Ping pong se závody pomalu dostává finální podobu. Zatímco Malajsie už se rozhodla, že po vypršení smlouvy zmizí ze scény Grand Prix a osud Singapuru nadále není jistý (měl by být vyřešen do konce roku), jeden z tradičních závodů už má jistotu.
Ještě před několika dny se ve zveřejněném kalendáři F1 pro rok 2017 u kanadského Montrealu s datem 11. června objevovala poznámka "závod čeká na definitivní potvrzení". Jedním z problémů měla být slíbená úprava trati, která by však do příštího roku nemusela být dokončena.
Vyjednávání mezi Bernie Ecclestonem a kanceláří montrealského starosty se táhly několik měsíců, ale nakonec vše pro Kanaďany dopadlo dobře, tedy pro ty, kteří o setrvání závodu v zemi javorového listu usilovali. Montrealský starosta Denis Coderre uvedl, že bylo dosaženo dohody, závod se konat bude - a vstupenky na Grand Prix Kanady budou dány do prodeje ještě tento týden. "Dohody mezi FOWC a promotérem Octane bylo dosaženo. Mohu oficiálně sdělit, že kanadská Grand Prix F1 se v roce 2017 bude konat," uvedl na svém twitterovém účtu Coderre.
Starosta při setkání s novináři rovněž sdělil, že další podrobnosti o nutných opatřeních - v kontextu jeho prohlášení vyplynulo, že by některé plánované úpravy okruhu mohly být odloženy až na rok 2019 - budou oznámeny včas, protože souhlas finanční podpory bude muset projít veřejným hlasováním. Coderre na tiskové konferenci zdůraznil význam F1 pro jeho město: "Formule 1 je pro mě velmi důležitá a považuji ji za část základních významných událostí v Montrealu."
Grand Prix Kanady se v tomto městě jezdí od roku 1978, kdy vystřídala problematický okruh v Mosport Parku. Její existenci napomohl i vliv tehdejšího majitele stáje F1 Waltera Wolffa. V minulosti ji provázely některé dramatické momenty - v roce 1982 tu těžce havaroval italský pilot Riccardo Paletti a dvě hodiny poté zemřel v nemocnici. Do povědomí vstoupila i těžká nehoda Roberta Kubici v roce 2007.Před třemi lety skončil nešťastnou náhodou život traťového maršála Marka Robinsona, kterého při odklízení Gutiérrezova Sauberu přejel jeřáb. V Montrealu se od zmíněného roku nejelo zatím jen dvakrát - v letech 1987 a 2009.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.