Odpolední trénink v Barceloně si pro sebe zarezervoval Mercedes. Kvalitní výkony předvádí také Alpine, naopak u Red Bullu mají o čem přemýšlet.
Druhý trénink probíhal v klidném duchu a za slunečného počasí. V jeho úvodní části kroužila většina pilotů na žlutě označených pneumatikách. Do čela se dostaly oba Mercedesy před Verstappenem. Mistrovská stáj vypadá zatím v Barceloně o něco lépe než její vyzyvatel z Rakouska.
Solidní kola předváděl Aston Martin a stejně tak Alpine. Naopak pozvolna začínalo Ferrari s McLarenem. Tak či tak to vypadá, že střed pole bude ve Španělsku mimořádně vyrovnaný. Převaha Mercedesu tkví zejména v prvním sektoru, kde jak Hamilton, tak i Bottas získali rozhodující náskok na Verstappena. Zvláště v táhlé zatáčce, která následuje po úvodní šikaně, vypadá Mercedes opravdu stabilně.
Také v kvalifikačních simulacích na nejměkčím obutí hrál prim Mercedes. Na třetí příčce se usadil Leclerc, který zaznamenal nejrychlejší třetí sektor, což dokládá že Scuderia výrazně vylepšila aerodynamickou efektivitu svého vozu. Právě třetí sektor je totiž v Barceloně aerodynamicky velmi náročný a ještě v roce 2019 v něm Ferrari vyloženě trpělo.
That gravel trap is H U G E 🔭😮#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/WG6E2S4iHS
— Formula 1 (@F1) May 7, 2021Čtvrtá a pátá příčka patřila Alpine, přičemž mírně rychlejší z jeho pilotů byl Ocon. Naopak Veerstappenovi rychlé kolo nevyšlo a po chybě v prostřední části okruhu jej nedokončil. Zároveň je třeba říct, že podle mezičasů by mu jeho pokus stačil nejlépe na třetí místo.
Tradičně zpátky se v pátek držel McLaren, dvanáctý Norris a patnáctý Ricciardo ale určitě nereflektovali skutečný potenciál britské stáje. Kvalifikační simulace nevyšla Aston Martinu, Vettel se Strollem se nacházeli až ve druhé desítce výsledkové listiny. Její závěr patřil tradičně pilotům Williamsu a také Haasu.
#F1 #SpanishGP FP2 Best sectors vs Fastest laptimes 📊:- #Mercedes fastest in S1 & S2, #Ferrari in technical S3- #Verstappen could've been easily higher leaving 0.362s on the track, #Tsunoda P4- #Alpine a bit worse than it looks, #Ocon P7 pic.twitter.com/iCz17hL7gJ
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 7, 2021Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.