Ping pong se závody pomalu dostává finální podobu. Zatímco Malajsie už se rozhodla, že po vypršení smlouvy zmizí ze scény Grand Prix a osud Singapuru nadále není jistý (měl by být vyřešen do konce roku), jeden z tradičních závodů už má jistotu.
Ještě před několika dny se ve zveřejněném kalendáři F1 pro rok 2017 u kanadského Montrealu s datem 11. června objevovala poznámka "závod čeká na definitivní potvrzení". Jedním z problémů měla být slíbená úprava trati, která by však do příštího roku nemusela být dokončena.
Vyjednávání mezi Bernie Ecclestonem a kanceláří montrealského starosty se táhly několik měsíců, ale nakonec vše pro Kanaďany dopadlo dobře, tedy pro ty, kteří o setrvání závodu v zemi javorového listu usilovali. Montrealský starosta Denis Coderre uvedl, že bylo dosaženo dohody, závod se konat bude - a vstupenky na Grand Prix Kanady budou dány do prodeje ještě tento týden. "Dohody mezi FOWC a promotérem Octane bylo dosaženo. Mohu oficiálně sdělit, že kanadská Grand Prix F1 se v roce 2017 bude konat," uvedl na svém twitterovém účtu Coderre.
Starosta při setkání s novináři rovněž sdělil, že další podrobnosti o nutných opatřeních - v kontextu jeho prohlášení vyplynulo, že by některé plánované úpravy okruhu mohly být odloženy až na rok 2019 - budou oznámeny včas, protože souhlas finanční podpory bude muset projít veřejným hlasováním. Coderre na tiskové konferenci zdůraznil význam F1 pro jeho město: "Formule 1 je pro mě velmi důležitá a považuji ji za část základních významných událostí v Montrealu."
Grand Prix Kanady se v tomto městě jezdí od roku 1978, kdy vystřídala problematický okruh v Mosport Parku. Její existenci napomohl i vliv tehdejšího majitele stáje F1 Waltera Wolffa. V minulosti ji provázely některé dramatické momenty - v roce 1982 tu těžce havaroval italský pilot Riccardo Paletti a dvě hodiny poté zemřel v nemocnici. Do povědomí vstoupila i těžká nehoda Roberta Kubici v roce 2007.Před třemi lety skončil nešťastnou náhodou život traťového maršála Marka Robinsona, kterého při odklízení Gutiérrezova Sauberu přejel jeřáb. V Montrealu se od zmíněného roku nejelo zatím jen dvakrát - v letech 1987 a 2009.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.