Nový majitel Formule 1 Liberty Media krátce po převzetí moci začal vypočítávat jednotlivé oblasti, ve kterých chce dosáhnout změn. Koresponduje to s jeho záměrem vytvořit pro toto sportovní odvětví dlouhodobou strategii.
Jedním z bodů, kterému se chce nové vedení věnovat, je rozpočtový strop jednotlivých týmů. V minulosti už bylo toto téma několikrát na pořadu dne, hledaly se dokonce různé formy, jak omezit výdaje - od omezení testování až po limitovaný počet pracovníků týmu v závodě. Většina návrhů ale nikdy nebyla přijata. Není na tom nic nenormálního, každý úspěšný tým si chce svou převahu udržet a zároveň trvá na tom, že není možné, aby někdo nahlížel pod jeho rozpočtovou pokličku. Zvláště to zdůrazňují tovární týmy automobilek.
Nyní se může zablýsknout na časy. Nový generální ředitel F1 Ross Brawn dal jasně najevo, že snaha o snížení výdajů je jedním z hlavních bodů, který by měl pomoci překlenout rozdíl mezi velkými a malými týmy, kterým by měl tento zásah pomoci přežít. Brawn rovněž uvedl, že nové přerozdělování příjmů lze očekávat s vypršením současné dohody, tedy v roce 2020.
"Existuje celý seznam cílů nového vedení a jedním z nich je postavit malé týmy na nohy. Na jednom konci jsou peníze vyplácené týmům, na druhém náklady na závodění a přípravu slušného představení. Peníze vyplácené týmům nebudeme moci poskytovat donekonečna, obchodní dohody se musejí přezkoumat. Ale co se týče nákladů na týmy, tak se domnívám, že držitel obchodních práv se pochopitelně snaží, aby se mu peníze vrátily zpět. Smysl dává, aby se dobře organizovaný malý tým dostal vzhůru. Pokud se nám to podaří, pak budou atraktivní i ostatní položky F1, protože představují životaschopný byznys. V tuto chvíli s tím nejsem docela jist, a právě proto se na musíme na danou oblast zaměřit," vysvětlil své ideje Ross Brawn.
McLaren jde proti prouduVelké týmy jsou tradičně proti kontrolovaným nákladům, ale jak bylo uvedeno, nový generální ředitel McLarenu Zak Brown dal jasně najevo, že by jeho tým podporoval omezení finančních výdajů. Dle jejich názoru se jedná o novou finanční strukturu sportu ve spojení s expanzí termínového kalendáře.
"Nemyslím, že bychom najednou měli 25 závodů. Pokud vzhlédneme k roku 2021 a směřování F1, tak má smysl otázku rozpočtového stropu podpořit. Pochopitelně je třeba diskutovat o samotné výši, co by to obnášelo a jak to zařídit. Taková debata určitě bude potřebná.
Současně by se také mělo hovořit o počtu závodů. Nebude to jednoduché, ale máme nové majitele a teď je to jejich sport. Je to hodně ožehavé téma, ale ekonomická stránka je už příliš nevyrovnaná. Netvrdím však, že by měli všichni dostávat stejně, jenom se domnívám, že rozdíl mezi prvním a posledním je příliš velký. To je podle mě příčina, proč týmy odcházejí a proč nemáme dostatek týmů, které by usilovaly o vítězství," komentuje situaci pro server motorsport.com Zak Brown.
Podle Brawna se dá předpokládat, že velké týmy své stanovisko nezmění a budou i nadále proti zavedení rozpočtového stropu. "Ti, co dostávají nejvíc, budou proti změnám v přímé úměře k těm, jež jich mají málo; ti pochopitelně budou usilovat, aby se toho změnilo co nejvíc. Bude to ještě pořádně žhavá diskuse, ale musíme to nějak řešit, protože současná situace není zdravá ani pro jednu stranu. A my potřebujeme zdravou F1," dodává Brawn.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.