Domácí Max Verstappen ovládl třetí trénink o pět desetin před druhým Bottasem a o další dvě desetiny před třetím Hamiltonem. Carlos Sainz neukočíroval svůj monopost a havaroval, díky tomu byl trénink na chvíli přerušen.
I třetí trénink provázelo slunečné počasí a první toho využil Robert Kubica, který ve zbytku víkendu nahradí Kimiho Raikkonena, protože byl Fin pozitivně testován na covid-19. Testovací jezdec Alfy Romeo si připsal čas 1:15,854. To už ale byl na trati i Lewis Hamilton, který zaznamenal čas 1:12,010 i přes to, že se na vnitřní části zatáčky číslo 12 dostal do kačírku. Na trať se dostaly i oba McLareny, Lando Norris měl sice na střední žlutě označené směsi nejrychlejší první sektor, ale na Hamiltona ztratil 1 desetinu a jeho týmový kolega Daniel Ricciardo 6 desetin, ten navíc probrzdil hned v první zatáčce.
Po patnácti minutách se do čela třetího tréninku dostal Fernando Alonso, kterého doplnil Charles Leclerc a Lando Norris, ale právě v tento okamžik se v zatáčce číslo 10 dostal Vettel do smyku a následně do kačírku.
Následně byla vyvěšena červená vlajka, jelikož se Carlos Sainz při výjezdu ze zatáčky číslo 2 dostal do hodin a narazil do bariér na vnější části zatáčky číslo 3.
Carlos Sainz loses the rear and hits the wall on the entry to Turn 3 Thankfully he is okay and gets out of his car. We are now under a red flag whilst we wait for the track to be cleared#DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/PQCVaVpZQC
— Formula 1 (@F1) September 4, 2021Po restartu se na trať vydala většina monopostů včetně i domácího Maxe Verstappena, který nejdříve zaznamenal čas 1:11,225 a při dalším kole čas o hodnotě 1:10,702, oba časy zaznamenal domácí jezdec na středně tvrdé směsi, za chvíli se na první pozici vrátil opět Alonso, tuto dvojici doplnil ještě Norris, oba na nejměkčí směsi. Britský jezdec ve službách McLarenu byl v dalším rychlém kole delší na brzdách v zatáčce číslo 9 a jeho monopost mu nezatočil v nízké rychlosti a rázem se ocitl ve štěrku.
Deset minut do konce třetího volného tréninku a stříbrné šípy se vydaly na trať na nejměkčí směsi, ale Verstappen zkompletoval nejrychlejší kolo a jako první se dostal pod hranici 1:10,000.
Při závěru třetího tréninku se jezdci pokoušeli ještě vylepšit svoje časy, ale díky silnému větru se dostali Charles Leclerc a Mick Schumacher do problémů při nájezdu do zatáčky číslo 11, v obou případech beze škod.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.