Ferrari pomalé zatáčky v Monaku vyhovují. Charles Leclerc a Carlos Sainz díky tomu ovládli druhý měřený ténink. Za nimi se seřadil Verstappen a oba Mercedesy.
Hned na začátku druhého tréninku se do čela dostaly oba Red Bully, třetí příčka patřila Leclercovi, který dopoledne odjel jen 4 měřená kola, poté jej zastavila převodovka. Chyby se dopustil Hamilton, který po sjezdu z tunelu netrefil šikanu a musel ji projet rovně.
Přesto se Brit brzy dostal do vedení - s náskokem dvou desetin před Verstappenem, následovali Bottas a Pérez. Pozice třetího nejrychlejšího týmu patřila Ferrari. V první desítce se průběžně pohybovaly také obě Alfy a Gasly. Mezitím se zaskvěl Sainz, který zajel na nejtvrdších pneumatikách druhý nejrychlejší čas. Španěl tak potvrzoval předpoklady, podle kterých mělo být Ferrari v pomalých monackých zatáčkách silné.
Schumacher pulled into the slip road next to the Nouvelle Chicane#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/woqMoBAXZh
— Formula 1 (@F1) May 20, 2021Velmi pěkně se prezentoval rovněž devátý Latifi. Naopak nedařilo se Alpine ani Tsunodovi. V kvalifikačních simulacích excelovalo Ferrari. Leclerc byl první, Sainz se ztrátou jedné desetiny druhý. Defekt potkal Micka Schumachera, který narazil do zdi.
V solidních výkonech pokračoval Gasly, Vettel byl rychlejší než Stroll a Norris zastínil Ricciarda. Australan se se svým McLarenem nacházel jen na patnácté příčce. Vlivem Schumacherova defektu zavlály pět minut před vypršením třetího tréninku červené vlajky. Po Schumacherově incidentu byly totiž poškozeny bariéry. Kvůli tomu se už jezdci na trať nedostali. V pátek má Formule 1 v Monaku volno, během soboty nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.