Jacques Villeneuve si myslí, že Valtteri Bottas na Imole moc dobře věděl, že ho předjíždí možný nástupce u Mercedesu a proto prý riskoval. V mistrovském boji se na Fina podle něj nemůže spolehnout ani Lewis Hamilton, důvodem je z Kanaďanova mínění Bottasovo mizerné tempo.
Vypadá to, že letošní sezona Formule 1 nabídne nezapomenutelnou podívanou a souboj dvou výjimečných pilotů o mistrovskou korunu. To je něco, na co jsme během posledních několika let nebyli zvyklí a zvyklý na to nebyl ani Lewis Hamilton. Ten se ještě loni nacházel ve velmi komfortní pozici, protože v bitvě o titul ho defacto nikdo neohrožoval. No... Objektivně řečeno žádná bitva o titul ani neproběhla.
Jenže teď je to jiné, na zkušeného Brita vytváří enormní tlak Max Verstappen s Red Bullem, čímž Lewise nutí jít až na samotnou hranu. To je podle mnohých pozorovatelů něco, na co už není sedminásobný šampion zvyklý. Důsledek? Jezdecké chyby. Totéž vypozoroval také Jacques Villeneuve.
„Lewis byl v Imole pod tlakem, kvůli čemuž udělal chybu. Nemyslím si, že by ještě loni musel předjíždění o kolo řešit tímto způsobem, ale situace se změnila... Za poslední roky nebyl zvyklý podstupovat velká rizika, jenže teď má v mistrovském boji soupeře, který je na jeho úrovni a navíc v jiném týmu. Minulý víkend ho zachránila jen červená vlajka, kterou způsobil Bottas, ale na to se nemůže spoléhat donekonečna," hlásí mistr světa z roku 1997.
Villeneuvovi připomíná letošní situace tu z roku 1997, kdy bojoval o titul s Michaelem Schumacherem. Tehdy mu dost pomohl týmový kolega Heinz - Harald Frentzen, přičemž výkonnost týmových dvojek bude hrát podle Kanaďana jednu z klíčových rolí i letos.
„Heinz byl rychlý, ale trvalo mu delší dobu, aby se autu přizpůsobil. Proto Williams vsadil na mě. To tehdejší týmový kolega Schumachera Eddie Irvine mu moc nepomohl. Nechytal se. To my s Heinzem jsme na Michaela vytvořili tlak, což se ukázalo být velmi důležité. Dnes je to tak, že ani pomalý Bottas Lewisovi moc nepomůže," říká Villeneuve.
A dodává: „Proto nechápu Wolffa, proč neustále opomíjí Russella. Nerozumím ani tomu, z jakého důvodu připisuje nehodu z Imoly právě mladému Britovi. Bottas velmi dobře věděl, že ho předjíždí možný nástupce v Mercedesu, přičemž pohybem na dráze prostě riskoval těžkou nehodu," uzavírá.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.