Mladý pilot Williamsu George Russell si pochvaluje nový monopost Williamsu FW42, s nímž se do testování zapojili kvůli zpoždění až třetí den. V Barceloně se s ním včera svezl také zkušený Robert Kubica.
Russell s novým vozem debutoval až ve středu, pak jej převzal ještě včera odpoledne po Kubicovi, jenž se ale věnoval jen aerodynamickým jízdám. "Dopoledne jsme sbírali data, plnili testy pro oddělení inženýrů a snažili se najet s vozem kilometry. Zvládl jsem s ním 12 výkonnostních kol, takže je příliš brzy hovořit o pocitech - ty budou jasnější příští týden," sdělil Robert.
Jeho týmový kolega toho v normální konfiguraci vozu odjel více, celkově 17 kol. Jaké jsou jeho pocity? "Abych byl upřímný, jsou docela příjemné. Byl stabilní, měl jsem z něj dobrý pocit. Momentálně nejsme plně na limitu, takže nevím, jaké jsou limity auta. Neútočil jsem se srdcem v kalhotách, takže to zatím nevím," popisuje Russell.
"Dokud z něj nevymáčknu všechno, tak to bude těžké zjistit, jak na tom jsme, jaká jsou plná omezení nebo kde se musíme zlepšit. Důležité bylo nasbírat nějaké kilometry a fakt jen získat cit pro auto. I když jsem s ním odjel pouze 11 řádných kol, tak nám to přesto poskytlo dobré porozumění toho, jak na tom jsme a na čem před příštím týdnem pracovat," pokračuje.
Ve svém nejlepším kole zaostal o 3,6 sekundy za časem Nica Hülkenberga s Renaultem a 1,3 s za druhým nejpomalejším vozem - Racing Pointem RP19 řízeným Lancem Strollem.
"Ještě není v plném stavu, řekněme, máme před sebou nějakou práci na optimalizaci všeho. Protože jsme to stihli na poslední chvíli, věci nebyly 100%. Šlo fakt jen o to dostat auto na dráhu, ať už to znamenalo cokoliv," vysvětluje britský pilot.
"To samotné bylo důležité. Myslím, že zkrátka musíme přes víkend tvrdě pracovat a zajistit, že příští týden budeme jezdit hned od úterka a budeme sbírat kilometry."
"V této fázi, protože jsme toho ujeli tak málo, nemám ponětí, v jakém stavu auto bude z pohledu výkonnosti. Snažíme se být pozitivní, dosáhnout o víkendu pokrok a uvidíme, jak to půjde příští týden. Samozřejmě, že jsme o krok za ostatními, pokud jde o zkušenosti. Mám ale plnou důvěru v kluky, teď z toho musíme dostat maximum," dodává Russell.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.