Bývalý šampion Formule 1 Jacques Villeneuve se vyjadřuje k situaci Williamsu, který se potácí na dně tabulek. Kritizuje také Roberta Kubicu, jenž na mladého týmového kolegu nestíhá.
Villeneuve svůj názor na Kubicu nemění. Hned po jeho návratu do F1 uvedl, že jde pro sport o "příšernou" záležitost: "Formule 1 by měla být vrcholem závodění, takže to pro ní není dobré, pokud se jí může účastnit někdo hendikepovaný."
Po víkendové Velké ceně Kanady zopakoval: "Nebyl jsem fanouškem Robertova návratu. Pro mě je Formule 1 elitou. Je pro ty absolutně nejlepší. Počítá se jen to, že Robert je očividně pomalejší než jeho týmový kolega, který je navíc nováčkem. Počítají se pouze výsledky," srovnává Poláka s mladým talentem Mercedesu Georgem Russellem, jenž jede v F1 svou první sezónu.
Kubica zatím byl zatím ve všech letošních kvalifikacích i závodech pomalejší než jeho týmový kolega, a zaostává tak za očekáváními. Je možné, že dostává horší materiál než Russell?
"Nevím, nejsem členem týmu. Ale řekl bych, že to ve Formuli 1 není pravděpodobné. Tato auta jsou si velmi podobná. Ano, mohlo by na tom něco být, ale spíše nastavení nesedí Robertovu stylu, více vyhovují stylu Russella. Zvenčí vše nevidíte," uznává Villeneuve.
Williams sice provedl experiment a vyměnil pilotům šasi, domněnky o rozdílech v jejich kvalitě se však nepotvrdily. Tým zůstává v šampionátu beznadějně poslední a i přes různá vylepšení na ty nejlepší ztrácí přes 4 - 5 sekund na kolo v závislosti na okruhu.
Villeneuve jej proto považuje za mrtvý: "Tým je hotový. Pro zlepšení situace nic nedělají. Jediná věc, která je zajímá, je ukázat na konci roku dobré finanční výsledky. Loni měli zisk ve výši 16 mil. dolarů. Investoři jsou spokojení, to jim stačí," nevěřícně kroutí hlavou Villeneuve.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.