Lidé míní, okolnosti mění. Není to tak dávno, kdy se Bernie Eccelstone sebevědomě prohlašoval, že ani 21 Grand Prix za rok nemusí být konečné číslo. Jak se však blíží polovina sezóny a s ní výhledy na tu další, dostávají jeho vize poněkud odlišné kontury.
Nyní boss F1 vyslovil domněnku, že kalendář F1 by se měl místo dalšího nafukování spíše omezovat. Podle vyjádření Bernie Ecclestonea z dřívější doby by se tím do ohrožení dostaly závody v Itálii, Kanadě a Německu. Což ale na druhou stranu popírají některá nedávná jednání. Nicméně šestaosmdesátiletý patriarcha pro deník The Times uvedl, že je pro sezónu 2017 více než pravděpodobných 18 závodů.
Kolem Monzy se roztáčejí kola dohadů, spekulací a také taktických šarád. Informovali jsme o rámcové dohodě mezi Ecclestonem a Monzou z konce května (více zde). Jenže neuplynulo víc než dva týdny a démonický Bernie naději Monzy nemálo zpochybnil (viz článek zde). Přitom se mu vždy daří pojmout situaci tak, že on je tím, který se snaží situaci zachránit a klacky do cesty házejí ti okolo.
V Kanadě zase nastolil Ecclestone materiální podmínky a prohlásil při příležitosti konání Grand Prix na Circuit Gilles Villeneuve, že pokud nebudou provedeny změny v paddocku, závod v roce 2017 se tu nepojede. To všechno v době, kdy byl oficiálně vykázán určitý pokles diváků v kanadském regionu.
Od roku 2009 se nikdy nejelo méně než 18 závodů. Před tímto datem byl nejstabilnější počet 16 Grand Prix za sezónu, což s různými výkyvy trvalo od začátku 70. let.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.