Komisaři FIA včera večer v Maďarsku zamítli žádost Red Bullu o přezkoumání incidentu ze Silverstone. Mercedes nyní doufá, že to učiní přítrž snahám o pošpinění dobrého jména jejich jezdce Lewise Hamiltona.
Podle komisařů Red Bull nepřišel s žádnými důkazy, nové nákresy vycházely z GPS údajů, které měli již při posuzování incidentu v Silverstone k dispozici. Hamilton tehdy dostal pouze 10sekundovou penalizaci a dojel si pro vítězství, což vedení rakouského týmu těžko trávilo.
Šéf Christian Horner nechápal, jak může oslavovat vítězství, zatímco jejich pilot skončil po kolizi v nemocnici. Brita označil za "zoufalce" a "amatéra," zatímco odborný poradce Helmut Marko požadoval zákaz startu v nadcházejícím závodu.
Hamilton po incidentu Verstappenovi zatelefonoval, aby si věci vyjasnili. Max jeho oslavy považoval za neuctivé, Lewis se bránil tím, že nevěděl, jak na tom jeho rival je - v televizních záběrech během závodu viděl, že vystupuje v pořádku z vozu a netušil, že pak byl převezen do nemocnice.
Stříbrné šípy mají zamítnutí požadavku Red Bullu o přezkoumání incidentu velkou radost, díky tomu se dostal opět těsně na dostřel v boji o mistrovské tituly: ""Mercedes vítá rozhodnutí komisařů zamítnout právo Red Bullu na přezkoumání."
Dostává se na koně a přitom se i pouští do svého soupeře: "Po uzavření incidentu navíc doufáme, že rozhodnutí ukončí koordinované úsilí vyššího vedení Red Bullu pošpinit dobré jméno a sportovní integritu Lewise Hamiltona, což bylo součástí dokumentů předložený v jejich neúspěšném pokusu o přezkoumání."
Dotýká se tím určitých obvinění, která rakouský tým uvedl společně s "novými důkazy" ve své žádosti (čítající 20 stránek se slajdy různých pozic vozů vycházejících z GPS dat a z Albonova průjezdu Hamiltonovou stopou se starším vozem RB15 na nezávodních pneumatikách Pirelli). Komisaři však detaily nezveřejnili ve své zprávě nezveřejnili.
"Nyní se těšíme na závodění tento víkend a na pokračování v naší tvrdé soutěži v mistrovství světa Formule 1 2021," uzavírá Mercedes ve svém komentáři. Již dnes začínají tréninky v Maďarsku, kde si to oba špičkové týmy rozdají ve velké ceně v neděli na závodní trati na ostří nože.
Potvrdí Verstappen rychlostní nadvládu Red Bullu z minulých podniků nebo se před letní přestávkou dostane do čela Mercedes usilující obhájit mistrovský titul?
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.