Také ve druhém tréninku byl nejrychlejší Valtteri Bottas. Red Bul během odpoledne oznámil, že Max Verstappen odstartuje kvůli výměně motoru z konce pole, kdežto Antonio Giovinazzi během druhého tréninku rozbil svůj vůz.
První pokusy ve druhém tréninku vynesly do čela Leclerca, jehož následoval tandem Mercedesů a Red Bullů. O chvíli později zajel nejrychlejší čas Bottas, pro kterého je okruh v Soči tím nejoblíbenějším. Dá se proto čekat, že Fin bude ve zbytku závodního víkendu velmi silný. Práci měli u McLarenu, neboť Danielu Ricciardovi tým měnil motor.
Během druhého tréninku bylo zároveň oznámeno, že Max Verstappen nasadil novou pohonnou jednotku. Znamená to, že Holanďan odstartuje do nedělního závodu z chvostu pole.
Kvalifikační simulace započal Alonso, který se díky tomu dostal do průběžného vedení. Ocon na svého týmového kolegu nějakou tu desetinku ztrácel. Netrvalo to ale dlouho, neboť na první pozici se chvíli poté vyhoupnul Bottas následovaný Verstappenem. Podle zákulisních informací to přitom vypadá, že se zítřejší třetí trénink dost možná kvůli počasí nepojede, všichni se tak snažili už v pátek odpoledne najet maximum kilometrů.
Antonio reports that he is ok after that clash with the barriers at Turn 9 💥The debris from his car is being cleared #RussianGP #F1 pic.twitter.com/UiBdAapmFz
— Formula 1 (@F1) September 24, 2021Lewis Hamilton zajel mezi tím takřka identický čas s Bottasem. Brit ztrácel na cílové čáře pouhých 0,044 sekundy. Následně se do hodin dostal Leclerc, obešlo se to bez poškození Monačanova vozu. Charles si nicméně stěžoval na nepředvídatelné chování pneumatik.
Pětadvacet minut před vypršením času pro druhý trénink tvrdě havaroval Giovinazzi, což zapříčinilo červené vlajky. Traťoví maršálové totiž museli nejen odklidit rozbitý vůz, ale také opravit notně poškozenou bariéru. Další incident předvedl Gasly, který si urazil přední křídlo.
V závěru tréninku se všichni věnovali delším jízdám. Zdá se, že Mercedes má výkonnostní převahu, dobře vypadá také Ferrari a silný by znovu měl být McLaren. Černým koněm závodního víkendu je pro mnohé Gasly, přičemž počítat se musí rovněž s Alonsem. Velkou roli však bude hrát počasí, které má být zejména zítra velmi špatné.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.