Výkony Alexe Albona nesplňují kritéria top týmu. George Russell si ale myslí, že vinu na tom nese Red Bull.
Alex Albon byl do Red Bullu dosazen v polovině loňské sezony. Jeho úkol byl a stále je jasný - předvádět co nejlepší závodění, které rudým býkům dopomůže porazit Mercedes. Jenže to se neděje. Ba co víc, Albonovy výkony se dokonce ani nevyznačují potřebným progresem, spíš právě naopak...
Přitom začalo společně partnerství slibně. Loni ve Spa startoval Thajec ze zadních pozic startovního roštu, přičemž se dokázal probojovat až těsně pod pódium. Další dobrý závod přišel na Interlagosu, tam měl Albon nakročeno do nejlepší trojky, jenže kolize s Lewisem Hamiltonem ho o premiérovou bednu ve Formuli 1 připravila. Nutno říct, že vina byla na straně Brita, který za incident posléze obdržel penalizaci.
Jenomže pak už to na fanfáry nebylo. Albonova ztráta na týmového kolegu Verstappena bývá takřka permanentně enormní. To potvrdil i poslední závod v Rakousku. Zatímco Holanďan bojoval s oběma továrními Mercedesy, Albon se přetahoval se Sergiem Pérezem vzdálen víc jak půl minuty od svého parťáka.
Lepší to prozatím není ani v Maďarsku. Na Hungaroringu se Thajec nedostal ani do Q3. Třebaže forma Red Bullu není nikterak oslnivá, stejně jde o velké zklamání.
To už nevydržel Albonův dobrý kamarád George Russell, který se svého kolegy zastal. „Znám Alexe Hodně dlouho. Je jedním z nejlepších závodníků, proti kterému jsem kdy závodil. Nechápu, co se to u nich teď děje. Řekl bych, že ho nepodporují dostatečně. Je mi to každopádně líto, protože on teď vypadá jako hlupák," nešetří Russell ostrými výrazy.
A reakce druhého pilota Red Bullu Maxe Verstappena? „Russell by udělal nejlíp, kdyby se staral sám o sebe a o svůj tým. Neměl by mluvit za někoho jiného."
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.