Nynější televizní spolukomentátor a bývalý pilot Formule 1 Nico Rosberg kritizuje Lewise Hamiltona za počínání v uplynulé GP Francie. Rosberg si myslí, že Hamilton dal Verstappenovi vedení v závodě zadarmo.
Nedělní GP Francie přinesla další nezapomenutelný příběh, který se zcela jistě stane jedním nejvýraznějších momentů sezony 2021. Po letech dominance Mercedesu a Lewise Hamiltona je tu vyrovnaná bitva, ve které není nic jistého až do poslední zatáčky.
Právě to se ve Francii opět potvrdilo. Poté, co zamířil Verstappen ke druhé zastávce v boxech, vedení se ujal Hamilton a ještě čtyři kola před koncem to vypadalo, že Brit svůj náskok čítající čtyři sekundy kontroluje. Omyl. Verstappen zavelel k závěrečnému útoku, jehož vrchol přišel v předposledním okruhu, kdy Max Hamiltona předjel. Sluší se dodat, že to byl zároveň jeho první pokus o předjetí, do té doby jel Hamilton spolehlivě.
Tato skutečnost neunikla Nicu Rosbergovi. Bývalý Hamiltonův týmový kolega je přesvědčen, že sedminásobný mistr světa prodal svou vedoucí pozici až příliš lacino a bez boje.
„Podle mě ho měl prostě zavřít. Nechápu, proč to alespoň nezkusil. Mohl brzdit později, mohl zkusit udržet Maxe na vnějšku... Možností měl víc, za mě byl v tom souboji až příliš měkký. Lewise vnímám jako nejlepšího pilota v souboji kolo na kolo, ale tentokrát to nepotvrdil."
Pochvaly se od Rosberga nedočkal ani druhý pilot Mercedesu Valtteri Bottas. Toho předjel nejdříve Verstappen a v samotném závěru také Pérez. Jestliže to jednu chvíli vypadalo, že by Bottas mohl bojovat i o vítězství, nakonec skončil na nepopulární čtvrté příčce. „Neudělal to dobře. Měl to těžké, to ano, ale brzdil zbytečně pozdě a pak jel rovně. Max už to měl poté jednoduché. Valtteri to mohl udělat mnohem mazaněji," dodává Rosberg.
Jedno je jisté - Mercedes letos kupí chyby, na které jsme u něj v minulých letech nebyli zvyklí. Podle Rosberga je to zapříčiněno zvyšujícím se tlakem ze strany Red Bullu.„Red Bull je silnější a silnější, dostávají Mercedes pod stále výraznější tlak. Oni pak kupí chybu za chybou," uzavírá mistr světa z roku 2016.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.