Zdá se, že vítězné tažení Lewise Hamiltona jen tak neskončí. Martin Brundle tvrdí, že jeho britský kolega bude útočit na hranici deseti mistrovských titulů.
Ještě před několika lety to vypadalo, že fenomenální úspěchy Michaela Schumachera zůstanou nepřekonány. S příchodem hybridní turboéry v roce 2014 se však do celé záležitosti „vložil" Mercedes a Lewis Hamilton. Stříbrné šípy sbírají od zmíněné sezony úspěch za úspěchem, přičemž Hamilton se na této dominanci podílí pěti mistrovskými tituly. Jen jednou ho v rámci interního souboje porazil Nico Rosberg.
Zdá se, že ostřílený Brit nenalezne přemožitele ani letos - týmový kolega Bottas je mu v průběžném pořadí šampionátu na hony vzdálen a nikdo jiný nemá stroj na to, aby se Hamiltonovi s excelentním Mercedesem postavil. Definitivní razítko na sedmém titulu je tak jen otázkou času.
A nemusí být poslední... Myslí si to alespoň bývalý závodník a nynější televizní analytik Martin Brundle, podle něhož může Hamilton pomýšlet i na deset mistrovských primátů.
„Jen těžko mohl někdo pomýšlet na to, že překoná úspěchy Michaela. Lewisovi se ti nicméně povedlo díky tomu, jak vytrvale své úspěchy sbírá. Pro mě je ctí sledovat ho, sledovat píšící se historii, kterou všichni plně docení zřejmě až časem. Je to o to silnější, že ho znám od dětství, sledoval jsem jeho cestu vzhůru. Teď je na absolutním vrcholu," praví Brundle.
„Dokázal bych si představit, že se jeho cílem stane deset mistrovských titulů, navíc výrazně překoná hranici 100 vítězství," predikuje Martin Brundle. Na závěr dodejme, že Hamiltonovi letos končí smlouva s Mercedesem, ta nová - notně vylepšená by však měla být jen formalitou.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.