Ping pong se závody pomalu dostává finální podobu. Zatímco Malajsie už se rozhodla, že po vypršení smlouvy zmizí ze scény Grand Prix a osud Singapuru nadále není jistý (měl by být vyřešen do konce roku), jeden z tradičních závodů už má jistotu.
Ještě před několika dny se ve zveřejněném kalendáři F1 pro rok 2017 u kanadského Montrealu s datem 11. června objevovala poznámka "závod čeká na definitivní potvrzení". Jedním z problémů měla být slíbená úprava trati, která by však do příštího roku nemusela být dokončena.
Vyjednávání mezi Bernie Ecclestonem a kanceláří montrealského starosty se táhly několik měsíců, ale nakonec vše pro Kanaďany dopadlo dobře, tedy pro ty, kteří o setrvání závodu v zemi javorového listu usilovali. Montrealský starosta Denis Coderre uvedl, že bylo dosaženo dohody, závod se konat bude - a vstupenky na Grand Prix Kanady budou dány do prodeje ještě tento týden. "Dohody mezi FOWC a promotérem Octane bylo dosaženo. Mohu oficiálně sdělit, že kanadská Grand Prix F1 se v roce 2017 bude konat," uvedl na svém twitterovém účtu Coderre.
Starosta při setkání s novináři rovněž sdělil, že další podrobnosti o nutných opatřeních - v kontextu jeho prohlášení vyplynulo, že by některé plánované úpravy okruhu mohly být odloženy až na rok 2019 - budou oznámeny včas, protože souhlas finanční podpory bude muset projít veřejným hlasováním. Coderre na tiskové konferenci zdůraznil význam F1 pro jeho město: "Formule 1 je pro mě velmi důležitá a považuji ji za část základních významných událostí v Montrealu."
Grand Prix Kanady se v tomto městě jezdí od roku 1978, kdy vystřídala problematický okruh v Mosport Parku. Její existenci napomohl i vliv tehdejšího majitele stáje F1 Waltera Wolffa. V minulosti ji provázely některé dramatické momenty - v roce 1982 tu těžce havaroval italský pilot Riccardo Paletti a dvě hodiny poté zemřel v nemocnici. Do povědomí vstoupila i těžká nehoda Roberta Kubici v roce 2007.Před třemi lety skončil nešťastnou náhodou život traťového maršála Marka Robinsona, kterého při odklízení Gutiérrezova Sauberu přejel jeřáb. V Montrealu se od zmíněného roku nejelo zatím jen dvakrát - v letech 1987 a 2009.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.