Pro někoho je rok 2020 zdánlivě ještě dost daleko, ale už teď se začíná řešit, jak po této časové hranici budou vypadat motory pro Formuli 1. Ve hře totiž nejsou jen nová pravidla, ale také potřeba přilákat patřičnou pozornost.
Minulý měsíc proběhla schůzka ohledně nahrazení současných pohonných hybridních jednotek V6 novými, jednoduššími a hlavně hlučnějšími motory, jejichž éra by měla započít vypršením té současné, platné do roku 2020. Šéf Renaultu Cyril Abiteboul se domnívá, že dosažení konsensu v oblasti nedostatků v pravidlech bude snadné, obává se však, že přijetí detailů přijatelných pro všechny strany - včetně obce fanoušků - bude náročnější.
"Jedná se o typickou oblast, ve které nebude snadné najít řešení z důvodu složitých technologií a dalších otázek. Bude nutné uspokojit automobilky, které v současném modelu financují sport. Možná bude zvolen model jiný, ve kterém nebudou výrobci automobilů tak zásadní, ale doposud tak tomu není. Potřebujete také vyjít vstříc fanouškům, stejně tak zákaznickým týmům, takže ona otázka se vůbec nebude lehce řešit. Bude třeba nalézt určitou shodu - co je na současné formuli dobré a co špatné. Ovšem najít řešení bude obtížné, nejen z politických důvodů nebo kvůli určitým výhodám, potíže mohou být s lidmi, kteří jsou momentálně na vrcholu a logicky si budou chtít bránit výhody, které si vydobyli. V této oblasti bude nutné najít společnou diagnózu, která bude přijatelná jak pro týmy, tak pro FIA a Liberty Media," komentuje situaci Abiteboul.
Jednání dospělo k názoru a vyplynula z něj i dohoda, že by hybridní část pohonných jednotek měla zůstat i u nových agregátů, hlavní pozornost by se měla zaměřit na prvek hluku, jehož absenci fanoušci před třemi lety rozdýchávali asi nejhůř.
"Elektronika nikdy nevymizí, to je jisté, potřebujeme ji a proto musíme nadále mít hybridní pohon. Je třeba mít větší kombinaci mezi spalovacími a hybridními motory, ale také jsme se dohodli, že to nesmí být na úkor celkové show. Potřebujeme hluk, F1 musí na fanoušky řvát, a k tomu doposud nedošlo," pokračuje Abiteboul.
Další podstatnou otázkou, které Abiteboul přikládá velkou důležitost, je větší nebo lépe řečeno důkladnější kontrola Formule 1, včetně požadovaného omezení rozpočtu. I tady se šéf Renaultu domnívá, že nejde o záležitost nemožnou, nicméně hodně komplikovanou.
"Aniž bychom rozebírali technické detaily a sdílené analýzami ze strany všech týmů, je evidentní, že náklady pro automobilky i nezávislé týmy jsou příliš vysoké. Rozpočtové omezení by pomohlo, s tím všichni souhlasíme. Ale jak dál? To bude výzva, nicméně taková, která je určena opět pro všechny. Takže doufám, že se do ní zapojí všechny mozky v paddocku a dojdeme ke správnému řešení," přeje si Abiteboul.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.