Když Lewis Hamilton vede s přehledem závod, obvykle v jeho závěru šetří techniku a nežene svůj vůz na hranu, aby zajel nejrychlejší kolo. Proč udělal v Montrealu výjimku?
Nejrychlejší čas si pilot Mercedesu připsal 6 kol před koncem závodu, když zajel kolo za 1:14,551 min. To bylo ještě o 0,168 s rychleji než v posledním okruhu Sebastian Vettel, jenž se svým Ferrari stíhal Daniela Ricciarda ve snaze dostat se na pódium.
Nabízí se otázka, proč Hamilton riskoval a většinu pozorovatelů svým časem překvapil, když pohodlně (o 18,403 s) vedl před svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem?
Jak vysvětluje, nešlo ani tak o to, aby ukázal svaly či získal další grand slam (tedy pole-position, vedení v každém kole, nejrychlejší kolo a vítězství v závodě) - spíše usiloval o to, aby pro sebe a svůj tým získal užitečná data.
"Nebylo to pro legraci, jen jsem během závodu nemusel vůz tlačit na limit. Když se vrátím zpět a provádím svou inženýrskou práci, musím poskytnout zpět informace. A po ujetí 70 kol spoustu informací získám," popisuje Hamilton.
.@LewisHamilton has 2 Grand Slams in 2017. The record for a single season is 3 (Ascari 1952, Clark 1963 & 1965, Mansell 1992)#F1FastFact pic.twitter.com/GrOBwhV7C0
— Formula 1 (@F1) June 13, 2017"Auto můžete uvést do několika různých stavů, a já jsem chtěl jedno kolo, kdy bych auto dostal řádně na limit. Nejprve kvůli tomu, abych viděl, jak reagují pneumatiky - proberou se, zlepší se, zhorší se, reaguje auto na obrubnících odlišně?"
"Zajel jsem skvělé kolo a my jsme během toho kola získali spoustu informací, které můžeme využít. Kdybych to kolo nezajel, tak bych po hodině a tři čtvrtě, nebo jak dlouho to trvalo, odjel s o něco menším množstvím informací," vysvětluje Hamilton.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.