Lewis Hamilton se těší na vzrušující bitvu s Red Bullem. Sedminásobný šampion je přesvědčen, že Sergio Pérez boj na čele výrazně zdramatizuje.
Už jsme psali, že do příští sezony vstoupí Red Bull s novou jezdeckou dvojicí, když Alexe Albona nahrazuje Sergio Pérez. Mexičan tak utvoří tandem s Maxem Verstappenem, přičemž této skutečnosti si všímají i soupeři. Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton je přesvědčen, že Red Bull bude díky Pérezovi příští rok silnější.
„Jsem za Sergia moc rád, letos jezdil skvěle, tu sedačku si zaslouží. Osobně mám velkou radost, že mu dali tuhle šanci. Bude skvělé sledovat jeho bitvu s Maxem, ale je jasné, že pro nás v Mercedesu to bude mnohem složitější," říká Brit.
Dále se Hamilton vyjadřuje k situaci kolem Alexe Albona. Tu taktně (nepřímo) srovnává s tou, kdy v roce 2008 bojoval proti Ferrari o titul, kdežto druhý pilot stříbrných vozů Heikki Kovalainen spíš jen paběrkoval.
„Nechci Alexe urazit, ale při vší úctě k němu to bylo mezi mnou, Valtterim a Maxem, přičemž Max na to byl sám. Stejnou situaci jsem si zažil v McLarenu, když jsme bojovali o titul proti Ferrari, byl jsem vedoucím jezdcem, ale oni měli v boji dvě auta, takže nám to mohli strategicky dost znepříjemnit"
Jeden z nejzkušenějších pilotů současného startovního pole cítí potřebu udělat další výkonnostní skok, bez něj by se Mercedes mohl ocitnout v nevýhodné pozici. „Musíme udělat další krok vpřed, teď proti nám budou bojovat dva jezdci, což tu nějakou dobu nebylo. Náš tým ale miluje výzvy, půjde o vzrušující podívanou," uzavírá Lewis Hamilton.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.