Japonská automobilka měla přivést aktualizaci své pohonné jednotky do Kanady, ale nakonec z toho sešlo a bylo sděleno, inovovaný motor bude dodán později. Svůj krok podmiňuje dalšími vývojovými kroky a testováním.
Podle zástupců Hondy se blýská na časy, protože v nové specifikaci motoru vidí japonský výrobce zásadní pokrok. Problém ale vězí v tom, že testy vypadají velice příznivě, ale Honda netuší, jak je efektivně převést na trať. Nebo lépe řečeno, nechápe, proč se to nedaří.
"Na dynamometru nejsme schopni vytvořit dobré podmínky. Musíme na něm vytvořit stejné podmínky jako na dráze. Provozní podmínky se liší, takže musíme pochopit, proč to vytváří rozdíly ve spolehlivosti. Minulý rok jsme mohli spolehlivost motoru na dynamometru prokázat, proto nyní musíme porozumět tomu, proč mezi ním a provozem na trati vzniká rozdíl. Není to lehké. Musíme tu přesnost zlepšit," svěřil se pro motorsport.com šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
Závodní ředitel týmu Eric Boullier si po nedělním závodě nebral servítky, ovšem odstoupení Alonsa bylo jen vyvrcholením dalších problémů - ve druhém tréninku měl Stoffel Vandoorne potíže s MGU-H a musel se vrátit ke staršímu dílu.
"Máme připravený díl s protiopatřením, ale v Kanadě jsme ho nepoužili, protože jsme nechtěli dostat penalizaci. Pokud si jím budeme naprosto jistí, můžeme strategicky vybrat okruhy, kde ho nasadíme. Nechceme mít poruchu na trati a dostat trest," vysvětluje Hasegawa.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.