Kolize na začátku kanadské Grand Prix do velké míry ovlivnila následující události závodu. Carlos Sainz jr. skončil po kolizi s Grosjeanem v bariéře u třetí zatáčky a jeho neovladatelný vůz ještě stačil smést Williams Felipe Massy.
Při detailním pohledu na záznam celého incidentu bylo evidentní, že Carlos Sainz jr. vůbec Grosjeana po svém pravém boku neregistroval. Jak uvedl, nejspíš se mu jeho haas dostal do slepého úhlu. Poté následoval náraz pravým zadním kolem do levého předního Grosjeanova vozu, Španělovo Toro Rosso proletělo bokem přes zatáčku a zasáhlo Felipe Massu jedoucího na osmé pozici.
"Bylo to trochu nešťastné, když se podívám zpátky, těžko šlo udělat něco jinak, protože když jsem se podíval do zpětného zrcátka, Romaina na pravé straně jsem vůbec neviděl," obhajoval se Sainz jr., i když jeho vina byla víceméně zřejmá.
V průběhu výjezdu safety caru se na obrazovkách objevilo upozornění, že incident mezi Sainzem jr. a Massou (Grosjean tam uveden vůbec nebyl) bude vyšetřován po závodě. Komisaři nakonec rozhodli, že vina je na straně Carlose Sainze jr., který předvedl neopatrný a potenciálně nebezpečný manévr.
"Pilot vozu startovní číslo 55 tvrdil, že zkontroloval situaci pohledem do zrcátka, ale vůz startovní číslo 8 se nacházel ve slepém úhlu, proto ho neviděl. Bez ohledu na tento fakt a závěr, že kolize nebyla způsobena záměrně, předpoklad pilota vozu číslo 55, že vedle něj nikdo není a tudíž může udělat přesun na trati, byl neopatrný a potenciálně nebezpečný. Dokazuje to i následná kolize s vozem číslo 19, která byla přímým důsledkem tohoto incidentu, který vedl k odstoupení tohoto vozu," uvádí se ve zdůvodnění sportovních komisařů.
Carlos Sainz jr. bude v dalším závodě za dva týdny potrestán ztrátou tří míst na startu, navíc do jeho závodní licence přibyly dva trestné body, takže jich má v současné chvíli na svém kontě sedm.
Kvjat se rozčílil na komisařeDaniil Kvjat se na začátku závodu dostal do potíží v zaváděcím kole kvůli motoru. Pravidla dovolují pilotovi opět zaujmout místo na startu pouze pokud se mu to podaří se na svou pozici vrátit před první čarou safety caru, jinak musí odstartovat z boxové uličky. Kvjat zpočátku dostal penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou, ale později mu byla změněna na desetivteřinový trest. Kvjat se později nelichotivě vyjádřil na adresu sportovních komisařů.
"Mají práci, která dle mého názoru není vůbec těžká, ale nedělají ji správně. Dnes na svých stanovištích spali, asi by potřebovali pořádnou dávku kávy. Měli by tohle hloupé pravidlo zrušit, komu vlastně prospívá? Jsme taxikáři, nebo piloti F1? Nechápu to, je to cirkus, stupidní zk*****ý cirkus," zuřil po závodě ruský pilot.
"Půjdu a promluvím si o tom s Charlie Whitingem. Je to otravné, opravdu otravné. Tak jednoduchá práce a neudělají ji správně. Možná by bylo lepší jít do ústraní, nechci někomu říci něco špatného, zvláště nechci, aby to byl Charlie. Nejdřív musím porozumět tomu, kdo a jak tu práci dělá. Vím, že šéf našeho týmu po deset kol jednal s FIA o tom, že nemůžeme dostat nový trest, načež oni pouze říkali »promiňte, ale dostanete«," pokračoval ve svém rozhořčení Kvjat.
Když si odpykával trest na konci 51. kola, došlo k problémům s maticí u pravého zadního kola. Mechanici museli přinést celou novou sadu pneumatik a Kvjat se propadl z devátého na poslední místo. Poté šéf týmu usoudil, že jízda na ztracené pozici nemá cenu a Kvjata ze závodu odvolal.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.