Domácí Max Verstappen ovládl třetí trénink o pět desetin před druhým Bottasem a o další dvě desetiny před třetím Hamiltonem. Carlos Sainz neukočíroval svůj monopost a havaroval, díky tomu byl trénink na chvíli přerušen.
I třetí trénink provázelo slunečné počasí a první toho využil Robert Kubica, který ve zbytku víkendu nahradí Kimiho Raikkonena, protože byl Fin pozitivně testován na covid-19. Testovací jezdec Alfy Romeo si připsal čas 1:15,854. To už ale byl na trati i Lewis Hamilton, který zaznamenal čas 1:12,010 i přes to, že se na vnitřní části zatáčky číslo 12 dostal do kačírku. Na trať se dostaly i oba McLareny, Lando Norris měl sice na střední žlutě označené směsi nejrychlejší první sektor, ale na Hamiltona ztratil 1 desetinu a jeho týmový kolega Daniel Ricciardo 6 desetin, ten navíc probrzdil hned v první zatáčce.
Po patnácti minutách se do čela třetího tréninku dostal Fernando Alonso, kterého doplnil Charles Leclerc a Lando Norris, ale právě v tento okamžik se v zatáčce číslo 10 dostal Vettel do smyku a následně do kačírku.
Následně byla vyvěšena červená vlajka, jelikož se Carlos Sainz při výjezdu ze zatáčky číslo 2 dostal do hodin a narazil do bariér na vnější části zatáčky číslo 3.
Carlos Sainz loses the rear and hits the wall on the entry to Turn 3 Thankfully he is okay and gets out of his car. We are now under a red flag whilst we wait for the track to be cleared#DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/PQCVaVpZQC
— Formula 1 (@F1) September 4, 2021Po restartu se na trať vydala většina monopostů včetně i domácího Maxe Verstappena, který nejdříve zaznamenal čas 1:11,225 a při dalším kole čas o hodnotě 1:10,702, oba časy zaznamenal domácí jezdec na středně tvrdé směsi, za chvíli se na první pozici vrátil opět Alonso, tuto dvojici doplnil ještě Norris, oba na nejměkčí směsi. Britský jezdec ve službách McLarenu byl v dalším rychlém kole delší na brzdách v zatáčce číslo 9 a jeho monopost mu nezatočil v nízké rychlosti a rázem se ocitl ve štěrku.
Deset minut do konce třetího volného tréninku a stříbrné šípy se vydaly na trať na nejměkčí směsi, ale Verstappen zkompletoval nejrychlejší kolo a jako první se dostal pod hranici 1:10,000.
Při závěru třetího tréninku se jezdci pokoušeli ještě vylepšit svoje časy, ale díky silnému větru se dostali Charles Leclerc a Mick Schumacher do problémů při nájezdu do zatáčky číslo 11, v obou případech beze škod.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.