Také ve druhém tréninku byl nejrychlejší Valtteri Bottas. Red Bul během odpoledne oznámil, že Max Verstappen odstartuje kvůli výměně motoru z konce pole, kdežto Antonio Giovinazzi během druhého tréninku rozbil svůj vůz.
První pokusy ve druhém tréninku vynesly do čela Leclerca, jehož následoval tandem Mercedesů a Red Bullů. O chvíli později zajel nejrychlejší čas Bottas, pro kterého je okruh v Soči tím nejoblíbenějším. Dá se proto čekat, že Fin bude ve zbytku závodního víkendu velmi silný. Práci měli u McLarenu, neboť Danielu Ricciardovi tým měnil motor.
Během druhého tréninku bylo zároveň oznámeno, že Max Verstappen nasadil novou pohonnou jednotku. Znamená to, že Holanďan odstartuje do nedělního závodu z chvostu pole.
Kvalifikační simulace započal Alonso, který se díky tomu dostal do průběžného vedení. Ocon na svého týmového kolegu nějakou tu desetinku ztrácel. Netrvalo to ale dlouho, neboť na první pozici se chvíli poté vyhoupnul Bottas následovaný Verstappenem. Podle zákulisních informací to přitom vypadá, že se zítřejší třetí trénink dost možná kvůli počasí nepojede, všichni se tak snažili už v pátek odpoledne najet maximum kilometrů.
Antonio reports that he is ok after that clash with the barriers at Turn 9 💥The debris from his car is being cleared #RussianGP #F1 pic.twitter.com/UiBdAapmFz
— Formula 1 (@F1) September 24, 2021Lewis Hamilton zajel mezi tím takřka identický čas s Bottasem. Brit ztrácel na cílové čáře pouhých 0,044 sekundy. Následně se do hodin dostal Leclerc, obešlo se to bez poškození Monačanova vozu. Charles si nicméně stěžoval na nepředvídatelné chování pneumatik.
Pětadvacet minut před vypršením času pro druhý trénink tvrdě havaroval Giovinazzi, což zapříčinilo červené vlajky. Traťoví maršálové totiž museli nejen odklidit rozbitý vůz, ale také opravit notně poškozenou bariéru. Další incident předvedl Gasly, který si urazil přední křídlo.
V závěru tréninku se všichni věnovali delším jízdám. Zdá se, že Mercedes má výkonnostní převahu, dobře vypadá také Ferrari a silný by znovu měl být McLaren. Černým koněm závodního víkendu je pro mnohé Gasly, přičemž počítat se musí rovněž s Alonsem. Velkou roli však bude hrát počasí, které má být zejména zítra velmi špatné.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.