Polský jezdec Robert Kubica souhlasil s nabídkou Williamsu, v příští sezóně Formule 1 za něj bude závodit společně s mladíkem Georgem Russellem.
Pohádkový příběh se zítra chystá potvrdit Williams, který chce dát Kubicovi možnost opět startovat ve velkých cenách. Polák se tak do F1 vrátí 8 let po své těžké nehodě v rallye, při níž přišel k vážným zraněním ruky.
Tým tak zcela obmění svou jezdeckou sestavu - Lance Stroll přejde k Force Indii, kterou pomohl v létě zachránit jeho otec Lawrence, a Sergej Sirotkin zůstane nejspíše bez místa. Vedení Williamsu kromě Kubicy angažovalo mladíka Mercedesu Russella.
Kubicovi k místu pomohl slušný finanční balík z jeho rodné země, přes ropnou státní společnost PKN Orlen jej budou nepřímo sponzorovat všichni jeho krajané - do Grove s ním dorazí až 10 milionů Eur.
Třiatřicetiletý jezdec, jenž byl před svou nehodou považován za jednoho z největších talentů F1 s předběžnou dohodou s Ferrari, tento týden navštívil továrnu Williamsu, kde pokračoval ve své práci na simulátoru. Pro příští sezónu měl nabídku z Maranella stát se jeho testovacím jezdcem, tu tedy odmítl.
"Možná přání jezdit a vrátit se do F1 je větší než touha po dlouhodobém projektu. Nechám to na osobní závěry. Když říkám, že se chci rozhodnout, tak to je také o tom, co chci udělat se svou budoucností. Neohlížím se jen na příští tři měsíce nebo na jeden rok, ale na to, co cítím," uvedl Kubica během závodního víkendu v Brazílii.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.