McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Tým, který aktuálně drží titul v Poháru konstruktérů, vyrazil ve čtvrtek na trať v Silverstonu a jako první v letošním roce odhalil svůj monopost pro nadcházející sezónu Formule 1.
McLaren se poprvé vydal na trať se svým vozem MCL39 během shakedownu na okruhu v Silverstonu. Kvůli pravidlům F1, která stanovila jednotné představení nových barev všech týmů během londýnské akce, vyjel McLaren v dočasném geometrickém kamuflážovém designu kombinujícím odstíny papáji a černé. O řízení vozu se podělili Lando Norris a Oscar Piastri.
Generální ředitel týmu Zak Brown zdůraznil význam tohoto momentu: „Dnešek je velkým milníkem na naší cestě v boji o titul pro rok 2025. Je skvělé, že se náš vyzyvatel v šampionátu, MCL39, poprvé dostal na trať a že se tak stal vyvrcholením tvrdé práce našeho týmu.“
McLaren pokračuje ve své tradiční linii označování vozů, přičemž MCL39 je již 39. monopostem od převzetí týmu Ronem Dennisem v roce 1981.
Zak Brown zdůraznil, že McLaren nesmí usnout na vavřínech a očekává tvrdou konkurenci. „Musíme být realističtí, že každý tým udělá přes zimu pokrok. Loňský rok ukázal, jak moc se startovní rošt uzavřel, což je pro tento sport skvělá věc. Věříme, že jsme od vítězného šampionátu MCL38 udělali další kroky vpřed, ale nebudeme vědět, kde se nacházíme, dokud se nedostaneme do kvalifikace v Austrálii," uvedl Brown a zdůraznil, že McLaren bude i nadále tvrdě pracovat na dosažení nejvyšších cílů. „Jsme tým, který nikdy nepřestává závodit a dáme do toho všechno, abychom oba šampionáty vrátili do Wokingu.“
Podobný pohled sdílí i šéf týmu Andrea Stella, který si je vědom vyrovnanosti startovního pole. „Jsme nadšeni, že dnes MCL39 poprvé vyrazí na trať na okruhu Silverstone. Zatímco loni jsme skončili jako šampioni, rok 2024 ukázal, jak vysoce konkurenční je startovní rošt, což je něco, co se přenese i do letošního šampionátu.“ Stella zároveň zdůraznil, že tým se nehodlá spokojit s minulými úspěchy a do sezóny vstupuje s jasným cílem – udržet se na vrcholu.
McLaren se připravuje na mimořádně náročnou sezónu, ve které bude muset čelit silné konkurenci. „Proto se musíme soustředit na to, abychom v tomto těsném poli bojovali na předních místech. Bude to vzrušující, ale neuvěřitelně náročný rok,“ uvedl šéf týmu Andrea Stella. Zároveň ocenil tvrdou práci týmu a zdůraznil, že McLaren těží ze zkušeností z loňského roku. „Tým pracoval extrémně tvrdě, aby se na začátek sezóny připravil co nejlépe. Z loňských bojů jsme se toho hodně naučili, takže to bereme a využíváme k tomu, abychom posunuli náš cíl pro tento rok.“
Lando Norris si první jízdu s novým vozem užil a ocenil unikátní kamuflážní design. „Je vzrušující poprvé naskočit do vozu MCL39 a vidět, co dokáže na trati před předsezónními testy v Bahrajnu. Kamuflážní vzhled je zábavný a je skvělé, že můžeme předvést něco jiného ještě před naším kompletním odhalením,“ uvedl britský jezdec. Přesto si je vědom, že McLaren čeká tvrdá práce, aby si udržel titul mezi týmy a zároveň zaútočil i na Pohár jezdců. „Letos bude konkurence vyrovnanější než kdy jindy, takže máme před sebou ještě hodně práce, abychom si udrželi titul v Poháru konstruktérů a zároveň se dostali do Poháru jezdců.“
Lando Norris zdůraznil důležitost nadcházejících testů v Bahrajnu, kde tým poprvé porovná svůj nový vůz s konkurencí. „Byl jsem zpět v MTC a připravoval se na nadcházející sezónu a nálada je pozitivní, ale soustředěná. Všichni se těšíme, až dostaneme vůz na trať v Bahrajnu před naším soutěžním debutem v Austrálii a uvidíme, jak si povedeme mezi ostatními týmy. Rýsuje se to jako vzrušující sezóna.“
Oscar Piastri si první kilometry s MCL39 užil a ocenil i unikátní kamuflážní design. „Je skvělé poprvé usednout za volant vozu MCL39 před námi a vyzkoušet ho v Bahrajnu. Kamuflážní barvy vypadají skvěle a jsem nadšený, že mohu předvést, v čem budeme v této sezóně závodit příští týden při oficiálním odhalení vzhledu.“ Australský jezdec zároveň zdůraznil svou motivaci bojovat o další vítězství. „Vítězství v Grand Prix na začátku mé kariéry mi dalo chuť po úspěchu a chci mnohem víc.“ Piastri věří, že tým má po úspěšném roce 2024 silnou dynamiku. „Jako tým můžeme po tak skvělém roce 2024 nabrat do roku 2025 velkou dynamiku. Velké poděkování patří všem na základně a na trati za všechnu tvrdou práci, která byla dosud odvedena.“
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.