Formule 1 píše velké příběhy, k jednomu takovému mohlo dojít v roce 2008, kdy se rýsovalo spojení Sebastiana Vettela a McLarenu. K pikantnímu souboji s Lewisem Hamiltonem ale nakonec nedošlo.
Chybělo málo a v roce 2008 jsme se mohli dočkat interního týmového souboje dvou velikánů Formule 1. Sebastian Vettel totiž tehdy jednal s McLarenem, za který toho času jezdil Lewis Hamilton. Pravdivost této informace potvrdil dlouholetý člen nejvyššího vedení Mercedesu se zaměřením pro F1 Norbert Haug.
„Jednali jsme se Sebem v době, kdy byl u Toro Rosso. Těžko říct, jaká by byla budoucnost F1, kdybychom tenkrát dosáhli dohody. Ale víte co... V určité chvíli jedná každý s každým, kdo tvrdí, že ne, tak prostě jenom lže. Taková je zkrátka Formule 1," říká Haug.
Nakonec si však McLaren vybral Heikkiho Kovalainena, který v britské stáji díru do světa neudělal. Jeho zdejší dvouletá anabáze přinesla tehdy mladému Finovi pouhé jedno vítězství, Kovalainen se radoval v Maďarsku 2008. To Vettel se uhnízdil u Red Bullu, se kterým oslavil hned čtyři mistrovské tituly.
Následná Vettelova štace v červeném už tak úspěšná nebyla. „Mercedes vytvořil pro Lewise dokonalé podmínky k tomu, aby mohl vyhrávat a získávat tituly. Ferrari se to nepovedlo - oni zkrátka selhali," glosuje Haug.
Role Norberta Hauga byla nejvýraznější v době, kdy platilo spojení McLaren - Mercedes. A právě toto spojení se příští rok obnoví. „Je to skvělá zpráva, strávili jsme spolu skvělých patnáct let. V té době bylo spojení McLaren - Mercedes zárukou kvality. Doufám, že tomu tak bude znovu. Andreas Seidl je velmi schopný, ví, jak toho docílit." uzavírá Norbert Haug.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.