Když Lewis Hamilton vede s přehledem závod, obvykle v jeho závěru šetří techniku a nežene svůj vůz na hranu, aby zajel nejrychlejší kolo. Proč udělal v Montrealu výjimku?
Nejrychlejší čas si pilot Mercedesu připsal 6 kol před koncem závodu, když zajel kolo za 1:14,551 min. To bylo ještě o 0,168 s rychleji než v posledním okruhu Sebastian Vettel, jenž se svým Ferrari stíhal Daniela Ricciarda ve snaze dostat se na pódium.
Nabízí se otázka, proč Hamilton riskoval a většinu pozorovatelů svým časem překvapil, když pohodlně (o 18,403 s) vedl před svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem?
Jak vysvětluje, nešlo ani tak o to, aby ukázal svaly či získal další grand slam (tedy pole-position, vedení v každém kole, nejrychlejší kolo a vítězství v závodě) - spíše usiloval o to, aby pro sebe a svůj tým získal užitečná data.
"Nebylo to pro legraci, jen jsem během závodu nemusel vůz tlačit na limit. Když se vrátím zpět a provádím svou inženýrskou práci, musím poskytnout zpět informace. A po ujetí 70 kol spoustu informací získám," popisuje Hamilton.
.@LewisHamilton has 2 Grand Slams in 2017. The record for a single season is 3 (Ascari 1952, Clark 1963 & 1965, Mansell 1992)#F1FastFact pic.twitter.com/GrOBwhV7C0
— Formula 1 (@F1) June 13, 2017"Auto můžete uvést do několika různých stavů, a já jsem chtěl jedno kolo, kdy bych auto dostal řádně na limit. Nejprve kvůli tomu, abych viděl, jak reagují pneumatiky - proberou se, zlepší se, zhorší se, reaguje auto na obrubnících odlišně?"
"Zajel jsem skvělé kolo a my jsme během toho kola získali spoustu informací, které můžeme využít. Kdybych to kolo nezajel, tak bych po hodině a tři čtvrtě, nebo jak dlouho to trvalo, odjel s o něco menším množstvím informací," vysvětluje Hamilton.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.