Bývalý šampion Formule 1 Jacques Villeneuve se vyjadřuje k situaci Williamsu, který se potácí na dně tabulek. Kritizuje také Roberta Kubicu, jenž na mladého týmového kolegu nestíhá.
Villeneuve svůj názor na Kubicu nemění. Hned po jeho návratu do F1 uvedl, že jde pro sport o "příšernou" záležitost: "Formule 1 by měla být vrcholem závodění, takže to pro ní není dobré, pokud se jí může účastnit někdo hendikepovaný."
Po víkendové Velké ceně Kanady zopakoval: "Nebyl jsem fanouškem Robertova návratu. Pro mě je Formule 1 elitou. Je pro ty absolutně nejlepší. Počítá se jen to, že Robert je očividně pomalejší než jeho týmový kolega, který je navíc nováčkem. Počítají se pouze výsledky," srovnává Poláka s mladým talentem Mercedesu Georgem Russellem, jenž jede v F1 svou první sezónu.
Kubica zatím byl zatím ve všech letošních kvalifikacích i závodech pomalejší než jeho týmový kolega, a zaostává tak za očekáváními. Je možné, že dostává horší materiál než Russell?
"Nevím, nejsem členem týmu. Ale řekl bych, že to ve Formuli 1 není pravděpodobné. Tato auta jsou si velmi podobná. Ano, mohlo by na tom něco být, ale spíše nastavení nesedí Robertovu stylu, více vyhovují stylu Russella. Zvenčí vše nevidíte," uznává Villeneuve.
Williams sice provedl experiment a vyměnil pilotům šasi, domněnky o rozdílech v jejich kvalitě se však nepotvrdily. Tým zůstává v šampionátu beznadějně poslední a i přes různá vylepšení na ty nejlepší ztrácí přes 4 - 5 sekund na kolo v závislosti na okruhu.
Villeneuve jej proto považuje za mrtvý: "Tým je hotový. Pro zlepšení situace nic nedělají. Jediná věc, která je zajímá, je ukázat na konci roku dobré finanční výsledky. Loni měli zisk ve výši 16 mil. dolarů. Investoři jsou spokojení, to jim stačí," nevěřícně kroutí hlavou Villeneuve.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.