Kolize na začátku kanadské Grand Prix do velké míry ovlivnila následující události závodu. Carlos Sainz jr. skončil po kolizi s Grosjeanem v bariéře u třetí zatáčky a jeho neovladatelný vůz ještě stačil smést Williams Felipe Massy.
Při detailním pohledu na záznam celého incidentu bylo evidentní, že Carlos Sainz jr. vůbec Grosjeana po svém pravém boku neregistroval. Jak uvedl, nejspíš se mu jeho haas dostal do slepého úhlu. Poté následoval náraz pravým zadním kolem do levého předního Grosjeanova vozu, Španělovo Toro Rosso proletělo bokem přes zatáčku a zasáhlo Felipe Massu jedoucího na osmé pozici.
"Bylo to trochu nešťastné, když se podívám zpátky, těžko šlo udělat něco jinak, protože když jsem se podíval do zpětného zrcátka, Romaina na pravé straně jsem vůbec neviděl," obhajoval se Sainz jr., i když jeho vina byla víceméně zřejmá.
V průběhu výjezdu safety caru se na obrazovkách objevilo upozornění, že incident mezi Sainzem jr. a Massou (Grosjean tam uveden vůbec nebyl) bude vyšetřován po závodě. Komisaři nakonec rozhodli, že vina je na straně Carlose Sainze jr., který předvedl neopatrný a potenciálně nebezpečný manévr.
"Pilot vozu startovní číslo 55 tvrdil, že zkontroloval situaci pohledem do zrcátka, ale vůz startovní číslo 8 se nacházel ve slepém úhlu, proto ho neviděl. Bez ohledu na tento fakt a závěr, že kolize nebyla způsobena záměrně, předpoklad pilota vozu číslo 55, že vedle něj nikdo není a tudíž může udělat přesun na trati, byl neopatrný a potenciálně nebezpečný. Dokazuje to i následná kolize s vozem číslo 19, která byla přímým důsledkem tohoto incidentu, který vedl k odstoupení tohoto vozu," uvádí se ve zdůvodnění sportovních komisařů.
Carlos Sainz jr. bude v dalším závodě za dva týdny potrestán ztrátou tří míst na startu, navíc do jeho závodní licence přibyly dva trestné body, takže jich má v současné chvíli na svém kontě sedm.
Kvjat se rozčílil na komisařeDaniil Kvjat se na začátku závodu dostal do potíží v zaváděcím kole kvůli motoru. Pravidla dovolují pilotovi opět zaujmout místo na startu pouze pokud se mu to podaří se na svou pozici vrátit před první čarou safety caru, jinak musí odstartovat z boxové uličky. Kvjat zpočátku dostal penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou, ale později mu byla změněna na desetivteřinový trest. Kvjat se později nelichotivě vyjádřil na adresu sportovních komisařů.
"Mají práci, která dle mého názoru není vůbec těžká, ale nedělají ji správně. Dnes na svých stanovištích spali, asi by potřebovali pořádnou dávku kávy. Měli by tohle hloupé pravidlo zrušit, komu vlastně prospívá? Jsme taxikáři, nebo piloti F1? Nechápu to, je to cirkus, stupidní zk*****ý cirkus," zuřil po závodě ruský pilot.
"Půjdu a promluvím si o tom s Charlie Whitingem. Je to otravné, opravdu otravné. Tak jednoduchá práce a neudělají ji správně. Možná by bylo lepší jít do ústraní, nechci někomu říci něco špatného, zvláště nechci, aby to byl Charlie. Nejdřív musím porozumět tomu, kdo a jak tu práci dělá. Vím, že šéf našeho týmu po deset kol jednal s FIA o tom, že nemůžeme dostat nový trest, načež oni pouze říkali »promiňte, ale dostanete«," pokračoval ve svém rozhořčení Kvjat.
Když si odpykával trest na konci 51. kola, došlo k problémům s maticí u pravého zadního kola. Mechanici museli přinést celou novou sadu pneumatik a Kvjat se propadl z devátého na poslední místo. Poté šéf týmu usoudil, že jízda na ztracené pozici nemá cenu a Kvjata ze závodu odvolal.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.