George Russell si ve své první sezoně u Williamsu udělal jméno. Nyní ho čeká druhý rok, kdy má převzít otěže lídra týmu. Svého nového kolegu Nicholase Latifiho nicméně neodepisuje a čeká vyrovnanou interní bitvu.
George Russell má před sebou druhou sezonu coby pilot Williamsu. Během té první mladý Brit příjemně překvapil. Svého stájového kolegu Kubicu Russell permanentně porážel, což mu přineslo nemalý kredit. Dokonce se o něm chvíli mluvilo jako o budoucím jezdci Mercedesu. Byl to totiž právě on, kdo měl podle mnohých nahradit Bottase u Stříbrných šípů. Nakonec se tak nestalo, ale Toto Wolff potvrdil, že mistrovská stáj se svým mladíkem do budoucna počítá.
Ale zpět do současnosti. Dvaadvacetiletý talent dostal v Grove nového týmového parťáka. Je jím Kanaďan Nicholas Latifi, přičemž Russell si uvědomuje, že zdolat jej nebude nic jednoduchého. To přesto, že je v tomto interním stájovém souboji velkým favoritem. „Nicholas je skvělý pilot. Řekl bych, že je tím nejlépe připraveným nováčkem, který kdy v tomhle sportu byl. V minulosti už testoval spoustu vozů. Třeba Renault, Mercedes nebo Williams. Má už tedy řadu zkušeností. Na papíře je to nováček, ale realita je jiná. Těším se na naši vzájemnou bitvu,“ říká Russell.
O možném Britově přesunu do Mercedesu už jsme mluvili. Russell však tuhle možnost nijak neprožívá. Jeho soustředění směřuje především k nadcházejícímu ročníku, ve kterém chce podávat nejlepší možné výkony s Williamsem. Co bude pak se uvidí.
„Mám nějaké věci, které chci zlepšit. Pořád se vyvíjíte. V Abú Zabí jsem byl lepším jezdcem než loni v Melbourne. Věřím, že letos v Melbourne budu lepším jezdcem než v Abú Zabí. Jde právě o ten vývoj. Jestliže ty věci, co chci zlepším, zrychlí mě to, to je to, co chci,“ vykládá.
Loni se Williamsu vůbec nedařilo. Letos by to mohlo být o poznání lepší. Cílem týmu z Grove je pravidelně postupovat do Q2. Podaří se to?
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.