Výkony Williamsu jsou letos velkým zklamáním. Jeho vůz FW42 je jasně nejpomalejší ze všech, podle jezdce Georgea Russella se ale týmu podařilo odhalit jeho základní problém.
Již v předsezónních testech, do nichž nastoupil se zpožděním, byl Williams o dvě sekundy na kolo pomalejší a jeho zástupci nikterak netajili, že jejich forma není dobrá. Tým musel před prvním závodem narychlo upravovat některé věci (zrcátka, přední zavěšení), protože nevyhovovaly technickým předpisům.
Před odjezdem do Melbourne jej najednou opustil technický ředitel Paddy Lowe (momentálně se řeší právní věci) a v kvalifikaci na Velkou Austrálie se ukázalo, ztráta monopostu FW42 poháněného špičkovým motorem Mercedes dosahuje téměř 4 sekund!
V Grove nyní usilovně pracují na tom, aby zvýšili jeho výkonnost a podle Russella se jim v tom daří - odhalili fundamentální problém, jehož vyřešení by jim mohlo pomoci získat rychlost. Řešení však zabere nějakou dobu, zlepšení nepřijde přes noc.
"Je tam fundamentální slabina, o které nechci veřejně hovořit. Rozumíme tomu, o co jde. Neznamená to ale, že se v pondělí probudíme a opravíme to," upozorňuje 21 britský pilot.
"Změnit něco tak zásadního zabere měsíce vývoje, práce na simulátoru a přepracování konstruktéry - to vše se nyní musí udělat. Žel půjde o několik závodů, než budeme moci bojovat. Tak na tom momentálně zkrátka jsme," krčí rameny.
"Jakmile ten zásadní nedostatek odstraníme, tak dojde k velkému skoku. Zřejmě budeme stále na roštu vzadu, ale budeme mít šanci bojovat. Momentálně fakt nemáme žádnou šanci, protož zaostáváme příliš," přiznává Russell.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.