George Russella čeká u Williamsu druhá sezona. Talentovaný mladík tvrdí, že forma stáje z Grove je oproti předešlému ročníku rozhodně lepší. Přehnaná očekávání ale rozhodně nemá.
Williams prožil katastrofální sezonu 2019. Jeho vůz byl suverénně tím vůbec nejpomalejším ve startovním poli. Ty tam jsou doby, kdy byla tradiční stáj postrachem ostatních soupeřů. Nyní se v Grove spíše snaží přežít každou další sezonu. Pro letošní rok u stáje zůstal George Russell, jehož nově doplnil Nicholas Latifi, který nahradil Roberta Kubicu.
Předsezónní testy byly pro britský tým celkem pozitivní. Alespoň tedy z pohledu ujetých kilometrů. Williams se sice nevyhnul některým problémům se spolehlivostí, avšak stále to bylo výrazně lepší než loni. To stáj dokonce zmeškala několik testovacích dní, protože své auto nestihla zkompletovat včas.
Mnozí fanoušci proto doufají, že s lepší spolehlivostí přijde i lepší výkonnost. Z tohoto pohledu ale tradiční účastník seriálu F1 neoslnil. Williams si dal letos za cíl stabilně postupovat do Q2. George Russell ovšem těsně před prvním závodem tvrdí, že jeho vůz je stále tím nejméně konkurenceschopným z celého startovního pole. Právě to je důvod, proč čeká nadějný pilot další obtížný ročník.
„Pochybuji, že se naše pozice liší od té, jaká tu byla loni. Myslím si, že jsme pořád nejpomalejším vozem ve startovním poli. Doufám však, že jsme se přiblížili ostatním týmům. To je to hlavní, v co můžeme doufat. Uvidíme v Austrálii. Nemyslím si ovšem, že bychom se mohli dostat do druhé části kvalifikace. Tak či tak jsme náš vůz zlepšili,“ praví Russell upřímně.
Mladík, který patří Mercedesu doufá v jedno. Přeje si, aby jeho tým využil veškerých příležitostí, jež se mu naskytnou. V tom případě bychom prý totiž mohli Williams vidět i na jiných příčkách, než jimiž jsou ty poslední dvě, které měla stáj loni prakticky zarezervované.
„Doufáme, že se nám podaří využít všech příležitostí, které od ostatních dostaneme. Měli bychom být schopni s nimi bojovat,“ říká.
Russell věří, že tento rok bude pro Williams klíčový. Právě letos by se tým měl podle něj vydat na cestu vzhůru. Ta ale nebude jednoduchá. Brit v tomto ohledu uvádí jako příklad McLaren. I jemu trvala pouť výš dlouho, přičemž v Grove to bude z Russellova pohledu podobně náročné.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.