Také ve druhém tréninku byl nejrychlejší Valtteri Bottas. Red Bul během odpoledne oznámil, že Max Verstappen odstartuje kvůli výměně motoru z konce pole, kdežto Antonio Giovinazzi během druhého tréninku rozbil svůj vůz.
První pokusy ve druhém tréninku vynesly do čela Leclerca, jehož následoval tandem Mercedesů a Red Bullů. O chvíli později zajel nejrychlejší čas Bottas, pro kterého je okruh v Soči tím nejoblíbenějším. Dá se proto čekat, že Fin bude ve zbytku závodního víkendu velmi silný. Práci měli u McLarenu, neboť Danielu Ricciardovi tým měnil motor.
Během druhého tréninku bylo zároveň oznámeno, že Max Verstappen nasadil novou pohonnou jednotku. Znamená to, že Holanďan odstartuje do nedělního závodu z chvostu pole.
Kvalifikační simulace započal Alonso, který se díky tomu dostal do průběžného vedení. Ocon na svého týmového kolegu nějakou tu desetinku ztrácel. Netrvalo to ale dlouho, neboť na první pozici se chvíli poté vyhoupnul Bottas následovaný Verstappenem. Podle zákulisních informací to přitom vypadá, že se zítřejší třetí trénink dost možná kvůli počasí nepojede, všichni se tak snažili už v pátek odpoledne najet maximum kilometrů.
Antonio reports that he is ok after that clash with the barriers at Turn 9 💥The debris from his car is being cleared #RussianGP #F1 pic.twitter.com/UiBdAapmFz
— Formula 1 (@F1) September 24, 2021Lewis Hamilton zajel mezi tím takřka identický čas s Bottasem. Brit ztrácel na cílové čáře pouhých 0,044 sekundy. Následně se do hodin dostal Leclerc, obešlo se to bez poškození Monačanova vozu. Charles si nicméně stěžoval na nepředvídatelné chování pneumatik.
Pětadvacet minut před vypršením času pro druhý trénink tvrdě havaroval Giovinazzi, což zapříčinilo červené vlajky. Traťoví maršálové totiž museli nejen odklidit rozbitý vůz, ale také opravit notně poškozenou bariéru. Další incident předvedl Gasly, který si urazil přední křídlo.
V závěru tréninku se všichni věnovali delším jízdám. Zdá se, že Mercedes má výkonnostní převahu, dobře vypadá také Ferrari a silný by znovu měl být McLaren. Černým koněm závodního víkendu je pro mnohé Gasly, přičemž počítat se musí rovněž s Alonsem. Velkou roli však bude hrát počasí, které má být zejména zítra velmi špatné.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.