Zdá se, že vítězné tažení Lewise Hamiltona jen tak neskončí. Martin Brundle tvrdí, že jeho britský kolega bude útočit na hranici deseti mistrovských titulů.
Ještě před několika lety to vypadalo, že fenomenální úspěchy Michaela Schumachera zůstanou nepřekonány. S příchodem hybridní turboéry v roce 2014 se však do celé záležitosti „vložil" Mercedes a Lewis Hamilton. Stříbrné šípy sbírají od zmíněné sezony úspěch za úspěchem, přičemž Hamilton se na této dominanci podílí pěti mistrovskými tituly. Jen jednou ho v rámci interního souboje porazil Nico Rosberg.
Zdá se, že ostřílený Brit nenalezne přemožitele ani letos - týmový kolega Bottas je mu v průběžném pořadí šampionátu na hony vzdálen a nikdo jiný nemá stroj na to, aby se Hamiltonovi s excelentním Mercedesem postavil. Definitivní razítko na sedmém titulu je tak jen otázkou času.
A nemusí být poslední... Myslí si to alespoň bývalý závodník a nynější televizní analytik Martin Brundle, podle něhož může Hamilton pomýšlet i na deset mistrovských primátů.
„Jen těžko mohl někdo pomýšlet na to, že překoná úspěchy Michaela. Lewisovi se ti nicméně povedlo díky tomu, jak vytrvale své úspěchy sbírá. Pro mě je ctí sledovat ho, sledovat píšící se historii, kterou všichni plně docení zřejmě až časem. Je to o to silnější, že ho znám od dětství, sledoval jsem jeho cestu vzhůru. Teď je na absolutním vrcholu," praví Brundle.
„Dokázal bych si představit, že se jeho cílem stane deset mistrovských titulů, navíc výrazně překoná hranici 100 vítězství," predikuje Martin Brundle. Na závěr dodejme, že Hamiltonovi letos končí smlouva s Mercedesem, ta nová - notně vylepšená by však měla být jen formalitou.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.