Lidé míní, okolnosti mění. Není to tak dávno, kdy se Bernie Eccelstone sebevědomě prohlašoval, že ani 21 Grand Prix za rok nemusí být konečné číslo. Jak se však blíží polovina sezóny a s ní výhledy na tu další, dostávají jeho vize poněkud odlišné kontury.
Nyní boss F1 vyslovil domněnku, že kalendář F1 by se měl místo dalšího nafukování spíše omezovat. Podle vyjádření Bernie Ecclestonea z dřívější doby by se tím do ohrožení dostaly závody v Itálii, Kanadě a Německu. Což ale na druhou stranu popírají některá nedávná jednání. Nicméně šestaosmdesátiletý patriarcha pro deník The Times uvedl, že je pro sezónu 2017 více než pravděpodobných 18 závodů.
Kolem Monzy se roztáčejí kola dohadů, spekulací a také taktických šarád. Informovali jsme o rámcové dohodě mezi Ecclestonem a Monzou z konce května (více zde). Jenže neuplynulo víc než dva týdny a démonický Bernie naději Monzy nemálo zpochybnil (viz článek zde). Přitom se mu vždy daří pojmout situaci tak, že on je tím, který se snaží situaci zachránit a klacky do cesty házejí ti okolo.
V Kanadě zase nastolil Ecclestone materiální podmínky a prohlásil při příležitosti konání Grand Prix na Circuit Gilles Villeneuve, že pokud nebudou provedeny změny v paddocku, závod v roce 2017 se tu nepojede. To všechno v době, kdy byl oficiálně vykázán určitý pokles diváků v kanadském regionu.
Od roku 2009 se nikdy nejelo méně než 18 závodů. Před tímto datem byl nejstabilnější počet 16 Grand Prix za sezónu, což s různými výkyvy trvalo od začátku 70. let.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.