Bývalý technický ředitel Williamsu Pat Symonds si všímá výkonů mladého Georgea Russella, jenž letos hájí barvy stáje z Grove.
Je pravda, že Williams se svým vozem ani dál od boje o titul už asi být nemůže, jejich 21letý nováček je přesto příslibem. V posledních závodech prokázal i s nekonkurenceschopným monopostem slibnou formu a na Hungaroringu v kvalifikaci dokonce předčil Péreze, Ricciarda i Strolla s podstatně lepší technikou.
Pravidelně končívá před svým zkušenějším týmovým kolegou Robertem Kubicou, jenž jej v kvalifikaci ještě ani jednou neporazil. Russell proto v padoku sklízí chválu - tentokrát i od Pata Symondse, jenž v minulosti v F1 spolupracoval s takovými hvězdami, jako byli Michael Schumacher či Fernando Alonso.
Na otázku, kdo se podle něj stane v budoucnu mistrem světa, současný technický ředitel Formule 1 odpovídá: "Dám vám zvláštní odpověď. Opravdu na mě zapůsobil George Russell, když jsem jej sledoval ve Formuli 2."
"Pozoroval jsem, že v mnoha odlišných podmínkách opravdu dobře závodí - když vedl na čele, kontroloval závod, prodíral se provozem, za mokra, za sucha, když se věci pokazily, tak se držel. Mám takový pocit, že může jít o kluka, jehož bude záhodno sledovat," vysvětluje Symonds.
Na výkony mladíka Williamsu jsme po letní přestávce tedy zvědavi. Tým ve svém hodnocení po Velké ceně Maďarska uvedl, že zlepšení fungují a že se mu konečně podařilo "otočit list." Podaří se mu stáhnout svou ztrátu na střed pole a dokáže ve vývoji držet tempo a bojovat s ostatními?
Stunner of a lap from @GeorgeRussell63 and oh so close to Q2 🔥#HungarianGP 🇭🇺pic.twitter.com/CQ0B6FYChR
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) August 3, 2019Making it stick around the outside ↪️Good work @GeorgeRussell63 👌pic.twitter.com/ibwccAbnwb
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) August 7, 2019Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.