Kolize na začátku kanadské Grand Prix do velké míry ovlivnila následující události závodu. Carlos Sainz jr. skončil po kolizi s Grosjeanem v bariéře u třetí zatáčky a jeho neovladatelný vůz ještě stačil smést Williams Felipe Massy.
Při detailním pohledu na záznam celého incidentu bylo evidentní, že Carlos Sainz jr. vůbec Grosjeana po svém pravém boku neregistroval. Jak uvedl, nejspíš se mu jeho haas dostal do slepého úhlu. Poté následoval náraz pravým zadním kolem do levého předního Grosjeanova vozu, Španělovo Toro Rosso proletělo bokem přes zatáčku a zasáhlo Felipe Massu jedoucího na osmé pozici.
"Bylo to trochu nešťastné, když se podívám zpátky, těžko šlo udělat něco jinak, protože když jsem se podíval do zpětného zrcátka, Romaina na pravé straně jsem vůbec neviděl," obhajoval se Sainz jr., i když jeho vina byla víceméně zřejmá.
V průběhu výjezdu safety caru se na obrazovkách objevilo upozornění, že incident mezi Sainzem jr. a Massou (Grosjean tam uveden vůbec nebyl) bude vyšetřován po závodě. Komisaři nakonec rozhodli, že vina je na straně Carlose Sainze jr., který předvedl neopatrný a potenciálně nebezpečný manévr.
"Pilot vozu startovní číslo 55 tvrdil, že zkontroloval situaci pohledem do zrcátka, ale vůz startovní číslo 8 se nacházel ve slepém úhlu, proto ho neviděl. Bez ohledu na tento fakt a závěr, že kolize nebyla způsobena záměrně, předpoklad pilota vozu číslo 55, že vedle něj nikdo není a tudíž může udělat přesun na trati, byl neopatrný a potenciálně nebezpečný. Dokazuje to i následná kolize s vozem číslo 19, která byla přímým důsledkem tohoto incidentu, který vedl k odstoupení tohoto vozu," uvádí se ve zdůvodnění sportovních komisařů.
Carlos Sainz jr. bude v dalším závodě za dva týdny potrestán ztrátou tří míst na startu, navíc do jeho závodní licence přibyly dva trestné body, takže jich má v současné chvíli na svém kontě sedm.
Kvjat se rozčílil na komisařeDaniil Kvjat se na začátku závodu dostal do potíží v zaváděcím kole kvůli motoru. Pravidla dovolují pilotovi opět zaujmout místo na startu pouze pokud se mu to podaří se na svou pozici vrátit před první čarou safety caru, jinak musí odstartovat z boxové uličky. Kvjat zpočátku dostal penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou, ale později mu byla změněna na desetivteřinový trest. Kvjat se později nelichotivě vyjádřil na adresu sportovních komisařů.
"Mají práci, která dle mého názoru není vůbec těžká, ale nedělají ji správně. Dnes na svých stanovištích spali, asi by potřebovali pořádnou dávku kávy. Měli by tohle hloupé pravidlo zrušit, komu vlastně prospívá? Jsme taxikáři, nebo piloti F1? Nechápu to, je to cirkus, stupidní zk*****ý cirkus," zuřil po závodě ruský pilot.
"Půjdu a promluvím si o tom s Charlie Whitingem. Je to otravné, opravdu otravné. Tak jednoduchá práce a neudělají ji správně. Možná by bylo lepší jít do ústraní, nechci někomu říci něco špatného, zvláště nechci, aby to byl Charlie. Nejdřív musím porozumět tomu, kdo a jak tu práci dělá. Vím, že šéf našeho týmu po deset kol jednal s FIA o tom, že nemůžeme dostat nový trest, načež oni pouze říkali »promiňte, ale dostanete«," pokračoval ve svém rozhořčení Kvjat.
Když si odpykával trest na konci 51. kola, došlo k problémům s maticí u pravého zadního kola. Mechanici museli přinést celou novou sadu pneumatik a Kvjat se propadl z devátého na poslední místo. Poté šéf týmu usoudil, že jízda na ztracené pozici nemá cenu a Kvjata ze závodu odvolal.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.