Bývalý závodní pilot a současný televizní komentátor Martin Brundle hovoří o tom, co by Red Bull potřeboval k tomu, aby mohl porážet vedoucí Mercedes.
Max Verstappen skončil o víkendu ve Španělsku letos potřetí ze čtyř podniků na druhém místě. Podobně jako v Portimau ale neměl k dispozici dostatečně silný balík na to, aby porazil Lewise Hamiltona s Mercedesem a podruhé vyhrál.
Jeho šéf Christian Horner po závodě těžko hledal řešení či jinou strategii, která by jim pomohla k vítězství - jakmile přešel Brit na dvě zastávky, tak se z jeho jezdce stala "sedící kachna" a bylo jen otázkou času, než Verstappena předjede. Mercedes měl v neděli zkrátka rychlejší auto.
A Red Bullu vpředu navíc chyběla ještě jedna věc: "Pérez byl mimo bitvu, což Mercedesu umožnilo házet kostkami. Lewis měl stáhnout 23sekundový náskok na Verstappena a s předjetím svého týmového kolegy Bottase neměl mít žádný problém," popisuje Brundle.
"Bottas sice nebyl tak moc nápomocný, ale Hamiltonovo tempo bylo takové, že nakonec pohodlně stačilo k vítězství nad Verstappenem. Red Bull jednoduše cítil, že si nemůžou dovolit riskovat ztrátu pozice na čele. A Mercedes byl druhý a třetí, takže neměl stejně co ztratit," přibližuje vývoj Velké ceny Španělska.
"Verstappen nakonec v 60. kole obul měkké pneumatiky, aby si jako útěchu připsal mistrovský bod za nejrychlejší kolo. S 94 body a třemi vítězstvími jde zatím o Hamiltonův nejlepší start do mistrovské sezóny, což je pro jeho soupeře hrozivé," pokračuje bývalý pilot Tyrrellu, Zakspeedu, Williamsu, Brabhamu, Benettonu, Ligieru, McLarenu či Jordanu.
"Je ve skvělé formě a Red Bull urgentně potřebuje více výkonu a přilnavosti pro Maxe, a Péreze, aby se zapojil do bitvy. Momentálně se zdá, že o body bude spíše obírat Bottas Verstappena než Pérez Hamiltona, což může být klíčové," upozorňuje Brundle.
Na závěr přidává ještě jeden zajímavý postřeh: "Vypadá to, že Red Bull je hodně přizpůsoben Verstappenovým preferencím, jízdnímu stylu a impozantní kontrole auta, jelikož Pierre Gasly, Alex Albon a teď i Pérez - všichni relativně zaostávají. Sergio může být moudřejší a zkušenější, nyní ale bude muset přitlačit na všechny prvky, aby mohl hrát hlavní roli a nezhroutil se."
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.