ZANDVOORT - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku v Holandsku předvedl Lewis Hamilton, z 60 min však piloti většinu času prostáli v garážích. O dlouhé přerušení se kvůli závady pohonné jednotky postaral Sebastian Vettel s Aston Martinem.
Piloty v Holandsku přivítalo slunečné počasí s teplotami kolem 19 °C, asfalt měl 23 °C. Na okruhu monoposty F1 naposledy jezdily v roce 1985, od té doby se trochu změnil - zatáčky jsou více naklopeny. Zvláště ta třetí by nyní měla nabízet více různých stop průjezdu - u vrcholu je sklon nejnižší, na okraji nejvyšší dle Fibonacciho úhlů.
Pirelli přivezlo ty nejtvrdší tři směsi ze svého portfolia (C1 - C3). Na trať jako první vyrazili Sainz s Leclercem, jehož úvodní pokus měl hodnotu 1:17,919 min, zatímco Vettel zažíval potíže s MGU-K a musel předčasně pomalým tempem do boxů. Cunoda hned skončil ve smyku, Ocon prozkoumal únikovou zónu v zatáčce č. 11.
Easy does it, Yuki!Tsunoda has a spin in the opening moments of FP1 #DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/yqdbzfInBS
— Formula 1 (@F1) September 3, 2021Na čele se mezitím strhla bitva o nejrychlejší čas: Bottase (1:13,021) po 10 min překonal Verstappen (1:12,850), Norris držel třetí příčku (1:13,053), zatímco na rovinkách se nejvýše držel Alonso (314 km/h).
Zatímco Max úspěšně pokračoval na tvrdých pneumatikách (1:12,755), Norris se mu po přezutí na středně-tvrdou přiblížil na dostřel 0,181 sekundy, Bottas (rovněž na C1) ztrácel dokonce jen 24 tisícin, Hamilton těsně za ním (1:12,862). Konkurenceschopné časy předváděli i Gasly (1:12,903) s Alonsem (1:12:910).
Norris znovu zaujal nejrychlejším časem (1:12,679), jenže úsilí ostatních již po čtvrt hodině přerušil hodině Vettel odstavením svého Aston Martinu v 1. sektoru, kde se mu začalo kouřit z motoru - předchozí problém se tedy nepodařilo vyřešit. Od traťového maršála si rázně vypůjčil hasící přístroj a frustrovaně chladil záď svého vozu.
Fireman Seb still on shift 🧑🚒#DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/TrAvdIYJsN
— Formula 1 (@F1) September 3, 2021Přerušení bylo nakonec delší než obvykle, což je pro týmy nepříjemné - všechny toužily nasbírat na novém okruhu co nejvíce dat. Jenže na Vettelově voze stále svítily diody nad hlavou, což signalizovalo možné nebezpečí úrazu elektrickým proudem. Vůz proto musela přijet odklidit speciální skupina mechaniků.
Komisaři jezdce znovu vypustili na trať až 5 min před koncem. Piloti se freneticky vrhli do akce a na měkkých pneumatikách předváděli to nejlepší, co mohli. Do předu se nejprve dostala Ferrari vedená Sainzem (1:11,950), toho přeskočil Bottas (1:11,738) s Hamiltonem (1:11,500).
Závěrečný pokus Verstappenovi kvůli hustému provozu moc nevyšel, čas 1:11,597 mu stačil jen na druhé místo, zatímco ostrý souboj svedl na výjezdu Norris s Oconem, který ho vyhnal do písku mimo trať. I z toho mála, co jsme dopoledne viděli, to tedy vypadá na těsný souboj mezi Mercedesem a Red Bullem.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.