Jednání Lewise Hamiltona s Mercedesem se natahují a nadále není zřejmé, kdy a zda vůbec, se je podaří dotáhnout do zdárného konce. Některé zdroje, včetně britského F1 – Insider.com, píší o tom, že úřadující mistr světa dostal nabídku pouze na roční smlouvu, což mu nevyhovuje, jiné zase, že žádá příliš mnoho peněz...
Spekulací je mnoho a se svébytnou teorií přišel i bývalý první muž Formule 1 Bernie Ecclestone. Podle něj je to všechno jen show, kterou nám Mercedes vyplňuje zimní přestávku a získává pozornost médií.
„Vždyť je to přece všechno jen show,“ řekl Bernie Ecclestone svému dobrému kamarádovi Rogerovi Benoitovi, novináři švýcarského bulvárního deníku Blick, jenž navštívil již více než 700 velkých cen. „A dělají to jen proto, aby Lewis Hamilton i v těchto neutěšených týdnech zůstal na titulních stránkách novin."
Velmi podobně to přitom vidí i uznávaný italský novinář Pino Allievi, který tradičně disponuje dobrými zákulisními informacemi. „Musíme přeci předpokládat, že smlouvu měli dohodnutou už v Abú Zabí,“ konstatoval narážejíc na poslední závod minulé sezóny: „Vše co se děje teď, je jen hra se šťastným koncem.“
Nasvědčuje tomu prý několik skutečností a například i podepsání smlouvy s novým silným partnerem, britskou společností INEOS, která od nynějška vlastní třetinu týmu. Druhou třetinu má Daimler a třetí Toto Wolff. „Snad si nemyslíte, že velký hráč jako INEOS, by vstoupil do hry bez garance týkající se toho, že Lewis Hamilton prodlouží smlouvu,“ usmál se Pino Allievi.
Ale přesto je tu fakt, že šestatřicetiletý britský pilot se podle všeho stále nemá k podpisu nového kontraktu s Mercedesem. K celé situaci se nedávno vyjádřil i legendární Eddie Jordan, bývalý šéf stejnojmenné stáje. „Kdybych byl šéfem Daimleru, ukázal bych mu dveře. Buď pojedeš podle našich podmínek, nebo odejdeš,“ nechal se slyšet známý Ir v rozhovoru pro portál F1 Insider.
Za vším jsou podle všeho peníze a Jordan, který v seriálu působil jako šéf a majitel stáje v letech 1991-2005, má jasno, jak by v případě vyjednávání s Hamiltonem postupoval. „Slyšel jsem, že Lewis chce od Mercedesu víc, než kolik mu nabízejí. Prý je to i otázka sdílených příjmů a roli v rámci celé skupiny Mercedesu," tvrdí Jordan. Stáj by podle něj udělala lépe, kdy spolupráci se svou hvězdou ukončila.
„Řekl bych mu to samé, co řekl Bernie Ecclestone po smrti Ayrtona Senny. Přesto, že Bernie byl tehdy v šoku a smutný víc než kdokoliv jiný, jako první se s tím vyrovnal a řekl nám, ať přestaneme kňučet, protože každý je nahraditelný," zavzpomínal Jordan. „Lewis by něco takového už měl vědět," dodal.
Nová sezona formule 1 začne zřejmě 28. března 2020 Velkou cenou Bahrajnu. Jestli se do kokpitu Mercedesu znovu usadí Hamilton a zaútočí na 8. titul mistra světa je zatím ale stále ve hvězdách...
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.