Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Nováček Isack Hadjar zažil po nadějné kvalifikaci v Montrealu studenou sprchu. Ačkoliv se mu podařilo postoupit až do Q2 a v konečném hodnocení obsadit solidní deváté místo, po zásahu sportovních komisařů se na startu závodu propadne o tři příčky dozadu. Důvodem je incident s Carlosem Sainzem, kterého měl během závěru první části kvalifikace zdržet.
K situaci došlo v první části Q1, kdy byl Hadjar na chladicím kole a Sainz najížděl do posledního ostrého pokusu. Ve chvíli, kdy se Španěl přibližoval k zatáčkám 6 a 7, narazil právě na vůz Hadjara, což ovlivnilo jeho nájezd i celý pokus. Sainz si po rádiu okamžitě stěžoval na zdržení, které označil za masivní, a ačkoliv se Hadjar následně omluvil, kvalifikační pokus pilota Williamsu byl zničen a výsledkem bylo až sedmnácté místo na startovním roštu.
Hadjar situaci vysvětlil pro F1.com jako nedorozumění mezi ním a týmem. Podle svých slov dostal zprávu, že Sainz své kolo přerušil, a tak mu nezajížděl z cesty. Jel zároveň vlastní rychlé in-lap kolo a v tu chvíli netušil, že je Sainz stále v ostrém pokusu. „Je mi to líto,“ dodal, ale zdůraznil, že na základě informací, které měl, udělal maximum, co mohl.
Komisaři po přezkoumání dat, videozáznamu i výpovědí obou jezdců rozhodli jednoznačně. „Ačkoliv se vůz číslo šest pokusil uhnout z ideální stopy, bylo to příliš pozdě. Jezdec potvrdil, že došlo k zdržení,“ uvedli ve svém oficiálním rozhodnutí.
Penalizace ztráty tří míst na startu je v takových případech běžným trestem, a to bez ohledu na to, zda se provinil jezdec nebo jeho tým. Trestům se nevyhnul ani Yuki Tsunoda, který dostal desetimístný trest za porušení pravidel během červené vlajky v tréninku. Startovní rošt pro Velkou cenu Kanady se tak výrazně promění.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.