George Russell si ve své první sezoně u Williamsu udělal jméno. Nyní ho čeká druhý rok, kdy má převzít otěže lídra týmu. Svého nového kolegu Nicholase Latifiho nicméně neodepisuje a čeká vyrovnanou interní bitvu.
George Russell má před sebou druhou sezonu coby pilot Williamsu. Během té první mladý Brit příjemně překvapil. Svého stájového kolegu Kubicu Russell permanentně porážel, což mu přineslo nemalý kredit. Dokonce se o něm chvíli mluvilo jako o budoucím jezdci Mercedesu. Byl to totiž právě on, kdo měl podle mnohých nahradit Bottase u Stříbrných šípů. Nakonec se tak nestalo, ale Toto Wolff potvrdil, že mistrovská stáj se svým mladíkem do budoucna počítá.
Ale zpět do současnosti. Dvaadvacetiletý talent dostal v Grove nového týmového parťáka. Je jím Kanaďan Nicholas Latifi, přičemž Russell si uvědomuje, že zdolat jej nebude nic jednoduchého. To přesto, že je v tomto interním stájovém souboji velkým favoritem. „Nicholas je skvělý pilot. Řekl bych, že je tím nejlépe připraveným nováčkem, který kdy v tomhle sportu byl. V minulosti už testoval spoustu vozů. Třeba Renault, Mercedes nebo Williams. Má už tedy řadu zkušeností. Na papíře je to nováček, ale realita je jiná. Těším se na naši vzájemnou bitvu,“ říká Russell.
O možném Britově přesunu do Mercedesu už jsme mluvili. Russell však tuhle možnost nijak neprožívá. Jeho soustředění směřuje především k nadcházejícímu ročníku, ve kterém chce podávat nejlepší možné výkony s Williamsem. Co bude pak se uvidí.
„Mám nějaké věci, které chci zlepšit. Pořád se vyvíjíte. V Abú Zabí jsem byl lepším jezdcem než loni v Melbourne. Věřím, že letos v Melbourne budu lepším jezdcem než v Abú Zabí. Jde právě o ten vývoj. Jestliže ty věci, co chci zlepším, zrychlí mě to, to je to, co chci,“ vykládá.
Loni se Williamsu vůbec nedařilo. Letos by to mohlo být o poznání lepší. Cílem týmu z Grove je pravidelně postupovat do Q2. Podaří se to?
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.