Výkony Williamsu jsou letos velkým zklamáním. Jeho vůz FW42 je jasně nejpomalejší ze všech, podle jezdce Georgea Russella se ale týmu podařilo odhalit jeho základní problém.
Již v předsezónních testech, do nichž nastoupil se zpožděním, byl Williams o dvě sekundy na kolo pomalejší a jeho zástupci nikterak netajili, že jejich forma není dobrá. Tým musel před prvním závodem narychlo upravovat některé věci (zrcátka, přední zavěšení), protože nevyhovovaly technickým předpisům.
Před odjezdem do Melbourne jej najednou opustil technický ředitel Paddy Lowe (momentálně se řeší právní věci) a v kvalifikaci na Velkou Austrálie se ukázalo, ztráta monopostu FW42 poháněného špičkovým motorem Mercedes dosahuje téměř 4 sekund!
V Grove nyní usilovně pracují na tom, aby zvýšili jeho výkonnost a podle Russella se jim v tom daří - odhalili fundamentální problém, jehož vyřešení by jim mohlo pomoci získat rychlost. Řešení však zabere nějakou dobu, zlepšení nepřijde přes noc.
"Je tam fundamentální slabina, o které nechci veřejně hovořit. Rozumíme tomu, o co jde. Neznamená to ale, že se v pondělí probudíme a opravíme to," upozorňuje 21 britský pilot.
"Změnit něco tak zásadního zabere měsíce vývoje, práce na simulátoru a přepracování konstruktéry - to vše se nyní musí udělat. Žel půjde o několik závodů, než budeme moci bojovat. Tak na tom momentálně zkrátka jsme," krčí rameny.
"Jakmile ten zásadní nedostatek odstraníme, tak dojde k velkému skoku. Zřejmě budeme stále na roštu vzadu, ale budeme mít šanci bojovat. Momentálně fakt nemáme žádnou šanci, protož zaostáváme příliš," přiznává Russell.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.