Výkony Alexe Albona nesplňují kritéria top týmu. George Russell si ale myslí, že vinu na tom nese Red Bull.
Alex Albon byl do Red Bullu dosazen v polovině loňské sezony. Jeho úkol byl a stále je jasný - předvádět co nejlepší závodění, které rudým býkům dopomůže porazit Mercedes. Jenže to se neděje. Ba co víc, Albonovy výkony se dokonce ani nevyznačují potřebným progresem, spíš právě naopak...
Přitom začalo společně partnerství slibně. Loni ve Spa startoval Thajec ze zadních pozic startovního roštu, přičemž se dokázal probojovat až těsně pod pódium. Další dobrý závod přišel na Interlagosu, tam měl Albon nakročeno do nejlepší trojky, jenže kolize s Lewisem Hamiltonem ho o premiérovou bednu ve Formuli 1 připravila. Nutno říct, že vina byla na straně Brita, který za incident posléze obdržel penalizaci.
Jenomže pak už to na fanfáry nebylo. Albonova ztráta na týmového kolegu Verstappena bývá takřka permanentně enormní. To potvrdil i poslední závod v Rakousku. Zatímco Holanďan bojoval s oběma továrními Mercedesy, Albon se přetahoval se Sergiem Pérezem vzdálen víc jak půl minuty od svého parťáka.
Lepší to prozatím není ani v Maďarsku. Na Hungaroringu se Thajec nedostal ani do Q3. Třebaže forma Red Bullu není nikterak oslnivá, stejně jde o velké zklamání.
To už nevydržel Albonův dobrý kamarád George Russell, který se svého kolegy zastal. „Znám Alexe Hodně dlouho. Je jedním z nejlepších závodníků, proti kterému jsem kdy závodil. Nechápu, co se to u nich teď děje. Řekl bych, že ho nepodporují dostatečně. Je mi to každopádně líto, protože on teď vypadá jako hlupák," nešetří Russell ostrými výrazy.
A reakce druhého pilota Red Bullu Maxe Verstappena? „Russell by udělal nejlíp, kdyby se staral sám o sebe a o svůj tým. Neměl by mluvit za někoho jiného."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.