Lidé míní, okolnosti mění. Není to tak dávno, kdy se Bernie Eccelstone sebevědomě prohlašoval, že ani 21 Grand Prix za rok nemusí být konečné číslo. Jak se však blíží polovina sezóny a s ní výhledy na tu další, dostávají jeho vize poněkud odlišné kontury.
Nyní boss F1 vyslovil domněnku, že kalendář F1 by se měl místo dalšího nafukování spíše omezovat. Podle vyjádření Bernie Ecclestonea z dřívější doby by se tím do ohrožení dostaly závody v Itálii, Kanadě a Německu. Což ale na druhou stranu popírají některá nedávná jednání. Nicméně šestaosmdesátiletý patriarcha pro deník The Times uvedl, že je pro sezónu 2017 více než pravděpodobných 18 závodů.
Kolem Monzy se roztáčejí kola dohadů, spekulací a také taktických šarád. Informovali jsme o rámcové dohodě mezi Ecclestonem a Monzou z konce května (více zde). Jenže neuplynulo víc než dva týdny a démonický Bernie naději Monzy nemálo zpochybnil (viz článek zde). Přitom se mu vždy daří pojmout situaci tak, že on je tím, který se snaží situaci zachránit a klacky do cesty házejí ti okolo.
V Kanadě zase nastolil Ecclestone materiální podmínky a prohlásil při příležitosti konání Grand Prix na Circuit Gilles Villeneuve, že pokud nebudou provedeny změny v paddocku, závod v roce 2017 se tu nepojede. To všechno v době, kdy byl oficiálně vykázán určitý pokles diváků v kanadském regionu.
Od roku 2009 se nikdy nejelo méně než 18 závodů. Před tímto datem byl nejstabilnější počet 16 Grand Prix za sezónu, což s různými výkyvy trvalo od začátku 70. let.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.