Jednání Lewise Hamiltona s Mercedesem se natahují a nadále není zřejmé, kdy a zda vůbec, se je podaří dotáhnout do zdárného konce. Některé zdroje, včetně britského F1 – Insider.com, píší o tom, že úřadující mistr světa dostal nabídku pouze na roční smlouvu, což mu nevyhovuje, jiné zase, že žádá příliš mnoho peněz...
Spekulací je mnoho a se svébytnou teorií přišel i bývalý první muž Formule 1 Bernie Ecclestone. Podle něj je to všechno jen show, kterou nám Mercedes vyplňuje zimní přestávku a získává pozornost médií.
„Vždyť je to přece všechno jen show,“ řekl Bernie Ecclestone svému dobrému kamarádovi Rogerovi Benoitovi, novináři švýcarského bulvárního deníku Blick, jenž navštívil již více než 700 velkých cen. „A dělají to jen proto, aby Lewis Hamilton i v těchto neutěšených týdnech zůstal na titulních stránkách novin."
Velmi podobně to přitom vidí i uznávaný italský novinář Pino Allievi, který tradičně disponuje dobrými zákulisními informacemi. „Musíme přeci předpokládat, že smlouvu měli dohodnutou už v Abú Zabí,“ konstatoval narážejíc na poslední závod minulé sezóny: „Vše co se děje teď, je jen hra se šťastným koncem.“
Nasvědčuje tomu prý několik skutečností a například i podepsání smlouvy s novým silným partnerem, britskou společností INEOS, která od nynějška vlastní třetinu týmu. Druhou třetinu má Daimler a třetí Toto Wolff. „Snad si nemyslíte, že velký hráč jako INEOS, by vstoupil do hry bez garance týkající se toho, že Lewis Hamilton prodlouží smlouvu,“ usmál se Pino Allievi.
Ale přesto je tu fakt, že šestatřicetiletý britský pilot se podle všeho stále nemá k podpisu nového kontraktu s Mercedesem. K celé situaci se nedávno vyjádřil i legendární Eddie Jordan, bývalý šéf stejnojmenné stáje. „Kdybych byl šéfem Daimleru, ukázal bych mu dveře. Buď pojedeš podle našich podmínek, nebo odejdeš,“ nechal se slyšet známý Ir v rozhovoru pro portál F1 Insider.
Za vším jsou podle všeho peníze a Jordan, který v seriálu působil jako šéf a majitel stáje v letech 1991-2005, má jasno, jak by v případě vyjednávání s Hamiltonem postupoval. „Slyšel jsem, že Lewis chce od Mercedesu víc, než kolik mu nabízejí. Prý je to i otázka sdílených příjmů a roli v rámci celé skupiny Mercedesu," tvrdí Jordan. Stáj by podle něj udělala lépe, kdy spolupráci se svou hvězdou ukončila.
„Řekl bych mu to samé, co řekl Bernie Ecclestone po smrti Ayrtona Senny. Přesto, že Bernie byl tehdy v šoku a smutný víc než kdokoliv jiný, jako první se s tím vyrovnal a řekl nám, ať přestaneme kňučet, protože každý je nahraditelný," zavzpomínal Jordan. „Lewis by něco takového už měl vědět," dodal.
Nová sezona formule 1 začne zřejmě 28. března 2020 Velkou cenou Bahrajnu. Jestli se do kokpitu Mercedesu znovu usadí Hamilton a zaútočí na 8. titul mistra světa je zatím ale stále ve hvězdách...
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.