Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Nováček Isack Hadjar zažil po nadějné kvalifikaci v Montrealu studenou sprchu. Ačkoliv se mu podařilo postoupit až do Q2 a v konečném hodnocení obsadit solidní deváté místo, po zásahu sportovních komisařů se na startu závodu propadne o tři příčky dozadu. Důvodem je incident s Carlosem Sainzem, kterého měl během závěru první části kvalifikace zdržet.
K situaci došlo v první části Q1, kdy byl Hadjar na chladicím kole a Sainz najížděl do posledního ostrého pokusu. Ve chvíli, kdy se Španěl přibližoval k zatáčkám 6 a 7, narazil právě na vůz Hadjara, což ovlivnilo jeho nájezd i celý pokus. Sainz si po rádiu okamžitě stěžoval na zdržení, které označil za masivní, a ačkoliv se Hadjar následně omluvil, kvalifikační pokus pilota Williamsu byl zničen a výsledkem bylo až sedmnácté místo na startovním roštu.
Hadjar situaci vysvětlil pro F1.com jako nedorozumění mezi ním a týmem. Podle svých slov dostal zprávu, že Sainz své kolo přerušil, a tak mu nezajížděl z cesty. Jel zároveň vlastní rychlé in-lap kolo a v tu chvíli netušil, že je Sainz stále v ostrém pokusu. „Je mi to líto,“ dodal, ale zdůraznil, že na základě informací, které měl, udělal maximum, co mohl.
Komisaři po přezkoumání dat, videozáznamu i výpovědí obou jezdců rozhodli jednoznačně. „Ačkoliv se vůz číslo šest pokusil uhnout z ideální stopy, bylo to příliš pozdě. Jezdec potvrdil, že došlo k zdržení,“ uvedli ve svém oficiálním rozhodnutí.
Penalizace ztráty tří míst na startu je v takových případech běžným trestem, a to bez ohledu na to, zda se provinil jezdec nebo jeho tým. Trestům se nevyhnul ani Yuki Tsunoda, který dostal desetimístný trest za porušení pravidel během červené vlajky v tréninku. Startovní rošt pro Velkou cenu Kanady se tak výrazně promění.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.