Odpolední trénink v Barceloně si pro sebe zarezervoval Mercedes. Kvalitní výkony předvádí také Alpine, naopak u Red Bullu mají o čem přemýšlet.
Druhý trénink probíhal v klidném duchu a za slunečného počasí. V jeho úvodní části kroužila většina pilotů na žlutě označených pneumatikách. Do čela se dostaly oba Mercedesy před Verstappenem. Mistrovská stáj vypadá zatím v Barceloně o něco lépe než její vyzyvatel z Rakouska.
Solidní kola předváděl Aston Martin a stejně tak Alpine. Naopak pozvolna začínalo Ferrari s McLarenem. Tak či tak to vypadá, že střed pole bude ve Španělsku mimořádně vyrovnaný. Převaha Mercedesu tkví zejména v prvním sektoru, kde jak Hamilton, tak i Bottas získali rozhodující náskok na Verstappena. Zvláště v táhlé zatáčce, která následuje po úvodní šikaně, vypadá Mercedes opravdu stabilně.
Také v kvalifikačních simulacích na nejměkčím obutí hrál prim Mercedes. Na třetí příčce se usadil Leclerc, který zaznamenal nejrychlejší třetí sektor, což dokládá že Scuderia výrazně vylepšila aerodynamickou efektivitu svého vozu. Právě třetí sektor je totiž v Barceloně aerodynamicky velmi náročný a ještě v roce 2019 v něm Ferrari vyloženě trpělo.
That gravel trap is H U G E 🔭😮#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/WG6E2S4iHS
— Formula 1 (@F1) May 7, 2021Čtvrtá a pátá příčka patřila Alpine, přičemž mírně rychlejší z jeho pilotů byl Ocon. Naopak Veerstappenovi rychlé kolo nevyšlo a po chybě v prostřední části okruhu jej nedokončil. Zároveň je třeba říct, že podle mezičasů by mu jeho pokus stačil nejlépe na třetí místo.
Tradičně zpátky se v pátek držel McLaren, dvanáctý Norris a patnáctý Ricciardo ale určitě nereflektovali skutečný potenciál britské stáje. Kvalifikační simulace nevyšla Aston Martinu, Vettel se Strollem se nacházeli až ve druhé desítce výsledkové listiny. Její závěr patřil tradičně pilotům Williamsu a také Haasu.
#F1 #SpanishGP FP2 Best sectors vs Fastest laptimes 📊:- #Mercedes fastest in S1 & S2, #Ferrari in technical S3- #Verstappen could've been easily higher leaving 0.362s on the track, #Tsunoda P4- #Alpine a bit worse than it looks, #Ocon P7 pic.twitter.com/iCz17hL7gJ
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 7, 2021Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.