Formule 1 píše velké příběhy, k jednomu takovému mohlo dojít v roce 2008, kdy se rýsovalo spojení Sebastiana Vettela a McLarenu. K pikantnímu souboji s Lewisem Hamiltonem ale nakonec nedošlo.
Chybělo málo a v roce 2008 jsme se mohli dočkat interního týmového souboje dvou velikánů Formule 1. Sebastian Vettel totiž tehdy jednal s McLarenem, za který toho času jezdil Lewis Hamilton. Pravdivost této informace potvrdil dlouholetý člen nejvyššího vedení Mercedesu se zaměřením pro F1 Norbert Haug.
„Jednali jsme se Sebem v době, kdy byl u Toro Rosso. Těžko říct, jaká by byla budoucnost F1, kdybychom tenkrát dosáhli dohody. Ale víte co... V určité chvíli jedná každý s každým, kdo tvrdí, že ne, tak prostě jenom lže. Taková je zkrátka Formule 1," říká Haug.
Nakonec si však McLaren vybral Heikkiho Kovalainena, který v britské stáji díru do světa neudělal. Jeho zdejší dvouletá anabáze přinesla tehdy mladému Finovi pouhé jedno vítězství, Kovalainen se radoval v Maďarsku 2008. To Vettel se uhnízdil u Red Bullu, se kterým oslavil hned čtyři mistrovské tituly.
Následná Vettelova štace v červeném už tak úspěšná nebyla. „Mercedes vytvořil pro Lewise dokonalé podmínky k tomu, aby mohl vyhrávat a získávat tituly. Ferrari se to nepovedlo - oni zkrátka selhali," glosuje Haug.
Role Norberta Hauga byla nejvýraznější v době, kdy platilo spojení McLaren - Mercedes. A právě toto spojení se příští rok obnoví. „Je to skvělá zpráva, strávili jsme spolu skvělých patnáct let. V té době bylo spojení McLaren - Mercedes zárukou kvality. Doufám, že tomu tak bude znovu. Andreas Seidl je velmi schopný, ví, jak toho docílit." uzavírá Norbert Haug.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.