Ping pong se závody pomalu dostává finální podobu. Zatímco Malajsie už se rozhodla, že po vypršení smlouvy zmizí ze scény Grand Prix a osud Singapuru nadále není jistý (měl by být vyřešen do konce roku), jeden z tradičních závodů už má jistotu.
Ještě před několika dny se ve zveřejněném kalendáři F1 pro rok 2017 u kanadského Montrealu s datem 11. června objevovala poznámka "závod čeká na definitivní potvrzení". Jedním z problémů měla být slíbená úprava trati, která by však do příštího roku nemusela být dokončena.
Vyjednávání mezi Bernie Ecclestonem a kanceláří montrealského starosty se táhly několik měsíců, ale nakonec vše pro Kanaďany dopadlo dobře, tedy pro ty, kteří o setrvání závodu v zemi javorového listu usilovali. Montrealský starosta Denis Coderre uvedl, že bylo dosaženo dohody, závod se konat bude - a vstupenky na Grand Prix Kanady budou dány do prodeje ještě tento týden. "Dohody mezi FOWC a promotérem Octane bylo dosaženo. Mohu oficiálně sdělit, že kanadská Grand Prix F1 se v roce 2017 bude konat," uvedl na svém twitterovém účtu Coderre.
Starosta při setkání s novináři rovněž sdělil, že další podrobnosti o nutných opatřeních - v kontextu jeho prohlášení vyplynulo, že by některé plánované úpravy okruhu mohly být odloženy až na rok 2019 - budou oznámeny včas, protože souhlas finanční podpory bude muset projít veřejným hlasováním. Coderre na tiskové konferenci zdůraznil význam F1 pro jeho město: "Formule 1 je pro mě velmi důležitá a považuji ji za část základních významných událostí v Montrealu."
Grand Prix Kanady se v tomto městě jezdí od roku 1978, kdy vystřídala problematický okruh v Mosport Parku. Její existenci napomohl i vliv tehdejšího majitele stáje F1 Waltera Wolffa. V minulosti ji provázely některé dramatické momenty - v roce 1982 tu těžce havaroval italský pilot Riccardo Paletti a dvě hodiny poté zemřel v nemocnici. Do povědomí vstoupila i těžká nehoda Roberta Kubici v roce 2007.Před třemi lety skončil nešťastnou náhodou život traťového maršála Marka Robinsona, kterého při odklízení Gutiérrezova Sauberu přejel jeřáb. V Montrealu se od zmíněného roku nejelo zatím jen dvakrát - v letech 1987 a 2009.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.