Desáté místo na startu - potřetí v řadě - opravňuje Fernanda Alonsa k optimismu a očekávání dobrého výsledku v nedělním závodě. Zároveň však očekává, že na této pro McLaren ne zrovna příznivé trati se o něj bude muset náležitě poprat...
Fernando, dává vám rychlý vývoj McLarenu, která týmu přinesla posun kupředu na startovním roštu, větší sebevědomí?Fernando Alonso: Jsme velice šťastní. V posledních 12 měsících tým odvedl opravdu skvělou práci. Jsme v lepší pozici, než jsme očekávali. V kvalifikaci jsme se dostali před jeden vůz stáje Force India, což pro nás bylo před několika měsíci naprosto nepředstavitelné. Teď jsme jen čtyři desetiny za Ferrari. To je něco, co dává potřebný impuls každému, ať je na trati nebo v továrně.
Nico Hülkenberg (Force India) prohlásil, že v druhé polovině šampionátu si bude třeba na McLaren dávat velký pozor. Budete už schopní se s tímto týmem - a Williamsem - poměřit?FA: Důležitá je povaha okruhu. Tady máme jisté obavy o naší závodní rychlost, budeme muset šetřit palivo. Snad budeme mít v závodě lepší možnosti.
Co tedy od závodu očekáváte?FA: Především jsme velice rádi, že se nám podařilo dostat se do Q3. Potřetí za sebou a zvláště tady, kde jsme to vůbec neočekávali, je tu tolik dlouhých rovinek. Pokud bude pršet, mohlo by to pro nás určitou výhodou a pomohlo by nám to proti týmům s lepším závodním tempem. Jsme připraveni na každou příležitost a porveme se o umístění, protože tu nemáme co ztratit.
Je tedy šance, že překvapíte?FA: Upřímně v to doufám. Naše práce je úspěšně hotová - a zvládli jsme ji pozitivním způsobem - a uvidíme, co nám osud v závodě připraví (smích).
Jakou roli v Kanadě hrají zkušenosti? V posledních dvou dnech jsme tu viděli hodně dramatických událostí...FA: Samozřejmě, že jsou tu zkušenosti velice důležité - zejména abyste udrželi dostatečný odstup od bariér a svodidel. Je to náročný okruh, především z hlediska přilnavosti a proměnlivých podmínek. Je třeba zachovat klid, abyste dojeli s autem až k šachovnicové vlajce.
Jezdím tu už mnoho let a snad znám pár fíglů, které jsou zatím mým mladším soupeřům cizí. Jak už jsem řekl, věřím, že ty lepší okruhy pro nás teprve přijdou a tam se prokáže síla našeho pokroku. Ale taky přiznávám, že tu chci předvést řádné překvapení.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.