Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Nováček Isack Hadjar zažil po nadějné kvalifikaci v Montrealu studenou sprchu. Ačkoliv se mu podařilo postoupit až do Q2 a v konečném hodnocení obsadit solidní deváté místo, po zásahu sportovních komisařů se na startu závodu propadne o tři příčky dozadu. Důvodem je incident s Carlosem Sainzem, kterého měl během závěru první části kvalifikace zdržet.
K situaci došlo v první části Q1, kdy byl Hadjar na chladicím kole a Sainz najížděl do posledního ostrého pokusu. Ve chvíli, kdy se Španěl přibližoval k zatáčkám 6 a 7, narazil právě na vůz Hadjara, což ovlivnilo jeho nájezd i celý pokus. Sainz si po rádiu okamžitě stěžoval na zdržení, které označil za masivní, a ačkoliv se Hadjar následně omluvil, kvalifikační pokus pilota Williamsu byl zničen a výsledkem bylo až sedmnácté místo na startovním roštu.
Hadjar situaci vysvětlil pro F1.com jako nedorozumění mezi ním a týmem. Podle svých slov dostal zprávu, že Sainz své kolo přerušil, a tak mu nezajížděl z cesty. Jel zároveň vlastní rychlé in-lap kolo a v tu chvíli netušil, že je Sainz stále v ostrém pokusu. „Je mi to líto,“ dodal, ale zdůraznil, že na základě informací, které měl, udělal maximum, co mohl.
Komisaři po přezkoumání dat, videozáznamu i výpovědí obou jezdců rozhodli jednoznačně. „Ačkoliv se vůz číslo šest pokusil uhnout z ideální stopy, bylo to příliš pozdě. Jezdec potvrdil, že došlo k zdržení,“ uvedli ve svém oficiálním rozhodnutí.
Penalizace ztráty tří míst na startu je v takových případech běžným trestem, a to bez ohledu na to, zda se provinil jezdec nebo jeho tým. Trestům se nevyhnul ani Yuki Tsunoda, který dostal desetimístný trest za porušení pravidel během červené vlajky v tréninku. Startovní rošt pro Velkou cenu Kanady se tak výrazně promění.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.