červená, prakticky pro každého jezdce je to vysněná pozice. Jen pro mě ta pozice nikdy nebyla reálně ve hře, i když nikdy asi nebudu vědět z jakého důvodu," říká Hamilton.
„Jediná Ferrari, která budu mít, jsou ta, která jsou v mojí vlastní garáži. Na trati se budu snažit jim zabránit v tom, aby vyhráli šampionát. Ale jinak je to skvělá značka a já jim přeji jen to nejlepší," uzavírá sedminásobný šampion.
Jen připomeňme, že Hamilton bojoval s jezdci Ferrari o titul hned několikrát. První dvě řeže se odehrály v letech 2007 a 2008, kdy Brit nejdříve prohrál s Kimim Raikkonenem, aby následně zdolal Felipeho Massu. Další dvě bitvy napsaly svůj příběh v letech 2017 a 2018, Lewis tehdy v obou případech porazil Sebastiana Vettela. Která z těchto bitev je vaše nejoblíbenější?
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.