Mladý pilot Williamsu George Russell si pochvaluje nový monopost Williamsu FW42, s nímž se do testování zapojili kvůli zpoždění až třetí den. V Barceloně se s ním včera svezl také zkušený Robert Kubica.
Russell s novým vozem debutoval až ve středu, pak jej převzal ještě včera odpoledne po Kubicovi, jenž se ale věnoval jen aerodynamickým jízdám. "Dopoledne jsme sbírali data, plnili testy pro oddělení inženýrů a snažili se najet s vozem kilometry. Zvládl jsem s ním 12 výkonnostních kol, takže je příliš brzy hovořit o pocitech - ty budou jasnější příští týden," sdělil Robert.
Jeho týmový kolega toho v normální konfiguraci vozu odjel více, celkově 17 kol. Jaké jsou jeho pocity? "Abych byl upřímný, jsou docela příjemné. Byl stabilní, měl jsem z něj dobrý pocit. Momentálně nejsme plně na limitu, takže nevím, jaké jsou limity auta. Neútočil jsem se srdcem v kalhotách, takže to zatím nevím," popisuje Russell.
"Dokud z něj nevymáčknu všechno, tak to bude těžké zjistit, jak na tom jsme, jaká jsou plná omezení nebo kde se musíme zlepšit. Důležité bylo nasbírat nějaké kilometry a fakt jen získat cit pro auto. I když jsem s ním odjel pouze 11 řádných kol, tak nám to přesto poskytlo dobré porozumění toho, jak na tom jsme a na čem před příštím týdnem pracovat," pokračuje.
Ve svém nejlepším kole zaostal o 3,6 sekundy za časem Nica Hülkenberga s Renaultem a 1,3 s za druhým nejpomalejším vozem - Racing Pointem RP19 řízeným Lancem Strollem.
"Ještě není v plném stavu, řekněme, máme před sebou nějakou práci na optimalizaci všeho. Protože jsme to stihli na poslední chvíli, věci nebyly 100%. Šlo fakt jen o to dostat auto na dráhu, ať už to znamenalo cokoliv," vysvětluje britský pilot.
"To samotné bylo důležité. Myslím, že zkrátka musíme přes víkend tvrdě pracovat a zajistit, že příští týden budeme jezdit hned od úterka a budeme sbírat kilometry."
"V této fázi, protože jsme toho ujeli tak málo, nemám ponětí, v jakém stavu auto bude z pohledu výkonnosti. Snažíme se být pozitivní, dosáhnout o víkendu pokrok a uvidíme, jak to půjde příští týden. Samozřejmě, že jsme o krok za ostatními, pokud jde o zkušenosti. Mám ale plnou důvěru v kluky, teď z toho musíme dostat maximum," dodává Russell.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.