Lewis Hamilton se pochvalnými slovy loučí se svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem, jenž po sezóně přestoupí k Alfě Romeo.
Úřadující mistr světa společně se svým finským parťákem pro Mercedes vyjeli čtyři konstruktérské tituly, čímž vytvořili jednu z nejúspěšnějších dvojic v historii Formule 1. Lewis často oceňoval schopnosti svého kolegy a v Belgii jejich pracovní vztah označil za "lepší než kdykoliv dříve."
Po oznámení Fina o ukončení kariéry v Mercedesu Hamilton na svůj Instagram napsal: "Jsem velmi hrdý na to, že jsem v posledních pěti letech pracoval po boku Valtteriho Bottase. Společně jsme byli součástí týmu, který ovládl čtyři šampionáty konstruktérů."
"Vzájemně jsme jeden druhé motivovali, abychom na to dále tlačili během dobrých i špatných chvil. Byl nejlepším týmovým kolegou, s nímž jsem měl to potěšení pracovat," chválí sedminásobný šampion Bottase, jenž byl jeho pátým týmovým kolegou v F1 po Fernandovi Alonsovi, Heikkim Kovalainenovi, Jensonovi Buttonovi a Nicovi Rosbergovi.
"Tvá rychlost a houževnatost jsou působivá. Ale to, v čem pro mě opravdu vynikáš, je lidská bytost, kterou jsi. Jsi lepší, než si myslíš. A já vím, že máš před sebou zářnou budoucnost," dojímá Hamilton svého týmového kolegu.
"Děkuji ti Valtteri za veškerou tvou podporu a úžasný příspěvek týmu. Budeš chybět. Přeji ti všechno nejlepší v tvých budoucích dobrodružstvích. Zakončeme to silně a získejme ten osmý [titul] pro tým," vyzývá v závěru 36letý Brit.
Ten si přál, aby společně pokračovali i v příští sezóně, Mercedes se však na konec rozhodl pro angažování mladého Georgea Russella, který v současnosti závodí za Williams.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.