Proč zajel Hamilton v závěru Velké ceny Kanady nejrychlejší kolo?

Lewis Hamilton těsně po startu závodu v Kanadě
Lewis Hamilton těsně po startu závodu v Kanadě, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 19. června 2017 06:20
Sdílej:

Když Lewis Hamilton vede s přehledem závod, obvykle v jeho závěru šetří techniku a nežene svůj vůz na hranu, aby zajel nejrychlejší kolo. Proč udělal v Montrealu výjimku?

Nejrychlejší čas si pilot Mercedesu připsal 6 kol před koncem závodu, když zajel kolo za 1:14,551 min. To bylo ještě o 0,168 s rychleji než v posledním okruhu Sebastian Vettel, jenž se svým Ferrari stíhal Daniela Ricciarda ve snaze dostat se na pódium.

Nabízí se otázka, proč Hamilton riskoval a většinu pozorovatelů svým časem překvapil, když pohodlně (o 18,403 s) vedl před svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem?

Jak vysvětluje, nešlo ani tak o to, aby ukázal svaly či získal další grand slam (tedy pole-position, vedení v každém kole, nejrychlejší kolo a vítězství v závodě) - spíše usiloval o to, aby pro sebe a svůj tým získal užitečná data.

"Nebylo to pro legraci, jen jsem během závodu nemusel vůz tlačit na limit. Když se vrátím zpět a provádím svou inženýrskou práci, musím poskytnout zpět informace. A po ujetí 70 kol spoustu informací získám," popisuje Hamilton.

.@LewisHamilton has 2 Grand Slams in 2017. The record for a single season is 3 (Ascari 1952, Clark 1963 & 1965, Mansell 1992)#F1FastFact pic.twitter.com/GrOBwhV7C0

— Formula 1 (@F1) June 13, 2017

"Auto můžete uvést do několika různých stavů, a já jsem chtěl jedno kolo, kdy bych auto dostal řádně na limit. Nejprve kvůli tomu, abych viděl, jak reagují pneumatiky - proberou se, zlepší se, zhorší se, reaguje auto na obrubnících odlišně?"

"Zajel jsem skvělé kolo a my jsme během toho kola získali spoustu informací, které můžeme využít. Kdybych to kolo nezajel, tak bych po hodině a tři čtvrtě, nebo jak dlouho to trvalo, odjel s o něco menším množstvím informací," vysvětluje Hamilton.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Boj Lewise Hamiltona nekončí: David Coulthard v jeho výkonu vidí pro Ferrari naději

Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.

Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.