Mercedes je v situaci, která je pro něj v hybridní turoboéře zcela nová. Stříbrné šípy totiž poprvé nemají nejrychlejší vůz. A to zcela prokazatelně. Pomoci by jim mohl balík vylepšení, který tým přiveze na následující závod do Velké Británie.
Zatímco v minulých letech byl Mercedes kočkou, která si ze zbytku startovního pole dělala permanentně myš, letos je to jinak. Roli pomyslné kočky totiž převzal Red Bull, přičemž Stříbrné šípy na svého soka ztrácejí. Výrazně. Stačí se podívat na poslední dva závody v Rakousku, ani jednou Mercedes tempu Red Bullu nestačil.
O uplynulém víkendu byla zásadní už kvalifikace. V ní totiž mistrovská stáj nejenže nestačila na Verstappena, nad její síly byli dokonce i Norris s Pérezem. Hamilton s Bottasem sice postupně oba tyto piloty překonali, jenže tou dobou už měl Verstappen na čele pohodlný náskok. Jinými slovy bylo prakticky po závodě.
„Problém byl v tom, že jsme se na začátku závodu zasekli za Norrisem. Tam jsme ztratili opravdu hodně času. Jinak ale bylo naše tempo solidní, pokud by k tomu zaseknutí nedošlo, jsem si jistý, že bychom s Maxem závodili. Nevím, jestli bychom vyhráli, ale bylo by to těsné. Bylo to vidět na rychlosti Valtteriho i Lewise - dokud neztratil přítlak," popisuje Toto Wolff.
Šéf Mercedesu však uznává, že Red Bull momentálně disponuje výkonnostní převahou. „Mají navrch, my se musíme srovnat. Je potřeba, abychom něco vymysleli. Před námi je ještě spousta závodů. přišli jsme o kupu bodů vlastními chybami. Musíme se pokusit vzít si je zpátky," burcuje.
Zlom by mohl přijít v Silverstone, kam Mercedes přiveze nový balík vylepšení. Ten by mu mohl vrátit ztracenou půdu pod nohama. Lewis Hamilton ale nic převratného nečeká.
„Je pravda, že něco přivezeme, ale nečekám žádný zázrak. Nemyslím, že by nás to rázem dostalo do vedení. Bude to těžký závod, když se podíváte na jejich auto, jede jako po kolejích. Myslím, že začátek sezony byl těsný, ale teď mají náskok. Tak to prostě je. V posledních dvou závodech jsme dělali maximum, ale stejně jsme se jim ani nepřiblížili," má jasno sedminásobný šampion.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.