George Russell si ve své první sezoně u Williamsu udělal jméno. Nyní ho čeká druhý rok, kdy má převzít otěže lídra týmu. Svého nového kolegu Nicholase Latifiho nicméně neodepisuje a čeká vyrovnanou interní bitvu.
George Russell má před sebou druhou sezonu coby pilot Williamsu. Během té první mladý Brit příjemně překvapil. Svého stájového kolegu Kubicu Russell permanentně porážel, což mu přineslo nemalý kredit. Dokonce se o něm chvíli mluvilo jako o budoucím jezdci Mercedesu. Byl to totiž právě on, kdo měl podle mnohých nahradit Bottase u Stříbrných šípů. Nakonec se tak nestalo, ale Toto Wolff potvrdil, že mistrovská stáj se svým mladíkem do budoucna počítá.
Ale zpět do současnosti. Dvaadvacetiletý talent dostal v Grove nového týmového parťáka. Je jím Kanaďan Nicholas Latifi, přičemž Russell si uvědomuje, že zdolat jej nebude nic jednoduchého. To přesto, že je v tomto interním stájovém souboji velkým favoritem. „Nicholas je skvělý pilot. Řekl bych, že je tím nejlépe připraveným nováčkem, který kdy v tomhle sportu byl. V minulosti už testoval spoustu vozů. Třeba Renault, Mercedes nebo Williams. Má už tedy řadu zkušeností. Na papíře je to nováček, ale realita je jiná. Těším se na naši vzájemnou bitvu,“ říká Russell.
O možném Britově přesunu do Mercedesu už jsme mluvili. Russell však tuhle možnost nijak neprožívá. Jeho soustředění směřuje především k nadcházejícímu ročníku, ve kterém chce podávat nejlepší možné výkony s Williamsem. Co bude pak se uvidí.
„Mám nějaké věci, které chci zlepšit. Pořád se vyvíjíte. V Abú Zabí jsem byl lepším jezdcem než loni v Melbourne. Věřím, že letos v Melbourne budu lepším jezdcem než v Abú Zabí. Jde právě o ten vývoj. Jestliže ty věci, co chci zlepším, zrychlí mě to, to je to, co chci,“ vykládá.
Loni se Williamsu vůbec nedařilo. Letos by to mohlo být o poznání lepší. Cílem týmu z Grove je pravidelně postupovat do Q2. Podaří se to?
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.