Japonská automobilka měla přivést aktualizaci své pohonné jednotky do Kanady, ale nakonec z toho sešlo a bylo sděleno, inovovaný motor bude dodán později. Svůj krok podmiňuje dalšími vývojovými kroky a testováním.
Podle zástupců Hondy se blýská na časy, protože v nové specifikaci motoru vidí japonský výrobce zásadní pokrok. Problém ale vězí v tom, že testy vypadají velice příznivě, ale Honda netuší, jak je efektivně převést na trať. Nebo lépe řečeno, nechápe, proč se to nedaří.
"Na dynamometru nejsme schopni vytvořit dobré podmínky. Musíme na něm vytvořit stejné podmínky jako na dráze. Provozní podmínky se liší, takže musíme pochopit, proč to vytváří rozdíly ve spolehlivosti. Minulý rok jsme mohli spolehlivost motoru na dynamometru prokázat, proto nyní musíme porozumět tomu, proč mezi ním a provozem na trati vzniká rozdíl. Není to lehké. Musíme tu přesnost zlepšit," svěřil se pro motorsport.com šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
Závodní ředitel týmu Eric Boullier si po nedělním závodě nebral servítky, ovšem odstoupení Alonsa bylo jen vyvrcholením dalších problémů - ve druhém tréninku měl Stoffel Vandoorne potíže s MGU-H a musel se vrátit ke staršímu dílu.
"Máme připravený díl s protiopatřením, ale v Kanadě jsme ho nepoužili, protože jsme nechtěli dostat penalizaci. Pokud si jím budeme naprosto jistí, můžeme strategicky vybrat okruhy, kde ho nasadíme. Nechceme mít poruchu na trati a dostat trest," vysvětluje Hasegawa.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.