Odpolední trénink v Barceloně si pro sebe zarezervoval Mercedes. Kvalitní výkony předvádí také Alpine, naopak u Red Bullu mají o čem přemýšlet.
Druhý trénink probíhal v klidném duchu a za slunečného počasí. V jeho úvodní části kroužila většina pilotů na žlutě označených pneumatikách. Do čela se dostaly oba Mercedesy před Verstappenem. Mistrovská stáj vypadá zatím v Barceloně o něco lépe než její vyzyvatel z Rakouska.
Solidní kola předváděl Aston Martin a stejně tak Alpine. Naopak pozvolna začínalo Ferrari s McLarenem. Tak či tak to vypadá, že střed pole bude ve Španělsku mimořádně vyrovnaný. Převaha Mercedesu tkví zejména v prvním sektoru, kde jak Hamilton, tak i Bottas získali rozhodující náskok na Verstappena. Zvláště v táhlé zatáčce, která následuje po úvodní šikaně, vypadá Mercedes opravdu stabilně.
Také v kvalifikačních simulacích na nejměkčím obutí hrál prim Mercedes. Na třetí příčce se usadil Leclerc, který zaznamenal nejrychlejší třetí sektor, což dokládá že Scuderia výrazně vylepšila aerodynamickou efektivitu svého vozu. Právě třetí sektor je totiž v Barceloně aerodynamicky velmi náročný a ještě v roce 2019 v něm Ferrari vyloženě trpělo.
That gravel trap is H U G E 🔭😮#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/WG6E2S4iHS
— Formula 1 (@F1) May 7, 2021Čtvrtá a pátá příčka patřila Alpine, přičemž mírně rychlejší z jeho pilotů byl Ocon. Naopak Veerstappenovi rychlé kolo nevyšlo a po chybě v prostřední části okruhu jej nedokončil. Zároveň je třeba říct, že podle mezičasů by mu jeho pokus stačil nejlépe na třetí místo.
Tradičně zpátky se v pátek držel McLaren, dvanáctý Norris a patnáctý Ricciardo ale určitě nereflektovali skutečný potenciál britské stáje. Kvalifikační simulace nevyšla Aston Martinu, Vettel se Strollem se nacházeli až ve druhé desítce výsledkové listiny. Její závěr patřil tradičně pilotům Williamsu a také Haasu.
#F1 #SpanishGP FP2 Best sectors vs Fastest laptimes 📊:- #Mercedes fastest in S1 & S2, #Ferrari in technical S3- #Verstappen could've been easily higher leaving 0.362s on the track, #Tsunoda P4- #Alpine a bit worse than it looks, #Ocon P7 pic.twitter.com/iCz17hL7gJ
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 7, 2021Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.