George Russell na sebe upoutal skvělými výkony ve Williamsu. V britské stáji ho příští rok čeká další sezona,přičemž se nedá čekat, že by se její forma nějak závratně zlepšila. Russell to však jako nevýhodu nevidí a svou kariéru srovnává s tou, kterou zažívá Charles Leclerc.
Britský závodník George Russell má za sebou premiérovou sezonu ve Formuli 1. Rozhodně nezklamal. O tom nejlépe hovoří statistiky. Mladý pilot porazil svého týmového kolegu Roberta Kubicu ve všech kvalifikacích. Sice je paradoxem, že ho Kubica na body zdolal, 1:0, ale to výborný dojem z jeho debutové sezony rozhodně nesnižuje.
Jednadvacetiletý pilot byl totiž oproti svému zkušenějšímu týmovému kolegovi takřka permanentně rychlejší. Často byl rozdíl mezi nimi opravdu markantní. Není proto divu, že se o mladém Britovi postupně začalo hovořit v souvislosti s Mercedesem. Právě do juniorského programu německé stáje totiž Russell patří.
Toto Wolff se navíc netají obdivem k mladému talentu. Šéf Mercedesu přiznává, že Russellovi patří místo v budoucích plánech Stříbrných šípů. Otázkou však je, kdy k tomu dojde. Nyní je jisté pouze to, že šikovného mladíka čeká další sezona ve Williamsu. Pravděpodobně to pro něj tedy bude další ročník s méně konkurenceschopným vozem.
Šikovný závodník to ale jako nevýhodu nespatřuje. Právě naopak. Sám svou cestu přirovnává k té, kterou prošel Charles Lexlerc. Mladý Monačan zahájil kariéru coby ve Formuli 1 coby pilot Sauberu. Tam svými výkony ohromil, což mu brzy vyneslo místo u Ferrari. Russella by nyní mohl potkat podobný osud.
„Jdu podobnou cestou jako Charles. Vyhráli jsme juniorské šampionáty. Oba jsme to zvládli v našich prvních sezonách. Charles teď vyhrává závody," Brit si dále všímá, že i jeho další soupeři z dřívějších let podávají dobré výkony. „Lando Norris i Alex Albon jezdí také skvěle. Já jsem za to vlastně rád,“ líčí.
Oba zmíněné totiž George dokázal při jejich společném zápolení v nižších formulových sériích porazit. To by podle něj mohlo ukazovat také jeho vlastní potenciál, pokud by měl k dispozici lepší stroj.
„Popravdě chci, aby se jim dařilo. Čím lépe na tom budou, tím lepší to bude pro mě. Pokud přijde čas a já budu vyjednávat a podobně, tak mohu říct, že jsem nemohl ukázat, co všechno umím (ve Williamsu). Na druhou stranu mohu říci i to, že jsem, co dokážu ukazoval v předešlých letech, proti těmto klukům, když jsem je dokázal porazit a oni teď ukazují, co dokážou ve Formuli 1,“ uzavírá.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.