ZANDVOORT - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku v Holandsku předvedl Lewis Hamilton, z 60 min však piloti většinu času prostáli v garážích. O dlouhé přerušení se kvůli závady pohonné jednotky postaral Sebastian Vettel s Aston Martinem.
Piloty v Holandsku přivítalo slunečné počasí s teplotami kolem 19 °C, asfalt měl 23 °C. Na okruhu monoposty F1 naposledy jezdily v roce 1985, od té doby se trochu změnil - zatáčky jsou více naklopeny. Zvláště ta třetí by nyní měla nabízet více různých stop průjezdu - u vrcholu je sklon nejnižší, na okraji nejvyšší dle Fibonacciho úhlů.
Pirelli přivezlo ty nejtvrdší tři směsi ze svého portfolia (C1 - C3). Na trať jako první vyrazili Sainz s Leclercem, jehož úvodní pokus měl hodnotu 1:17,919 min, zatímco Vettel zažíval potíže s MGU-K a musel předčasně pomalým tempem do boxů. Cunoda hned skončil ve smyku, Ocon prozkoumal únikovou zónu v zatáčce č. 11.
Easy does it, Yuki!Tsunoda has a spin in the opening moments of FP1 #DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/yqdbzfInBS
— Formula 1 (@F1) September 3, 2021Na čele se mezitím strhla bitva o nejrychlejší čas: Bottase (1:13,021) po 10 min překonal Verstappen (1:12,850), Norris držel třetí příčku (1:13,053), zatímco na rovinkách se nejvýše držel Alonso (314 km/h).
Zatímco Max úspěšně pokračoval na tvrdých pneumatikách (1:12,755), Norris se mu po přezutí na středně-tvrdou přiblížil na dostřel 0,181 sekundy, Bottas (rovněž na C1) ztrácel dokonce jen 24 tisícin, Hamilton těsně za ním (1:12,862). Konkurenceschopné časy předváděli i Gasly (1:12,903) s Alonsem (1:12:910).
Norris znovu zaujal nejrychlejším časem (1:12,679), jenže úsilí ostatních již po čtvrt hodině přerušil hodině Vettel odstavením svého Aston Martinu v 1. sektoru, kde se mu začalo kouřit z motoru - předchozí problém se tedy nepodařilo vyřešit. Od traťového maršála si rázně vypůjčil hasící přístroj a frustrovaně chladil záď svého vozu.
Fireman Seb still on shift 🧑🚒#DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/TrAvdIYJsN
— Formula 1 (@F1) September 3, 2021Přerušení bylo nakonec delší než obvykle, což je pro týmy nepříjemné - všechny toužily nasbírat na novém okruhu co nejvíce dat. Jenže na Vettelově voze stále svítily diody nad hlavou, což signalizovalo možné nebezpečí úrazu elektrickým proudem. Vůz proto musela přijet odklidit speciální skupina mechaniků.
Komisaři jezdce znovu vypustili na trať až 5 min před koncem. Piloti se freneticky vrhli do akce a na měkkých pneumatikách předváděli to nejlepší, co mohli. Do předu se nejprve dostala Ferrari vedená Sainzem (1:11,950), toho přeskočil Bottas (1:11,738) s Hamiltonem (1:11,500).
Závěrečný pokus Verstappenovi kvůli hustému provozu moc nevyšel, čas 1:11,597 mu stačil jen na druhé místo, zatímco ostrý souboj svedl na výjezdu Norris s Oconem, který ho vyhnal do písku mimo trať. I z toho mála, co jsme dopoledne viděli, to tedy vypadá na těsný souboj mezi Mercedesem a Red Bullem.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.