Kvalifikaci na GP Štýrska ovládl Holanďan Max Verstappen, druhý byl Valtteri Bottas a třetí Lewis Hamilton.
Kvalifikace na GP Štýrska začala za podobných podmínek jako třetí trénink, první měřené kolo si zapsal Nicholas Latifi. Po chvíli se na trať vydali i ostatní jezdci, ze kterých byl nejrychlejší Max Verstappen před druhým Bottasem, třetí byl Norris a čtvrtý Hamilton. Po druhých pokusech zajel své rychlé kolo Juki Cunoda v hodnotě 1:04,608, což mu stačilo na 4. místo, pátý byl potom Sergio Pérez. Do další části nepostoupil Nicholas Latifi, Esteban Ocon, Kimi Raikkonen a oba Haasy.
Ze začátku prostřední části zkusili Bottas, Hamilton Verstappen a Giovinazzi zajet své rychlé kolo na žluté směsi, ale nestačilo to, Hamilton navíc probrzdil třetí zatáčku, kde mělo problém více jezdců. Po posledních pokusech na tom byl nejlépe Pérez, za kterého se se ztrátou jedné desetiny zařadil Lando Norris, dále Gasly, Verstappen, Bottas a Hamilton. V druhé části se ale už mazaly časy, přesněji Strollovi, Cunodovi, Vettelovi a Sainzovi, se kterými do poslední části nepostupují George Russell, Daniel Ricciardo a Antonio Giovinazzi.
Po prvních pokusech v závěrečné části se na prvním místě umístil Max Verstappen, který se jako jediný dostal pod hranici 1:04,000 a toto kolo mu zajistilo pole position v zítřejším závodě. Své kolo v posledních pokusech už nezlepšil Lewis Hamilton, který po penalizaci svého týmového kolegy bude zítra startovat z první řady jako Holanďan.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.