Debata o aerodynamických prvcích nabírá na intenzitě a možná si na ně ani pořádně nezvykneme a budou zase minulostí. I když tak rychle to asi nepůjde, nicméně už se jejich odpůrci šikují k útoku pod vedením osoby vskutku vážené.
Jeden z nezamýšlených důsledků změny pravidel před sezónou 2017 byl návrat aerodynamického prvku, usměrňujícího proud vzduchu k zadnímu spoileru. Termín "žraločí ploutev" se nabízí prakticky sám, ale není to záležitost nijak nová, jak už jsme uvedli, objevilo se toto řešení v roce 2012, ovšem tehdy ho týmy velice rychle zavrhly.
Potvrdil to i Ross Brawn, který reagoval na ohlasy fanoušků, kterým se nová móda příliš nelíbí. A není sám, těch nepříliš libých hodnocení se ozvalo více. Stejně tak se nelíbí ani pomocná T-křidélka před zadním spoilerem. Není proto divu, že ještě před prvním závodem sezóny 2017 se nechal slyšet závodní ředitel FIA Charlie Whiting, že na základě reakcí proběhnou diskuze o změně pravidel, které by takové řešení zakazovaly - mimochodem Whiting sám nepatří mezi ty, kterým by se "žraločí ploutve" zajídaly.
"Myslím, že se nabízí dobrá možnost, jak se tohoto prvku pro příští rok zbavit, protože poměrně velkému počtu lidí se zdá, že jde o nevzhlednou záležitost. Já osobně proti tomuto řešení nic nemám, ale něco takového může kdykoli nastat. Možná jsme takové reakce jenom neočekávali," komentoval situaci Whiting.
Kontrola flexibility T-křidélekNení to ale jediný případ, který se bude řešit. Už zmíněná T- křidélka před zadním spoilerem by měla v Melbourne projít flexibilními testy. Na přetřes se toto řešení dostalo poté, co na některých obrázcích bylo zřejmé, že jsou díky vysokému přetížení v zatáčkách nestabilní.
Jedním z těchto monopostů byl Haas, nicméně manažer této stáje Günther Steiner prohlásil, že nehodlají na voze a jeho provedení zatím nic měnit. "Ještě ne, protože se zdá, že navzdory ohýbání tato záležitost pracuje dobře. Analyzovali jsme to a možná s tím provedeme něco později, ale tady neuvažujeme o nějakém konkrétním zásahu."
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.