Jak přijetí Landa Norrise na pozici závodního pilota McLarenu pro rok 2019 již po loňské Velké ceně Itálie pomohlo k místu Georgeovi Russellovi u Williamsu?
Norrise McLaren oznámil už v září těsně po Velké ceně Itálie, v té době ale Russell v šampionátu Formule 2 překonával svého soupeře z Carlinu, což byl základ pro to, aby v F1 sehnal místo.
"Landovo oznámení tak brzy mi pomohlo, abych zatlačil na Williams kvůli svému místu. Protože jsem byl v šampionátu před ním a McLaren věřil, že stojí za to, aby mu poskytli místo v F1, tak to pro mě bylo skvělé znamení a zřejmě to vyvinulo další tlak na Williams, aby řekli: 'Musíme to zkusit s Georgem, protože on je tím klukem, který vede v F2,'" vysvětluje Russell.
Talent Mercedesu Russell se i přes náročný začátek sezóny 2018 nakonec dočkal na počátku října, Williams si k němu později vybral pro letošní sezónu Roberta Kubicu, jenž se vzhledem k dlouhodobé absenci a množství změn v F1 za tu dobu považuje spíše za nováčka: "F1 se pořád mění, a když porovnáte auta z minulého desetiletí s těmi současnými, jsou úplně jiná," říká Polák.
"Pomáhá mi to, že jsem v tomto sportu působil na tak vysoké úrovni, takže jsem zažil, co to znamená být jezdcem F1 a závodit proti těm nejlepším. Doufám, že mi tato zkušenost pomůže dostat se na úrovně, které jsou mým cílem. Být mezi 20 jezdců F1 je velkou poctou, ale zároveň náročnou prací, čeká mě tedy velká výzva," dodává Kubica.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.