Desáté místo na startu - potřetí v řadě - opravňuje Fernanda Alonsa k optimismu a očekávání dobrého výsledku v nedělním závodě. Zároveň však očekává, že na této pro McLaren ne zrovna příznivé trati se o něj bude muset náležitě poprat...
Fernando, dává vám rychlý vývoj McLarenu, která týmu přinesla posun kupředu na startovním roštu, větší sebevědomí?Fernando Alonso: Jsme velice šťastní. V posledních 12 měsících tým odvedl opravdu skvělou práci. Jsme v lepší pozici, než jsme očekávali. V kvalifikaci jsme se dostali před jeden vůz stáje Force India, což pro nás bylo před několika měsíci naprosto nepředstavitelné. Teď jsme jen čtyři desetiny za Ferrari. To je něco, co dává potřebný impuls každému, ať je na trati nebo v továrně.
Nico Hülkenberg (Force India) prohlásil, že v druhé polovině šampionátu si bude třeba na McLaren dávat velký pozor. Budete už schopní se s tímto týmem - a Williamsem - poměřit?FA: Důležitá je povaha okruhu. Tady máme jisté obavy o naší závodní rychlost, budeme muset šetřit palivo. Snad budeme mít v závodě lepší možnosti.
Co tedy od závodu očekáváte?FA: Především jsme velice rádi, že se nám podařilo dostat se do Q3. Potřetí za sebou a zvláště tady, kde jsme to vůbec neočekávali, je tu tolik dlouhých rovinek. Pokud bude pršet, mohlo by to pro nás určitou výhodou a pomohlo by nám to proti týmům s lepším závodním tempem. Jsme připraveni na každou příležitost a porveme se o umístění, protože tu nemáme co ztratit.
Je tedy šance, že překvapíte?FA: Upřímně v to doufám. Naše práce je úspěšně hotová - a zvládli jsme ji pozitivním způsobem - a uvidíme, co nám osud v závodě připraví (smích).
Jakou roli v Kanadě hrají zkušenosti? V posledních dvou dnech jsme tu viděli hodně dramatických událostí...FA: Samozřejmě, že jsou tu zkušenosti velice důležité - zejména abyste udrželi dostatečný odstup od bariér a svodidel. Je to náročný okruh, především z hlediska přilnavosti a proměnlivých podmínek. Je třeba zachovat klid, abyste dojeli s autem až k šachovnicové vlajce.
Jezdím tu už mnoho let a snad znám pár fíglů, které jsou zatím mým mladším soupeřům cizí. Jak už jsem řekl, věřím, že ty lepší okruhy pro nás teprve přijdou a tam se prokáže síla našeho pokroku. Ale taky přiznávám, že tu chci předvést řádné překvapení.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.