Bývalý šampion Formule 1 Jacques Villeneuve se vyjadřuje k situaci Williamsu, který se potácí na dně tabulek. Kritizuje také Roberta Kubicu, jenž na mladého týmového kolegu nestíhá.
Villeneuve svůj názor na Kubicu nemění. Hned po jeho návratu do F1 uvedl, že jde pro sport o "příšernou" záležitost: "Formule 1 by měla být vrcholem závodění, takže to pro ní není dobré, pokud se jí může účastnit někdo hendikepovaný."
Po víkendové Velké ceně Kanady zopakoval: "Nebyl jsem fanouškem Robertova návratu. Pro mě je Formule 1 elitou. Je pro ty absolutně nejlepší. Počítá se jen to, že Robert je očividně pomalejší než jeho týmový kolega, který je navíc nováčkem. Počítají se pouze výsledky," srovnává Poláka s mladým talentem Mercedesu Georgem Russellem, jenž jede v F1 svou první sezónu.
Kubica zatím byl zatím ve všech letošních kvalifikacích i závodech pomalejší než jeho týmový kolega, a zaostává tak za očekáváními. Je možné, že dostává horší materiál než Russell?
"Nevím, nejsem členem týmu. Ale řekl bych, že to ve Formuli 1 není pravděpodobné. Tato auta jsou si velmi podobná. Ano, mohlo by na tom něco být, ale spíše nastavení nesedí Robertovu stylu, více vyhovují stylu Russella. Zvenčí vše nevidíte," uznává Villeneuve.
Williams sice provedl experiment a vyměnil pilotům šasi, domněnky o rozdílech v jejich kvalitě se však nepotvrdily. Tým zůstává v šampionátu beznadějně poslední a i přes různá vylepšení na ty nejlepší ztrácí přes 4 - 5 sekund na kolo v závislosti na okruhu.
Villeneuve jej proto považuje za mrtvý: "Tým je hotový. Pro zlepšení situace nic nedělají. Jediná věc, která je zajímá, je ukázat na konci roku dobré finanční výsledky. Loni měli zisk ve výši 16 mil. dolarů. Investoři jsou spokojení, to jim stačí," nevěřícně kroutí hlavou Villeneuve.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.