Odpoledne byl v Rakousku nejrychlejší Lewis Hamilton před Valtteri Bottasem. Za duem stříbrných šípů následovali Max Verstappen a Lance Stroll. Nejrychlejší kola však byla poznamenána intenzivním mrholením.
Druhý trénink začal poklidně. Někteří piloti jezdili na testovacích pneumatikách, jiní na klasickém obutí určeném pro tento závod. Po čtvrthodině byl v čele Valtteri Bottas na měkkých pneumatikách, sekundoval mu Verstappen, jež měl obutu testovací sadu. Holanďan ztrácel na svého soka desetinu sekundy.
Krizi si zažil Leclerc, který v závěrečné pasáži okruhu ztratil kontrolu nad svým ferrari. Naštěstí pro něj skončil jen v únikové zóně. Bez poškození. O chvíli později se do čela dostal Vestappen, jehož následoval Pérez. Bronzová příčka patřila Oconovi.
Při kvalifikačních simulacích se zaskvěli Hamilton s Bottasem, kteří se dostali do vedení. Duo stříbrných šípů následoval s mírným odstupem Verstappen. Následující rychlé pokusy znehodnotil déšť, který na okruh dorazil. Ten sice nebyl nijak intenzivní, ale i tak dost hustý na to, aby ovlivnil chování jednotlivých vozů.
A snap of oversteer sends Charles Leclerc wide at the penultimate corner 😮 He's P8 for the time being#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/l7kn2NNEFk
— Formula 1 (@F1) July 2, 2021Ve zbytku odpoledního programu se už jezdci věnovali jen delším jízdám. V tomto ohledu na tom byl nejlépe Red Bull s Mercedesem, solidně vypadá také Ferrari a Aston Martin. Odepisovat nelze ani McLaren, který v pátek tradičně svou rychlost skrývá.
Patnáct minut před koncem druhého tréninku si chybu neodpustil Hamilton. Brit skončil v kačírku, ale ani on si svůj vůz nepoškodil. Piloti však svým inženýrům hlásili, že pršet začíná víc a víc.
Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace. Velký otazník přitom visí nad počasím, je totiž možné, že kartami zamíchá déšť.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.