Lewis Hamilton se pochvalnými slovy loučí se svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem, jenž po sezóně přestoupí k Alfě Romeo.
Úřadující mistr světa společně se svým finským parťákem pro Mercedes vyjeli čtyři konstruktérské tituly, čímž vytvořili jednu z nejúspěšnějších dvojic v historii Formule 1. Lewis často oceňoval schopnosti svého kolegy a v Belgii jejich pracovní vztah označil za "lepší než kdykoliv dříve."
Po oznámení Fina o ukončení kariéry v Mercedesu Hamilton na svůj Instagram napsal: "Jsem velmi hrdý na to, že jsem v posledních pěti letech pracoval po boku Valtteriho Bottase. Společně jsme byli součástí týmu, který ovládl čtyři šampionáty konstruktérů."
"Vzájemně jsme jeden druhé motivovali, abychom na to dále tlačili během dobrých i špatných chvil. Byl nejlepším týmovým kolegou, s nímž jsem měl to potěšení pracovat," chválí sedminásobný šampion Bottase, jenž byl jeho pátým týmovým kolegou v F1 po Fernandovi Alonsovi, Heikkim Kovalainenovi, Jensonovi Buttonovi a Nicovi Rosbergovi.
"Tvá rychlost a houževnatost jsou působivá. Ale to, v čem pro mě opravdu vynikáš, je lidská bytost, kterou jsi. Jsi lepší, než si myslíš. A já vím, že máš před sebou zářnou budoucnost," dojímá Hamilton svého týmového kolegu.
"Děkuji ti Valtteri za veškerou tvou podporu a úžasný příspěvek týmu. Budeš chybět. Přeji ti všechno nejlepší v tvých budoucích dobrodružstvích. Zakončeme to silně a získejme ten osmý [titul] pro tým," vyzývá v závěru 36letý Brit.
Ten si přál, aby společně pokračovali i v příští sezóně, Mercedes se však na konec rozhodl pro angažování mladého Georgea Russella, který v současnosti závodí za Williams.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.