Mercedes je v situaci, která je pro něj v hybridní turoboéře zcela nová. Stříbrné šípy totiž poprvé nemají nejrychlejší vůz. A to zcela prokazatelně. Pomoci by jim mohl balík vylepšení, který tým přiveze na následující závod do Velké Británie.
Zatímco v minulých letech byl Mercedes kočkou, která si ze zbytku startovního pole dělala permanentně myš, letos je to jinak. Roli pomyslné kočky totiž převzal Red Bull, přičemž Stříbrné šípy na svého soka ztrácejí. Výrazně. Stačí se podívat na poslední dva závody v Rakousku, ani jednou Mercedes tempu Red Bullu nestačil.
O uplynulém víkendu byla zásadní už kvalifikace. V ní totiž mistrovská stáj nejenže nestačila na Verstappena, nad její síly byli dokonce i Norris s Pérezem. Hamilton s Bottasem sice postupně oba tyto piloty překonali, jenže tou dobou už měl Verstappen na čele pohodlný náskok. Jinými slovy bylo prakticky po závodě.
„Problém byl v tom, že jsme se na začátku závodu zasekli za Norrisem. Tam jsme ztratili opravdu hodně času. Jinak ale bylo naše tempo solidní, pokud by k tomu zaseknutí nedošlo, jsem si jistý, že bychom s Maxem závodili. Nevím, jestli bychom vyhráli, ale bylo by to těsné. Bylo to vidět na rychlosti Valtteriho i Lewise - dokud neztratil přítlak," popisuje Toto Wolff.
Šéf Mercedesu však uznává, že Red Bull momentálně disponuje výkonnostní převahou. „Mají navrch, my se musíme srovnat. Je potřeba, abychom něco vymysleli. Před námi je ještě spousta závodů. přišli jsme o kupu bodů vlastními chybami. Musíme se pokusit vzít si je zpátky," burcuje.
Zlom by mohl přijít v Silverstone, kam Mercedes přiveze nový balík vylepšení. Ten by mu mohl vrátit ztracenou půdu pod nohama. Lewis Hamilton ale nic převratného nečeká.
„Je pravda, že něco přivezeme, ale nečekám žádný zázrak. Nemyslím, že by nás to rázem dostalo do vedení. Bude to těžký závod, když se podíváte na jejich auto, jede jako po kolejích. Myslím, že začátek sezony byl těsný, ale teď mají náskok. Tak to prostě je. V posledních dvou závodech jsme dělali maximum, ale stejně jsme se jim ani nepřiblížili," má jasno sedminásobný šampion.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.