Mercedes v nejbližších dnech čeká zásadní rozhodnutí ohledně své jezdecké sestavy. Dá konečně šanci talentovanému Georgeovi Russellovi nebo zůstane u osvědčeného Valtteriho Bottase? Co by si přál sedminásobný šampion Lewis Hamilton?
Podle finského jezdce mu Lewis "přímo" uvedl, že by Mercedes tuto dvojici neměl před sezónou 2022 rozdělovat. Konečné rozhodnutí je však na šéfovi Totovi Wolffovi. A podle zákulisních informací je velká šance, že Bottase vystřídá mladý George Russell, jenž stále sbírá zkušenosti u Williamsu.
"Musíme si vybrat mezi stabilitou Valtteriho a talentem Georgea. V září chci mít otázku budoucnosti vyřešenou, aby se oba mohli řádně nastavit před příští sezónou," uvedl Wolff. Se správní radou Daimleru měl vše probrat "během letní přestávky," která končí tento týden.
Jezdeckou sestavu má z poloviny vyřešenou - Hamilton již podepsal smlouvu na sezónu 2022 a 2023. A svou komfortní zónu s nadvládou v týmu by si rád zachoval v roce, kdy dojde k obrovské změně technických pravidel. "Ano, Lewis mi přímo řekl, že by si přál, abych zůstal jeho týmovým kolegou," uvedl Bottas po závodu v duatlonu tento víkend.
"Můžeme odvést velmi dobrou práci, faktem nicméně je, že piloti nemají na tato rozhodnutí obrovský vliv. Za tím stojí větší stroj, který činí tato rozhodnutí," pokračuje 31letý rodák z finské Nastoly.
"Každý rok to je stejné, musíte se s tím smířit... Není nic nového - nebo alespoň nic, co bych k tomu mohl říct. Situace se vyjasňuje, ale nemůžu o tom hovořit. Vše je v pořádku a já jsem celkem spokojený s tím, jak se to vyvíjí. Nemá teď ale smysl hovořit o tom, co se povídá," pokračuje Bottas.
Zůstane u Mercedesu nebo přestoupí do jiného týmu - Alfy Romeo, Aston Martinu či k Williamsu? "Nemůžu vám prozradit, s kým jednám a co se děje. O věcech ale hovoříme, abychom mohli najít pro příští sezónu to nejlepší řešení," odmítá cokoliv prozradit.
Jisté je také to, že Stříbrné šípy nesáhnou po posile ke konkurenci: "Myslím, že Verstappen a jeho doprovod jsou velmi spokojeni s tím, kde jsou. Red Bull je jejich týmem a jejich domovem, proč to tedy tak nenechat?" pokládá řečnickou otázku Wolff.
"Máme plány s našimi jezdci. Ferrari má skvělou sestavu a Lando Norris se dobře usadil u McLarenu, jak se zdá - trajektorie je tedy dána. Nehledáme jezdce," dodává šéf Mercedesu, který chce mít otázku druhého jezdce vyřešenou do pátku, kdy začínají tréninky v Belgii.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.