Jacques Villeneuve si myslí, že Valtteri Bottas na Imole moc dobře věděl, že ho předjíždí možný nástupce u Mercedesu a proto prý riskoval. V mistrovském boji se na Fina podle něj nemůže spolehnout ani Lewis Hamilton, důvodem je z Kanaďanova mínění Bottasovo mizerné tempo.
Vypadá to, že letošní sezona Formule 1 nabídne nezapomenutelnou podívanou a souboj dvou výjimečných pilotů o mistrovskou korunu. To je něco, na co jsme během posledních několika let nebyli zvyklí a zvyklý na to nebyl ani Lewis Hamilton. Ten se ještě loni nacházel ve velmi komfortní pozici, protože v bitvě o titul ho defacto nikdo neohrožoval. No... Objektivně řečeno žádná bitva o titul ani neproběhla.
Jenže teď je to jiné, na zkušeného Brita vytváří enormní tlak Max Verstappen s Red Bullem, čímž Lewise nutí jít až na samotnou hranu. To je podle mnohých pozorovatelů něco, na co už není sedminásobný šampion zvyklý. Důsledek? Jezdecké chyby. Totéž vypozoroval také Jacques Villeneuve.
„Lewis byl v Imole pod tlakem, kvůli čemuž udělal chybu. Nemyslím si, že by ještě loni musel předjíždění o kolo řešit tímto způsobem, ale situace se změnila... Za poslední roky nebyl zvyklý podstupovat velká rizika, jenže teď má v mistrovském boji soupeře, který je na jeho úrovni a navíc v jiném týmu. Minulý víkend ho zachránila jen červená vlajka, kterou způsobil Bottas, ale na to se nemůže spoléhat donekonečna," hlásí mistr světa z roku 1997.
Villeneuvovi připomíná letošní situace tu z roku 1997, kdy bojoval o titul s Michaelem Schumacherem. Tehdy mu dost pomohl týmový kolega Heinz - Harald Frentzen, přičemž výkonnost týmových dvojek bude hrát podle Kanaďana jednu z klíčových rolí i letos.
„Heinz byl rychlý, ale trvalo mu delší dobu, aby se autu přizpůsobil. Proto Williams vsadil na mě. To tehdejší týmový kolega Schumachera Eddie Irvine mu moc nepomohl. Nechytal se. To my s Heinzem jsme na Michaela vytvořili tlak, což se ukázalo být velmi důležité. Dnes je to tak, že ani pomalý Bottas Lewisovi moc nepomůže," říká Villeneuve.
A dodává: „Proto nechápu Wolffa, proč neustále opomíjí Russella. Nerozumím ani tomu, z jakého důvodu připisuje nehodu z Imoly právě mladému Britovi. Bottas velmi dobře věděl, že ho předjíždí možný nástupce v Mercedesu, přičemž pohybem na dráze prostě riskoval těžkou nehodu," uzavírá.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.