ZANDVOORT - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku v Holandsku předvedl Lewis Hamilton, z 60 min však piloti většinu času prostáli v garážích. O dlouhé přerušení se kvůli závady pohonné jednotky postaral Sebastian Vettel s Aston Martinem.
Piloty v Holandsku přivítalo slunečné počasí s teplotami kolem 19 °C, asfalt měl 23 °C. Na okruhu monoposty F1 naposledy jezdily v roce 1985, od té doby se trochu změnil - zatáčky jsou více naklopeny. Zvláště ta třetí by nyní měla nabízet více různých stop průjezdu - u vrcholu je sklon nejnižší, na okraji nejvyšší dle Fibonacciho úhlů.
Pirelli přivezlo ty nejtvrdší tři směsi ze svého portfolia (C1 - C3). Na trať jako první vyrazili Sainz s Leclercem, jehož úvodní pokus měl hodnotu 1:17,919 min, zatímco Vettel zažíval potíže s MGU-K a musel předčasně pomalým tempem do boxů. Cunoda hned skončil ve smyku, Ocon prozkoumal únikovou zónu v zatáčce č. 11.
Easy does it, Yuki!Tsunoda has a spin in the opening moments of FP1 #DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/yqdbzfInBS
— Formula 1 (@F1) September 3, 2021Na čele se mezitím strhla bitva o nejrychlejší čas: Bottase (1:13,021) po 10 min překonal Verstappen (1:12,850), Norris držel třetí příčku (1:13,053), zatímco na rovinkách se nejvýše držel Alonso (314 km/h).
Zatímco Max úspěšně pokračoval na tvrdých pneumatikách (1:12,755), Norris se mu po přezutí na středně-tvrdou přiblížil na dostřel 0,181 sekundy, Bottas (rovněž na C1) ztrácel dokonce jen 24 tisícin, Hamilton těsně za ním (1:12,862). Konkurenceschopné časy předváděli i Gasly (1:12,903) s Alonsem (1:12:910).
Norris znovu zaujal nejrychlejším časem (1:12,679), jenže úsilí ostatních již po čtvrt hodině přerušil hodině Vettel odstavením svého Aston Martinu v 1. sektoru, kde se mu začalo kouřit z motoru - předchozí problém se tedy nepodařilo vyřešit. Od traťového maršála si rázně vypůjčil hasící přístroj a frustrovaně chladil záď svého vozu.
Fireman Seb still on shift 🧑🚒#DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/TrAvdIYJsN
— Formula 1 (@F1) September 3, 2021Přerušení bylo nakonec delší než obvykle, což je pro týmy nepříjemné - všechny toužily nasbírat na novém okruhu co nejvíce dat. Jenže na Vettelově voze stále svítily diody nad hlavou, což signalizovalo možné nebezpečí úrazu elektrickým proudem. Vůz proto musela přijet odklidit speciální skupina mechaniků.
Komisaři jezdce znovu vypustili na trať až 5 min před koncem. Piloti se freneticky vrhli do akce a na měkkých pneumatikách předváděli to nejlepší, co mohli. Do předu se nejprve dostala Ferrari vedená Sainzem (1:11,950), toho přeskočil Bottas (1:11,738) s Hamiltonem (1:11,500).
Závěrečný pokus Verstappenovi kvůli hustému provozu moc nevyšel, čas 1:11,597 mu stačil jen na druhé místo, zatímco ostrý souboj svedl na výjezdu Norris s Oconem, který ho vyhnal do písku mimo trať. I z toho mála, co jsme dopoledne viděli, to tedy vypadá na těsný souboj mezi Mercedesem a Red Bullem.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.