Otázka rozpočtových stropů se už několikrát řešila a stejně se neustále žehrá na rozdílné možnosti týmů na špici a těch menších. Jaká by tedy měla být ideální suma, dostatečná natolik, aby pokryla celoroční náklady? Odpověď nabízejí pracovníci Force Indie
Provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer dospěl k částce, která podle něj bez potíží bude dostatečná k celoročnímu provozu týmu a navíc by mohla být snadno kontrolovatelná ze strany FIA. Szafnauer opírá svůj výpočet o fakt, že se připravují další rozsáhlé změny po roce 2020, proto by i otázka omezení nákladů měla být v popředí priorit. Podle něj by postačila suma kolem 150 milionů dolarů
"Je třeba, abychom byli pragmatičtí. Otázka rozpočtového stropu se po nějaké době vrací. Jsou tu týmy, které utratí 250 milionů $ pro tisícovku zaměstnanců - což není nutně nezbytné - a pak najednou by směli vynaložit o 100 milionů méně. Nejspíš by se tak zbavili 300 - 500 zaměstnanců, což není nic lehkého. Ale osobně si myslím, že 150 milionů $ je dost velká suma na závodění, určitě větší než v jiných závodních kategoriích. Mohli bychom připravit fantastickou podívanou pro fanoušky i za těch 150 milionů, takže se domnívám, že je to reálný odhad - a většina týmů vlastně zase tak moc neušetří. Protože i když nějaká omezení existují, polovina z nás stejně byla pod touto hranicí, takže by se nás to stejně netýkalo. Mám za to, že by to byl případ ani ne poloviny, nejspíš tak čtyř z deseti týmů," domnívá se Szafnauer.
Formule 1 nabízí velkolepou možnost bohatě utrácet. Zavedení rozpočtového stropu by přimělo automobilky, aby přenesli náklady na vývoj do odtažitých dceřinných společností, aby mohli nadále pokračovat ve své činnosti mimo dosah regulačních orgánu FIA. Szafnauer se ale domnívá, že by tyto subjekty mohly být pod kontrolou potenciálních informátorů.
"Tohle je vždycky otázka, co přijde, jestli lidé budou chtít rozpočtové stropy obejít. Myslím, že jsou preventivní metody, jak tomu zabránit. Existuje samozřejmě rovnice, že pokud nezaplatíte daň, ušetříte víc peněz, ale vlády mají mechanismy jak to kontrolovat a zabránit tomu. Jsem si jistý, že dost lidí to tak dělá, možná o některých ani nevíme, ale každou chvíli je někdo stíhán a pokutován. A pokud je prohřešek hodně velký, tak v případě dopadení by měl přijít trest. Asi největší zastrašování může pocházet od lidí, kteří budou putovat od týmu k týmu s vědomostmi o tom, co se tam děje, a pak řeknou: »Jestlipak víte, co dělá ten či onen? Takhle se jim daří obejít těch 150 milionů«. Proto si myslím, že informátoři by byli asi nejlepší odstrašující prostředek," má svou vizi Szafnauer.
Nelze ale upřít, že je poněkud romanticky pojatá - v dnešním světě vyspělých komunikačních technologií by takový whistle-blower asi dlouho v utajení nefungoval. Naopak těch možností, jak zneprůhlednit financování asi bude podstatně více a někdy mohou zabíhat do takových sfér, v níž se vyzná jen opravdu vysoce školená osoba. A její existence by se dala asi jen velice těžko utajit.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.