Ferrari pomalé zatáčky v Monaku vyhovují. Charles Leclerc a Carlos Sainz díky tomu ovládli druhý měřený ténink. Za nimi se seřadil Verstappen a oba Mercedesy.
Hned na začátku druhého tréninku se do čela dostaly oba Red Bully, třetí příčka patřila Leclercovi, který dopoledne odjel jen 4 měřená kola, poté jej zastavila převodovka. Chyby se dopustil Hamilton, který po sjezdu z tunelu netrefil šikanu a musel ji projet rovně.
Přesto se Brit brzy dostal do vedení - s náskokem dvou desetin před Verstappenem, následovali Bottas a Pérez. Pozice třetího nejrychlejšího týmu patřila Ferrari. V první desítce se průběžně pohybovaly také obě Alfy a Gasly. Mezitím se zaskvěl Sainz, který zajel na nejtvrdších pneumatikách druhý nejrychlejší čas. Španěl tak potvrzoval předpoklady, podle kterých mělo být Ferrari v pomalých monackých zatáčkách silné.
Schumacher pulled into the slip road next to the Nouvelle Chicane#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/woqMoBAXZh
— Formula 1 (@F1) May 20, 2021Velmi pěkně se prezentoval rovněž devátý Latifi. Naopak nedařilo se Alpine ani Tsunodovi. V kvalifikačních simulacích excelovalo Ferrari. Leclerc byl první, Sainz se ztrátou jedné desetiny druhý. Defekt potkal Micka Schumachera, který narazil do zdi.
V solidních výkonech pokračoval Gasly, Vettel byl rychlejší než Stroll a Norris zastínil Ricciarda. Australan se se svým McLarenem nacházel jen na patnácté příčce. Vlivem Schumacherova defektu zavlály pět minut před vypršením třetího tréninku červené vlajky. Po Schumacherově incidentu byly totiž poškozeny bariéry. Kvůli tomu se už jezdci na trať nedostali. V pátek má Formule 1 v Monaku volno, během soboty nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.