Desáté místo na startu - potřetí v řadě - opravňuje Fernanda Alonsa k optimismu a očekávání dobrého výsledku v nedělním závodě. Zároveň však očekává, že na této pro McLaren ne zrovna příznivé trati se o něj bude muset náležitě poprat...
Fernando, dává vám rychlý vývoj McLarenu, která týmu přinesla posun kupředu na startovním roštu, větší sebevědomí?Fernando Alonso: Jsme velice šťastní. V posledních 12 měsících tým odvedl opravdu skvělou práci. Jsme v lepší pozici, než jsme očekávali. V kvalifikaci jsme se dostali před jeden vůz stáje Force India, což pro nás bylo před několika měsíci naprosto nepředstavitelné. Teď jsme jen čtyři desetiny za Ferrari. To je něco, co dává potřebný impuls každému, ať je na trati nebo v továrně.
Nico Hülkenberg (Force India) prohlásil, že v druhé polovině šampionátu si bude třeba na McLaren dávat velký pozor. Budete už schopní se s tímto týmem - a Williamsem - poměřit?FA: Důležitá je povaha okruhu. Tady máme jisté obavy o naší závodní rychlost, budeme muset šetřit palivo. Snad budeme mít v závodě lepší možnosti.
Co tedy od závodu očekáváte?FA: Především jsme velice rádi, že se nám podařilo dostat se do Q3. Potřetí za sebou a zvláště tady, kde jsme to vůbec neočekávali, je tu tolik dlouhých rovinek. Pokud bude pršet, mohlo by to pro nás určitou výhodou a pomohlo by nám to proti týmům s lepším závodním tempem. Jsme připraveni na každou příležitost a porveme se o umístění, protože tu nemáme co ztratit.
Je tedy šance, že překvapíte?FA: Upřímně v to doufám. Naše práce je úspěšně hotová - a zvládli jsme ji pozitivním způsobem - a uvidíme, co nám osud v závodě připraví (smích).
Jakou roli v Kanadě hrají zkušenosti? V posledních dvou dnech jsme tu viděli hodně dramatických událostí...FA: Samozřejmě, že jsou tu zkušenosti velice důležité - zejména abyste udrželi dostatečný odstup od bariér a svodidel. Je to náročný okruh, především z hlediska přilnavosti a proměnlivých podmínek. Je třeba zachovat klid, abyste dojeli s autem až k šachovnicové vlajce.
Jezdím tu už mnoho let a snad znám pár fíglů, které jsou zatím mým mladším soupeřům cizí. Jak už jsem řekl, věřím, že ty lepší okruhy pro nás teprve přijdou a tam se prokáže síla našeho pokroku. Ale taky přiznávám, že tu chci předvést řádné překvapení.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.