Debata o aerodynamických prvcích nabírá na intenzitě a možná si na ně ani pořádně nezvykneme a budou zase minulostí. I když tak rychle to asi nepůjde, nicméně už se jejich odpůrci šikují k útoku pod vedením osoby vskutku vážené.
Jeden z nezamýšlených důsledků změny pravidel před sezónou 2017 byl návrat aerodynamického prvku, usměrňujícího proud vzduchu k zadnímu spoileru. Termín "žraločí ploutev" se nabízí prakticky sám, ale není to záležitost nijak nová, jak už jsme uvedli, objevilo se toto řešení v roce 2012, ovšem tehdy ho týmy velice rychle zavrhly.
Potvrdil to i Ross Brawn, který reagoval na ohlasy fanoušků, kterým se nová móda příliš nelíbí. A není sám, těch nepříliš libých hodnocení se ozvalo více. Stejně tak se nelíbí ani pomocná T-křidélka před zadním spoilerem. Není proto divu, že ještě před prvním závodem sezóny 2017 se nechal slyšet závodní ředitel FIA Charlie Whiting, že na základě reakcí proběhnou diskuze o změně pravidel, které by takové řešení zakazovaly - mimochodem Whiting sám nepatří mezi ty, kterým by se "žraločí ploutve" zajídaly.
"Myslím, že se nabízí dobrá možnost, jak se tohoto prvku pro příští rok zbavit, protože poměrně velkému počtu lidí se zdá, že jde o nevzhlednou záležitost. Já osobně proti tomuto řešení nic nemám, ale něco takového může kdykoli nastat. Možná jsme takové reakce jenom neočekávali," komentoval situaci Whiting.
Kontrola flexibility T-křidélekNení to ale jediný případ, který se bude řešit. Už zmíněná T- křidélka před zadním spoilerem by měla v Melbourne projít flexibilními testy. Na přetřes se toto řešení dostalo poté, co na některých obrázcích bylo zřejmé, že jsou díky vysokému přetížení v zatáčkách nestabilní.
Jedním z těchto monopostů byl Haas, nicméně manažer této stáje Günther Steiner prohlásil, že nehodlají na voze a jeho provedení zatím nic měnit. "Ještě ne, protože se zdá, že navzdory ohýbání tato záležitost pracuje dobře. Analyzovali jsme to a možná s tím provedeme něco později, ale tady neuvažujeme o nějakém konkrétním zásahu."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.