Když Lewis Hamilton vede s přehledem závod, obvykle v jeho závěru šetří techniku a nežene svůj vůz na hranu, aby zajel nejrychlejší kolo. Proč udělal v Montrealu výjimku?
Nejrychlejší čas si pilot Mercedesu připsal 6 kol před koncem závodu, když zajel kolo za 1:14,551 min. To bylo ještě o 0,168 s rychleji než v posledním okruhu Sebastian Vettel, jenž se svým Ferrari stíhal Daniela Ricciarda ve snaze dostat se na pódium.
Nabízí se otázka, proč Hamilton riskoval a většinu pozorovatelů svým časem překvapil, když pohodlně (o 18,403 s) vedl před svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem?
Jak vysvětluje, nešlo ani tak o to, aby ukázal svaly či získal další grand slam (tedy pole-position, vedení v každém kole, nejrychlejší kolo a vítězství v závodě) - spíše usiloval o to, aby pro sebe a svůj tým získal užitečná data.
"Nebylo to pro legraci, jen jsem během závodu nemusel vůz tlačit na limit. Když se vrátím zpět a provádím svou inženýrskou práci, musím poskytnout zpět informace. A po ujetí 70 kol spoustu informací získám," popisuje Hamilton.
.@LewisHamilton has 2 Grand Slams in 2017. The record for a single season is 3 (Ascari 1952, Clark 1963 & 1965, Mansell 1992)#F1FastFact pic.twitter.com/GrOBwhV7C0
— Formula 1 (@F1) June 13, 2017"Auto můžete uvést do několika různých stavů, a já jsem chtěl jedno kolo, kdy bych auto dostal řádně na limit. Nejprve kvůli tomu, abych viděl, jak reagují pneumatiky - proberou se, zlepší se, zhorší se, reaguje auto na obrubnících odlišně?"
"Zajel jsem skvělé kolo a my jsme během toho kola získali spoustu informací, které můžeme využít. Kdybych to kolo nezajel, tak bych po hodině a tři čtvrtě, nebo jak dlouho to trvalo, odjel s o něco menším množstvím informací," vysvětluje Hamilton.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.