George Russell na sebe upoutal skvělými výkony ve Williamsu. V britské stáji ho příští rok čeká další sezona,přičemž se nedá čekat, že by se její forma nějak závratně zlepšila. Russell to však jako nevýhodu nevidí a svou kariéru srovnává s tou, kterou zažívá Charles Leclerc.
Britský závodník George Russell má za sebou premiérovou sezonu ve Formuli 1. Rozhodně nezklamal. O tom nejlépe hovoří statistiky. Mladý pilot porazil svého týmového kolegu Roberta Kubicu ve všech kvalifikacích. Sice je paradoxem, že ho Kubica na body zdolal, 1:0, ale to výborný dojem z jeho debutové sezony rozhodně nesnižuje.
Jednadvacetiletý pilot byl totiž oproti svému zkušenějšímu týmovému kolegovi takřka permanentně rychlejší. Často byl rozdíl mezi nimi opravdu markantní. Není proto divu, že se o mladém Britovi postupně začalo hovořit v souvislosti s Mercedesem. Právě do juniorského programu německé stáje totiž Russell patří.
Toto Wolff se navíc netají obdivem k mladému talentu. Šéf Mercedesu přiznává, že Russellovi patří místo v budoucích plánech Stříbrných šípů. Otázkou však je, kdy k tomu dojde. Nyní je jisté pouze to, že šikovného mladíka čeká další sezona ve Williamsu. Pravděpodobně to pro něj tedy bude další ročník s méně konkurenceschopným vozem.
Šikovný závodník to ale jako nevýhodu nespatřuje. Právě naopak. Sám svou cestu přirovnává k té, kterou prošel Charles Lexlerc. Mladý Monačan zahájil kariéru coby ve Formuli 1 coby pilot Sauberu. Tam svými výkony ohromil, což mu brzy vyneslo místo u Ferrari. Russella by nyní mohl potkat podobný osud.
„Jdu podobnou cestou jako Charles. Vyhráli jsme juniorské šampionáty. Oba jsme to zvládli v našich prvních sezonách. Charles teď vyhrává závody," Brit si dále všímá, že i jeho další soupeři z dřívějších let podávají dobré výkony. „Lando Norris i Alex Albon jezdí také skvěle. Já jsem za to vlastně rád,“ líčí.
Oba zmíněné totiž George dokázal při jejich společném zápolení v nižších formulových sériích porazit. To by podle něj mohlo ukazovat také jeho vlastní potenciál, pokud by měl k dispozici lepší stroj.
„Popravdě chci, aby se jim dařilo. Čím lépe na tom budou, tím lepší to bude pro mě. Pokud přijde čas a já budu vyjednávat a podobně, tak mohu říct, že jsem nemohl ukázat, co všechno umím (ve Williamsu). Na druhou stranu mohu říci i to, že jsem, co dokážu ukazoval v předešlých letech, proti těmto klukům, když jsem je dokázal porazit a oni teď ukazují, co dokážou ve Formuli 1,“ uzavírá.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.