Odpoledne byl v Rakousku nejrychlejší Lewis Hamilton před Valtteri Bottasem. Za duem stříbrných šípů následovali Max Verstappen a Lance Stroll. Nejrychlejší kola však byla poznamenána intenzivním mrholením.
Druhý trénink začal poklidně. Někteří piloti jezdili na testovacích pneumatikách, jiní na klasickém obutí určeném pro tento závod. Po čtvrthodině byl v čele Valtteri Bottas na měkkých pneumatikách, sekundoval mu Verstappen, jež měl obutu testovací sadu. Holanďan ztrácel na svého soka desetinu sekundy.
Krizi si zažil Leclerc, který v závěrečné pasáži okruhu ztratil kontrolu nad svým ferrari. Naštěstí pro něj skončil jen v únikové zóně. Bez poškození. O chvíli později se do čela dostal Vestappen, jehož následoval Pérez. Bronzová příčka patřila Oconovi.
Při kvalifikačních simulacích se zaskvěli Hamilton s Bottasem, kteří se dostali do vedení. Duo stříbrných šípů následoval s mírným odstupem Verstappen. Následující rychlé pokusy znehodnotil déšť, který na okruh dorazil. Ten sice nebyl nijak intenzivní, ale i tak dost hustý na to, aby ovlivnil chování jednotlivých vozů.
A snap of oversteer sends Charles Leclerc wide at the penultimate corner 😮 He's P8 for the time being#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/l7kn2NNEFk
— Formula 1 (@F1) July 2, 2021Ve zbytku odpoledního programu se už jezdci věnovali jen delším jízdám. V tomto ohledu na tom byl nejlépe Red Bull s Mercedesem, solidně vypadá také Ferrari a Aston Martin. Odepisovat nelze ani McLaren, který v pátek tradičně svou rychlost skrývá.
Patnáct minut před koncem druhého tréninku si chybu neodpustil Hamilton. Brit skončil v kačírku, ale ani on si svůj vůz nepoškodil. Piloti však svým inženýrům hlásili, že pršet začíná víc a víc.
Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace. Velký otazník přitom visí nad počasím, je totiž možné, že kartami zamíchá déšť.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.