Výkony Alexe Albona nesplňují kritéria top týmu. George Russell si ale myslí, že vinu na tom nese Red Bull.
Alex Albon byl do Red Bullu dosazen v polovině loňské sezony. Jeho úkol byl a stále je jasný - předvádět co nejlepší závodění, které rudým býkům dopomůže porazit Mercedes. Jenže to se neděje. Ba co víc, Albonovy výkony se dokonce ani nevyznačují potřebným progresem, spíš právě naopak...
Přitom začalo společně partnerství slibně. Loni ve Spa startoval Thajec ze zadních pozic startovního roštu, přičemž se dokázal probojovat až těsně pod pódium. Další dobrý závod přišel na Interlagosu, tam měl Albon nakročeno do nejlepší trojky, jenže kolize s Lewisem Hamiltonem ho o premiérovou bednu ve Formuli 1 připravila. Nutno říct, že vina byla na straně Brita, který za incident posléze obdržel penalizaci.
Jenomže pak už to na fanfáry nebylo. Albonova ztráta na týmového kolegu Verstappena bývá takřka permanentně enormní. To potvrdil i poslední závod v Rakousku. Zatímco Holanďan bojoval s oběma továrními Mercedesy, Albon se přetahoval se Sergiem Pérezem vzdálen víc jak půl minuty od svého parťáka.
Lepší to prozatím není ani v Maďarsku. Na Hungaroringu se Thajec nedostal ani do Q3. Třebaže forma Red Bullu není nikterak oslnivá, stejně jde o velké zklamání.
To už nevydržel Albonův dobrý kamarád George Russell, který se svého kolegy zastal. „Znám Alexe Hodně dlouho. Je jedním z nejlepších závodníků, proti kterému jsem kdy závodil. Nechápu, co se to u nich teď děje. Řekl bych, že ho nepodporují dostatečně. Je mi to každopádně líto, protože on teď vypadá jako hlupák," nešetří Russell ostrými výrazy.
A reakce druhého pilota Red Bullu Maxe Verstappena? „Russell by udělal nejlíp, kdyby se staral sám o sebe a o svůj tým. Neměl by mluvit za někoho jiného."
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.