George Russella čeká u Williamsu druhá sezona. Talentovaný mladík tvrdí, že forma stáje z Grove je oproti předešlému ročníku rozhodně lepší. Přehnaná očekávání ale rozhodně nemá.
Williams prožil katastrofální sezonu 2019. Jeho vůz byl suverénně tím vůbec nejpomalejším ve startovním poli. Ty tam jsou doby, kdy byla tradiční stáj postrachem ostatních soupeřů. Nyní se v Grove spíše snaží přežít každou další sezonu. Pro letošní rok u stáje zůstal George Russell, jehož nově doplnil Nicholas Latifi, který nahradil Roberta Kubicu.
Předsezónní testy byly pro britský tým celkem pozitivní. Alespoň tedy z pohledu ujetých kilometrů. Williams se sice nevyhnul některým problémům se spolehlivostí, avšak stále to bylo výrazně lepší než loni. To stáj dokonce zmeškala několik testovacích dní, protože své auto nestihla zkompletovat včas.
Mnozí fanoušci proto doufají, že s lepší spolehlivostí přijde i lepší výkonnost. Z tohoto pohledu ale tradiční účastník seriálu F1 neoslnil. Williams si dal letos za cíl stabilně postupovat do Q2. George Russell ovšem těsně před prvním závodem tvrdí, že jeho vůz je stále tím nejméně konkurenceschopným z celého startovního pole. Právě to je důvod, proč čeká nadějný pilot další obtížný ročník.
„Pochybuji, že se naše pozice liší od té, jaká tu byla loni. Myslím si, že jsme pořád nejpomalejším vozem ve startovním poli. Doufám však, že jsme se přiblížili ostatním týmům. To je to hlavní, v co můžeme doufat. Uvidíme v Austrálii. Nemyslím si ovšem, že bychom se mohli dostat do druhé části kvalifikace. Tak či tak jsme náš vůz zlepšili,“ praví Russell upřímně.
Mladík, který patří Mercedesu doufá v jedno. Přeje si, aby jeho tým využil veškerých příležitostí, jež se mu naskytnou. V tom případě bychom prý totiž mohli Williams vidět i na jiných příčkách, než jimiž jsou ty poslední dvě, které měla stáj loni prakticky zarezervované.
„Doufáme, že se nám podaří využít všech příležitostí, které od ostatních dostaneme. Měli bychom být schopni s nimi bojovat,“ říká.
Russell věří, že tento rok bude pro Williams klíčový. Právě letos by se tým měl podle něj vydat na cestu vzhůru. Ta ale nebude jednoduchá. Brit v tomto ohledu uvádí jako příklad McLaren. I jemu trvala pouť výš dlouho, přičemž v Grove to bude z Russellova pohledu podobně náročné.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.