McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Tým, který aktuálně drží titul v Poháru konstruktérů, vyrazil ve čtvrtek na trať v Silverstonu a jako první v letošním roce odhalil svůj monopost pro nadcházející sezónu Formule 1.
McLaren se poprvé vydal na trať se svým vozem MCL39 během shakedownu na okruhu v Silverstonu. Kvůli pravidlům F1, která stanovila jednotné představení nových barev všech týmů během londýnské akce, vyjel McLaren v dočasném geometrickém kamuflážovém designu kombinujícím odstíny papáji a černé. O řízení vozu se podělili Lando Norris a Oscar Piastri.
Generální ředitel týmu Zak Brown zdůraznil význam tohoto momentu: „Dnešek je velkým milníkem na naší cestě v boji o titul pro rok 2025. Je skvělé, že se náš vyzyvatel v šampionátu, MCL39, poprvé dostal na trať a že se tak stal vyvrcholením tvrdé práce našeho týmu.“
McLaren pokračuje ve své tradiční linii označování vozů, přičemž MCL39 je již 39. monopostem od převzetí týmu Ronem Dennisem v roce 1981.
Zak Brown zdůraznil, že McLaren nesmí usnout na vavřínech a očekává tvrdou konkurenci. „Musíme být realističtí, že každý tým udělá přes zimu pokrok. Loňský rok ukázal, jak moc se startovní rošt uzavřel, což je pro tento sport skvělá věc. Věříme, že jsme od vítězného šampionátu MCL38 udělali další kroky vpřed, ale nebudeme vědět, kde se nacházíme, dokud se nedostaneme do kvalifikace v Austrálii," uvedl Brown a zdůraznil, že McLaren bude i nadále tvrdě pracovat na dosažení nejvyšších cílů. „Jsme tým, který nikdy nepřestává závodit a dáme do toho všechno, abychom oba šampionáty vrátili do Wokingu.“
Podobný pohled sdílí i šéf týmu Andrea Stella, který si je vědom vyrovnanosti startovního pole. „Jsme nadšeni, že dnes MCL39 poprvé vyrazí na trať na okruhu Silverstone. Zatímco loni jsme skončili jako šampioni, rok 2024 ukázal, jak vysoce konkurenční je startovní rošt, což je něco, co se přenese i do letošního šampionátu.“ Stella zároveň zdůraznil, že tým se nehodlá spokojit s minulými úspěchy a do sezóny vstupuje s jasným cílem – udržet se na vrcholu.
McLaren se připravuje na mimořádně náročnou sezónu, ve které bude muset čelit silné konkurenci. „Proto se musíme soustředit na to, abychom v tomto těsném poli bojovali na předních místech. Bude to vzrušující, ale neuvěřitelně náročný rok,“ uvedl šéf týmu Andrea Stella. Zároveň ocenil tvrdou práci týmu a zdůraznil, že McLaren těží ze zkušeností z loňského roku. „Tým pracoval extrémně tvrdě, aby se na začátek sezóny připravil co nejlépe. Z loňských bojů jsme se toho hodně naučili, takže to bereme a využíváme k tomu, abychom posunuli náš cíl pro tento rok.“
Lando Norris si první jízdu s novým vozem užil a ocenil unikátní kamuflážní design. „Je vzrušující poprvé naskočit do vozu MCL39 a vidět, co dokáže na trati před předsezónními testy v Bahrajnu. Kamuflážní vzhled je zábavný a je skvělé, že můžeme předvést něco jiného ještě před naším kompletním odhalením,“ uvedl britský jezdec. Přesto si je vědom, že McLaren čeká tvrdá práce, aby si udržel titul mezi týmy a zároveň zaútočil i na Pohár jezdců. „Letos bude konkurence vyrovnanější než kdy jindy, takže máme před sebou ještě hodně práce, abychom si udrželi titul v Poháru konstruktérů a zároveň se dostali do Poháru jezdců.“
Lando Norris zdůraznil důležitost nadcházejících testů v Bahrajnu, kde tým poprvé porovná svůj nový vůz s konkurencí. „Byl jsem zpět v MTC a připravoval se na nadcházející sezónu a nálada je pozitivní, ale soustředěná. Všichni se těšíme, až dostaneme vůz na trať v Bahrajnu před naším soutěžním debutem v Austrálii a uvidíme, jak si povedeme mezi ostatními týmy. Rýsuje se to jako vzrušující sezóna.“
Oscar Piastri si první kilometry s MCL39 užil a ocenil i unikátní kamuflážní design. „Je skvělé poprvé usednout za volant vozu MCL39 před námi a vyzkoušet ho v Bahrajnu. Kamuflážní barvy vypadají skvěle a jsem nadšený, že mohu předvést, v čem budeme v této sezóně závodit příští týden při oficiálním odhalení vzhledu.“ Australský jezdec zároveň zdůraznil svou motivaci bojovat o další vítězství. „Vítězství v Grand Prix na začátku mé kariéry mi dalo chuť po úspěchu a chci mnohem víc.“ Piastri věří, že tým má po úspěšném roce 2024 silnou dynamiku. „Jako tým můžeme po tak skvělém roce 2024 nabrat do roku 2025 velkou dynamiku. Velké poděkování patří všem na základně a na trati za všechnu tvrdou práci, která byla dosud odvedena.“
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.