Jak bude vypadat sestava nejúspěšnější stáje posledních let začíná stále více zajímat nejen odborníky, ale i fanoušky. Je s podivem, že ještě nebyly vypsány sázkové kursy, protože téma stále více nabírá na obrátkách a pochopitelně se dostává na přetřes i mezi piloty.
Objevovaly se solidní i "zaručené" zprávy, spekulovalo se, zda k výměně na postu vedle Hamiltona nedojde už během letní přestávky. Jisté je, že případ je jedním ze současných nejžhavějších témat, a třebaže podle posledních zpráv by si Hamilton přál, aby Fin po jeho boku zůstal, ještě dříve olej do ohně svým výrokem ohledně setrvání či odchodu Valtteri Bottase přilil samotný šéf Mercedesu Toto Wolff.
Svět F1 se v neděli závodem ve Spa pustí do druhé části letošní sezóny a je jasné, že causa nemohla usnout. Potvrdilo se to na tiskové konferenci uspořádané ve čtvrtek večer, kdy byli dotázání Max Verstappen a Charles Leclerc na případný postup Russella. Ti dva mají právo jej hodnotit: Max se s Georgem setkával na motokárách, Charles ho měl za soupeře v evropské kategorii F3.
"Myslím, že by bylo skvělé, kdyby George dostal místo v Mercedesu, protože si ho zaslouží. V F1 je vždy těžké někoho soudit, protože vozy jsou hodně odlišné. Russell jezdí ve Williamsu a je složité odhadnout, jak dobrou práci ve svém týmu odvádí. Ale myslím, že opakovaně předkládá dobré výkony, navíc jsem s ním v minulosti závodil, takže vím, jaký je. Podle mě si ono místo rozhodně zaslouží, myslím, že bude skvělé mít na něm tak talentovaného pilota," uvedl Charles Leclerc.
"George je určitě velmi rychlý a nemůže navěky zůstat tam, kde je teď. Zaslouží si lepší tým. Koneckonců je na Mercedesu, aby se rozhodl. Jako pilota ho hodnotím hodně vysoko, je také hodně mladý, takže je přirozené, že mladíci se budou posouvat nahoru - zvláště ti hodně dobří," připojil se k hodnocení soupeře Max Verstappen.
A co na všechno řekl sám George Russel, jenž je středem pozornosti? Považoval by za čest moci fungovat v jednom týmu s Hamiltonem a užíval by si možnost změřit svůj talent s "... pravděpodobně nejlepším pilotem v historii F1.
Jako každý pilot chci soupeřit s nejlepšími. Změřit s ním své síly a zjistit, jak byste obstáli. Pokud by se taková možnost naskytla, bylo by pro mě skutečně ctí se jí chopit. Třebaže je to v tuhle chvíli pořád hypotetické. Platí ale moje komentáře, které jsem pronesl před třemi lety, když jsem se přesunul z F2 do nejvyšší kategorie - pokud bych se měl rozhodnout, kdo by měl být mým týmovým kolegou, s nímž se chci srovnávat, byl by to Lewis," vyslovil se Russell.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.