Lewis Hamilton nezažívá u Ferrari ideální začátek. Jeho trápení se prohloubilo po Velké ceně Číny, kde byl diskvalifikován a přišel o důležité body.
Ferrari zažilo v Číně tvrdou ránu osudu. Lewis Hamilton a Charles Leclerc byli diskvalifikováni z Velké ceny Číny kvůli technickým nesrovnalostem na svých vozech.
„Pravidla jsou pravidla,“ komentoval situaci bývalý šampion Damon Hill. Hamiltonova podlaha byla mimo předepsaný limit o 0,5 mm, zatímco Leclercův vůz vážil o 1 kg méně, než dovolují předpisy.
Pro Ferrari je to historicky první dvojitá diskvalifikace, která znamená propad v Poháru konstruktérů – tým má nyní jen 17 bodů, stejně jako Williams, a ztrácí 61 bodů na vedoucí McLaren. Hamilton navíc zaznamenal už třetí diskvalifikaci ve své kariéře. Přestože Ferrari v Číně ukázalo potenciál výhrou ve sprintu, závodní víkend skončil krutým vystřízlivěním.
Ferrari se snažilo vysvětlit diskvalifikaci Charlese Leclerca tím, že jeho vůz měl po závodě nižší hmotnost kvůli nadměrnému opotřebení pneumatik. Podle týmového prohlášení souvisel problém se strategií jedné zastávky, kterou Leclerc zvolil.
Bývalý manažer F1 Peter Windsor však toto vysvětlení odmítl a označil ho za naprosto nepřijatelné. „Podváha je podle mě naprosto neomluvitelná a neexistuje žádná omluva,“ prohlásil na svém YouTube kanálu.
Video: Peter se ohlíží za víkendem vzestupů a pádů Sira Lewise Hamiltona v Číně, kde pole position ve sprintu a vítězství byly vyváženy tvrdou nedělní jízdou na šesté místo... a poté diskvalifikace z důvodu technického přestupku. | YouTube
Podle něj nemůže Ferrari svalovat vinu na strategii a opotřebení pneumatik. „Nemůžu uvěřit, že vydali prohlášení, ve kterém stálo: 'No, je to proto, že jel se strategií jedné zastávky a tvrdá pneumatika se opotřebovala víc, než jsme si mysleli.' Chci říct, dejte mi pokoj!“
Windsor kritizoval i přístup vedení Ferrari, včetně šéfa týmu Frederica Vasseura. „No, je mi líto, Freddie, v tomhle to končí úplně na tobě, protože nejen, že jsi šéf týmu, ale máš i technický vliv,“ vzkázal.
Zároveň zdůraznil, že Ferrari mělo situaci pod kontrolou a mělo zajistit, aby k podobné chybě vůbec nedošlo. „Existují určité parametry, které jsou ve vaší úplné kontrole. Udělejte je správně, neexistuje žádná omluva, proč to neudělat.“
Ferrari zatím v sezoně 2025 zaostává za očekáváním a fanoušci nejsou spokojeni. Po dvou závodech má tým pouhých 17 bodů, což je méně než Sauber, a výsledky v Melbourne i Šanghaji přinesly více zklamání než radosti.
Lewis Hamilton sice ve sprintu v Číně zazářil vítězstvím, ale diskvalifikace ze samotného závodu ho opět srazila dolů. Čtyřicetiletý pilot je v šampionátu devátý s devíti body, jen těsně před týmovým kolegou Charlesem Leclercem. „Fanoušci Ferrari očekávali od Hamiltona titul – a už teď to vypadá nepravděpodobně,“ konstatují kritici.
Ferrari přiznalo, že změna odpružení je donutila snížit nastavení vozu, což je dostalo do konfliktu s pravidly. To vedlo k diskvalifikaci v Číně, což tifosi přijali s velkým hněvem.
Hamilton ale ukazuje progres – zlepšil se od Melbourne a s aktuální trajektorií může svého týmového kolegu překonat. Jenže 17 bodů po dvou závodech? To rozhodně není start, jaký si Ferrari a jeho fanoušci představovali.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.