Jednání Lewise Hamiltona s Mercedesem se natahují a nadále není zřejmé, kdy a zda vůbec, se je podaří dotáhnout do zdárného konce. Některé zdroje, včetně britského F1 – Insider.com, píší o tom, že úřadující mistr světa dostal nabídku pouze na roční smlouvu, což mu nevyhovuje, jiné zase, že žádá příliš mnoho peněz...
Spekulací je mnoho a se svébytnou teorií přišel i bývalý první muž Formule 1 Bernie Ecclestone. Podle něj je to všechno jen show, kterou nám Mercedes vyplňuje zimní přestávku a získává pozornost médií.
„Vždyť je to přece všechno jen show,“ řekl Bernie Ecclestone svému dobrému kamarádovi Rogerovi Benoitovi, novináři švýcarského bulvárního deníku Blick, jenž navštívil již více než 700 velkých cen. „A dělají to jen proto, aby Lewis Hamilton i v těchto neutěšených týdnech zůstal na titulních stránkách novin."
Velmi podobně to přitom vidí i uznávaný italský novinář Pino Allievi, který tradičně disponuje dobrými zákulisními informacemi. „Musíme přeci předpokládat, že smlouvu měli dohodnutou už v Abú Zabí,“ konstatoval narážejíc na poslední závod minulé sezóny: „Vše co se děje teď, je jen hra se šťastným koncem.“
Nasvědčuje tomu prý několik skutečností a například i podepsání smlouvy s novým silným partnerem, britskou společností INEOS, která od nynějška vlastní třetinu týmu. Druhou třetinu má Daimler a třetí Toto Wolff. „Snad si nemyslíte, že velký hráč jako INEOS, by vstoupil do hry bez garance týkající se toho, že Lewis Hamilton prodlouží smlouvu,“ usmál se Pino Allievi.
Ale přesto je tu fakt, že šestatřicetiletý britský pilot se podle všeho stále nemá k podpisu nového kontraktu s Mercedesem. K celé situaci se nedávno vyjádřil i legendární Eddie Jordan, bývalý šéf stejnojmenné stáje. „Kdybych byl šéfem Daimleru, ukázal bych mu dveře. Buď pojedeš podle našich podmínek, nebo odejdeš,“ nechal se slyšet známý Ir v rozhovoru pro portál F1 Insider.
Za vším jsou podle všeho peníze a Jordan, který v seriálu působil jako šéf a majitel stáje v letech 1991-2005, má jasno, jak by v případě vyjednávání s Hamiltonem postupoval. „Slyšel jsem, že Lewis chce od Mercedesu víc, než kolik mu nabízejí. Prý je to i otázka sdílených příjmů a roli v rámci celé skupiny Mercedesu," tvrdí Jordan. Stáj by podle něj udělala lépe, kdy spolupráci se svou hvězdou ukončila.
„Řekl bych mu to samé, co řekl Bernie Ecclestone po smrti Ayrtona Senny. Přesto, že Bernie byl tehdy v šoku a smutný víc než kdokoliv jiný, jako první se s tím vyrovnal a řekl nám, ať přestaneme kňučet, protože každý je nahraditelný," zavzpomínal Jordan. „Lewis by něco takového už měl vědět," dodal.
Nová sezona formule 1 začne zřejmě 28. března 2020 Velkou cenou Bahrajnu. Jestli se do kokpitu Mercedesu znovu usadí Hamilton a zaútočí na 8. titul mistra světa je zatím ale stále ve hvězdách...
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.