Mercedes dnes oznámil, že místo Lewise Hamiltona nakaženého COVIDem-19 bude tento víkend závodit jejich mladý talent George Russell, jenž letos sbírá zkušenosti u Williamsu. Volné místo tam u něj zabere Jack Aitken.
S tímto krokem musel samozřejmě souhlasit Williams, který si Russella oblíbil. Ten sice nezískal ani bod stejně jako jeho týmový kolega Nicholas Latifi, nad ním má ale výrazně navrch a pokud by se stáji z Grove naskytla příležitost bodovat, pak spoléhá hlavně na Georgeho.
Ten se tak stane od roku 2010 teprve pátým pilotem, jenž bude závodit v F1 za Mercedes, a v jeho historii teprve třetím Britem po Stirlingu Mossovi a pozitivně testovaným Hamiltonovi.
George je od roku 2017 členem juniorského programu Mercedesu. Tehdy jako nováček ovládl sérii GP3, o rok později dosáhl podobného úspěchu ve Formuli 2, poté jej od roku 2019 propůjčil Williamsu, u kterého s ne příliš konkurenceschopným monopostem prokazuje svůj talent působivými kvalifikačními i závodními výkony.
"Nejprve a hlavně bych chtěl poděkovat našim věrným partnerům u Williamsu za jejich spolupráci a otevřenost, kdy o tomto víkendu umožní Georgeovi závodit za Mercedes. Rozhovory s týmem u Williamsu byly pozitivní a pragmatické, což bylo klíčové v dosažení dohody," pochvaluje si šéf Stříbrných šípů Toto Wolff.
"Nebude to pro Georgea jednoduché přesunout se z Williamsu do [vozu] W11, ale k závodění je připravený a má podrobné znalosti o letošních pneumatikách a o tom, jak se chovají u současné generace vozů. George letos prokazuje s Williamsem působivou formu, což sehrálo klíčovou roli v jejich vzestupu na roštu. Věřím, že předvede skvělý výkon po boku Valtteriho, jenž pro něj bude náročným měřítkem," usuzuje šéf Mercedesu.
"Tento závod pro nás bude drobným milníkem, jelikož poprvé uvidíme člena našeho juniorského programu závodit za tovární Mercedes. Tento víkend nás čeká práce, plně budeme své sportovní úsilí soustředit na Valtteriho a Georgea, abychom jako tým získali co nejvíce bodů," dodává Wolff.
A kdo nahradí Russella u Williamsu? Volba týmu logicky padla na jejich rezervního pilota Aitkena, jenž nadšeně komentuje: "Nemohu tomu uvěřit, ale... tento víkend budu debutovat v F1 s Williamsem. Patří jim obrovské poděkování a samozřejmě přeji vše nejlepší Lewisovi a Georgeovi, jenž usedne do Mercedesu!"
I can’t believe this, but... I will make my F1 debut with @WilliamsRacing this weekend. Huge thank you to them, and obviously my best wishes to Lewis, and George making the step into the Merc. #YOTUS baby. pic.twitter.com/fWXRSFCNmx
— Jack Aitken - 한세용 (@JaitkenRacer) December 2, 2020Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.