Zdá se, že vítězné tažení Lewise Hamiltona jen tak neskončí. Martin Brundle tvrdí, že jeho britský kolega bude útočit na hranici deseti mistrovských titulů.
Ještě před několika lety to vypadalo, že fenomenální úspěchy Michaela Schumachera zůstanou nepřekonány. S příchodem hybridní turboéry v roce 2014 se však do celé záležitosti „vložil" Mercedes a Lewis Hamilton. Stříbrné šípy sbírají od zmíněné sezony úspěch za úspěchem, přičemž Hamilton se na této dominanci podílí pěti mistrovskými tituly. Jen jednou ho v rámci interního souboje porazil Nico Rosberg.
Zdá se, že ostřílený Brit nenalezne přemožitele ani letos - týmový kolega Bottas je mu v průběžném pořadí šampionátu na hony vzdálen a nikdo jiný nemá stroj na to, aby se Hamiltonovi s excelentním Mercedesem postavil. Definitivní razítko na sedmém titulu je tak jen otázkou času.
A nemusí být poslední... Myslí si to alespoň bývalý závodník a nynější televizní analytik Martin Brundle, podle něhož může Hamilton pomýšlet i na deset mistrovských primátů.
„Jen těžko mohl někdo pomýšlet na to, že překoná úspěchy Michaela. Lewisovi se ti nicméně povedlo díky tomu, jak vytrvale své úspěchy sbírá. Pro mě je ctí sledovat ho, sledovat píšící se historii, kterou všichni plně docení zřejmě až časem. Je to o to silnější, že ho znám od dětství, sledoval jsem jeho cestu vzhůru. Teď je na absolutním vrcholu," praví Brundle.
„Dokázal bych si představit, že se jeho cílem stane deset mistrovských titulů, navíc výrazně překoná hranici 100 vítězství," predikuje Martin Brundle. Na závěr dodejme, že Hamiltonovi letos končí smlouva s Mercedesem, ta nová - notně vylepšená by však měla být jen formalitou.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.