McLaren se v kvalifikacích výrazněji zlepšil v Singapuru, tvrdí Sainz

Carlos Sainz během kvalifikaci na městském okruhu Marina Bay
Carlos Sainz během kvalifikaci na městském okruhu Marina Bay, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 14. listopadu 2019 6:40
Sdílej:

McLarenu se podle jeho jezdce Carlose Sainze podařilo "odemknout" kvalifikační rychlost svého letošního monopostu MCL34 až v září v Singapuru. Uznává, že se mu pak následně v závodech už tolik nedaří. Čím to je?

K průlomu v kvalifikační rychlosti britského týmu došlo až po letní přestávce. V Singapuru na pomalé trati s 23 zatáčkami ztrácel na pole-position 1,4 %, v USA dokonce 0,9 % - tam šlo o jeho vůbec nejlepší sobotní výkon, kdy Lando Norris zajel v Q1 dokonce nejrychlejší kolo ze všech.

"Podle mého osobního názoru to vypadá, že jsme od Singapuru dokázali na voze najít něco, co sepnulo kvalifikační rychlost. A v posledních kvalifikacích jsme měli nad ostatními týmy středu pole slušnou výhodu," hodnotí španělský jezdec.

McLaren ale na svou sobotní výkonnost nedokáže další den navázat: "Žel se závodní rychlostí to tak není, jak jsme viděli v Mexiku nebo v jiných podnicích."

Hodnocení z Austinu komplikuje vítr, který se po kvalifikaci změnil: "Jakmile jsme nasadili auto na trať za odlišných podmínek, tak na ovládání reagovalo v sobotu mnohem lépe. Neprovedli jsme přitom žádné větší změny nastavení, proto víme, že jde o něco, co souvisí s podmínkami na dráze. Auto se ihned chovalo mnohem lépe."

V prvotních fázích velkých cen se McLarenu daří chvíli držet krok s prvními třemi týmy, nedokáže je ale za sebou udržet: "Mám obrovskou radost z toho, že jsme je předjeli a dali jim trochu zabrat. Pak jsem ale samozřejmě také frustrovaný z toho, že se jich nedokážu držet moc dlouho."

"V kvalifikacích ztrácíme osm desetin až sekundu. V závodním režimu se to odráží v o něco horším managementu pneumatik, trochu horším pocitu z auta - a ztráta se zvětšuje. Jen to tedy poukazuje na to, že v tomto směru musíme zabrat a vůz dále zlepšovat, zejména s ohledem na závodní rychlost, protože to je to, co nám umožní se jich držet," dodává Sainz.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.