Ferrari pomalé zatáčky v Monaku vyhovují. Charles Leclerc a Carlos Sainz díky tomu ovládli druhý měřený ténink. Za nimi se seřadil Verstappen a oba Mercedesy.
Hned na začátku druhého tréninku se do čela dostaly oba Red Bully, třetí příčka patřila Leclercovi, který dopoledne odjel jen 4 měřená kola, poté jej zastavila převodovka. Chyby se dopustil Hamilton, který po sjezdu z tunelu netrefil šikanu a musel ji projet rovně.
Přesto se Brit brzy dostal do vedení - s náskokem dvou desetin před Verstappenem, následovali Bottas a Pérez. Pozice třetího nejrychlejšího týmu patřila Ferrari. V první desítce se průběžně pohybovaly také obě Alfy a Gasly. Mezitím se zaskvěl Sainz, který zajel na nejtvrdších pneumatikách druhý nejrychlejší čas. Španěl tak potvrzoval předpoklady, podle kterých mělo být Ferrari v pomalých monackých zatáčkách silné.
Schumacher pulled into the slip road next to the Nouvelle Chicane#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/woqMoBAXZh
— Formula 1 (@F1) May 20, 2021Velmi pěkně se prezentoval rovněž devátý Latifi. Naopak nedařilo se Alpine ani Tsunodovi. V kvalifikačních simulacích excelovalo Ferrari. Leclerc byl první, Sainz se ztrátou jedné desetiny druhý. Defekt potkal Micka Schumachera, který narazil do zdi.
V solidních výkonech pokračoval Gasly, Vettel byl rychlejší než Stroll a Norris zastínil Ricciarda. Australan se se svým McLarenem nacházel jen na patnácté příčce. Vlivem Schumacherova defektu zavlály pět minut před vypršením třetího tréninku červené vlajky. Po Schumacherově incidentu byly totiž poškozeny bariéry. Kvůli tomu se už jezdci na trať nedostali. V pátek má Formule 1 v Monaku volno, během soboty nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.